2023-05-24, 14:29
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
Tycker det finns många bra smaker men dom dåliga är riktigt dåliga.
Influencers lär ha spelat stor roll också.
Det var en period fullt av gymmande tjejer som reppade Nocco.

Jag har smakat två av dom , cola var värst. Smakade som att man tagit Coca Cola, ställt den i solen några timmar och hällt tillbaka den i burken
Citera
2023-05-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Hade aldrig hört talas om skiten innan jag såg den här tråden, så de kan ju inte bara sådär asbra på att bygga varumärke...

Då tillhör du nog inte gruppen unga I sådana fall
Citera
2023-05-24, 14:48
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
Då tillhör du nog inte gruppen unga I sådana fall

Inte jag heller, nog 5-6 år för gammal. Har en vän som dricker Nocco, innan drack han energidrycker

Rätt smart marknadsföring att fokusera på träning, det upplevs inte onyttigt fast jag misstänker att det är det. Själv håller jag mig till vatten, kaffe och alkohol
Citera
2023-05-24, 14:49
Medlem
För att det är beroende framkallande
Citera
2023-05-24, 14:52
Medlem
Dom har satsat stenhårt på att sponsra, följer massor med atleter på Instagram, och där ett tag kändes det som varenda en var sponsrade av nocco. Aldrig köpt någon, fått två stycken genom åren, fattar INTE hur någon kan betala 25kr/st för det där. Bättre med koffeinpiller och skölja ner med valfri lightsaft.
Citera
2023-05-24, 14:56
Medlem
Gardenhose88s avatar
Äckligaste drinken. Kaffe eller Monster är mycket bättre
Citera
2023-05-24, 15:22
Medlem
DonaldBidens avatar
Den riktiga frågan är hur människor kunde klara sig innan NOCCO?!
Citera
2023-05-24, 15:27
Medlem
för min del fastnade jag på NOCCO för att dom är så väldigt mycket godare än alla andra funktions/energidrycker. När jag började dricka det fanns det inte ens någon direkt information att hitta om det, och dom hade inte börjat marknadsföra sig speciellt hårt heller så tror inte det var någon slags undermedveten påverkan av reklam.

MEN

kaffe är bäst
Citera
2023-05-24, 15:36
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Hade aldrig hört talas om skiten innan jag såg den här tråden, så de kan ju inte bara sådär asbra på att bygga varumärke...
Inte jag heller. Men tack vare tråden påminns jag om att jag sett burkar med "mintfärger" grönt och rosa i butiken. ANtar att de är dessa. Men jag har aldrig druckit energidryck om man undantar pripps energy som såldes i mitt gym (som enda drickan).
Citera
2023-05-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Visst? Låter lite hippt, lite medvetet, nyttigt, och uppiggande.

En stark inrikting på träning gör att white-trash tror att de verkar fysiskt aktiva om de håller en burk.

Träning är hippt i en ålder då alla går runt och är blötfeta. Modet senaste tiden är ju att gå runt i leggings och träningsskor till vardags så man ser ut som nån löpare även fast man blir andfådd av att gå över mindre kullar.

Namnet är väl en förkortning på No Carbs Company.

De anspelade hårt på att deras dricka var fri från kolhydrater.

Det fanns många energidrycker innan som också var sockerfria men det hjälpte inte - folk trodde "No Carbs" var bättre/nyttigare.

När något är marknadsledande och samtidigt är dyrast så får man anta att de lägger en stor del av intäkterna på marknadsföring.

De gör grymma pengar iaf.

https://www.allabolag.se/5569426710/bokslut

350 miljoner i omsättning - 200 miljoner i vinst - hela vinsten delas ut till aktieägare.

Ägarbolaget Vitamin Well AB har inte lika stor marginal:

Omsätter nästan 3000 miljoner och gör en vinst på 200 miljoner.
Citera
2023-05-24, 15:43
Medlem
R5As avatar
Timing, i en tid då BCAA var överhypad. Dem flesta lyckade bussineses prickar oftast rätt tidsperiod.
Citera
2023-05-24, 15:53
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Sponsring av influencers på sociala medier.
Känner ingen över 30 som dricker skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in