2023-05-24, 21:05
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Mycket protein? 0,9 gram per 100 ml är extremt lite.

Okej. Mycket BCAA och väldigt lite kolhydrater åtminstone.
Citera
2023-05-24, 21:08
Medlem
Vet inte om det stämmer, men det känns som NOCCO var bland dom första som började marknadsföra sig via influencers?
Och vill minnas att det inte behövde vara dom allra största heller, utan vilken tjomme som helst kunde marknadsföra skräpet.
Citera
2023-05-24, 21:15
Medlem
tjallepetters avatar
Nocco smakar imo ren skit.

Clean drink är mycket godare
Citera
2023-05-24, 21:19
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
Alltså nocco måste dra in så stört mycket pengar på sina 330cl burkar för 20-25kr styck (!). I våra grupparbeten så hade vi 2 stycken som kunde suga i sig två burkar på en halv dag. På mina föreläsningar sitter det mellan 6-10 personer och suger på en nocco. Det är sällan någon annan energidryck. På gymmet är pantinsamlingen 80% nocco. Drycken har inte ens funnits länge och har så starkt varumärke att det verkar som man lyckats få det till en trend att dricka nocco hos ungdomar / yngre vuxna. Hur lyckades dom?

Svar: högre koffeinhalt varvid kidsen bara måste ja den.
Citera
2023-05-24, 21:48
Medlem
ceyifam2s avatar
Obegripligt. Jävligt dyrt, kemisk smak, och saknar energi (=socker). Bättre att ta en koffeintablett och skölja ner med lite juice, cola, mjölk, eller vafan.

Ska det tvunget vara sockerfria koffeindrycker är exempelvis Celsius ljusår bättre (fast ändå helt underlägset budget-schlörp med socker, typ Power King + koffeintablett).

Nocco måste ha riktigt bra reklammakare. Fast ganska många "energi"drycker tycks gå åt som smör i solsken, inte bara Nocco även om det lokalt tycks vara starkast.
Citera
2023-05-24, 22:20
Medlem
beardbraids avatar
Den har 180mg koffein per burk. Vissa konsumenter kanske känner att de förtjänar det när Red Bull inte räcker till.

Här i Finland har Lidl motsvarande drycker för 0,99€. NOCCO kostar 3. Jag kan sluta när jag vill. Amen du då...?
Citera
2023-05-24, 22:23
Medlem
psykoshippiens avatar
Käkade nocco-glassar på bjus en gång. Fick rännskitan av socker-substituten. Nej jag förstår inte succén.
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Den har 180mg koffein per burk. Vissa konsumenter kanske känner att de förtjänar det när Red Bull inte räcker till.

Här i Finland har Lidl motsvarande drycker för 0,99€. NOCCO kostar 3. Jag kan sluta när jag vill. Amen du då...?
Varför välja bort kaffe/te mot någon sån skit?
Citera
2023-05-24, 22:24
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Svar: högre koffeinhalt varvid kidsen bara måste ja den.
Sluta dra in barn i det här, vissa av oss medelålders gillar att koppla av med lite Nocco på helgen, typ. Man lever bara en gång.
Citera
2023-05-24, 22:31
Medlem
Har sett grabben sitta och kolla på någon youtuber som skulle prova alla smaker av Nocco. Han får inte dricka det själv då han bara är 8 år. Men jag tror att influencers med yngre publik funkar riktigt bra.

Dricker den "coola" gamern på youtube Nocco så vill gärna ungdomar göra samma sak
Citera
2023-05-24, 22:39
Medlem
Minns att när de kom så riktade man in sig mycket på att marknadsföra sig på gym och bland fitnessprofiler. Det hänger samman med fitnesstrenden som pågått under åtminstone 10 års tid. Med den känns det som att folk är mer rädda för socker idag än tidigare. Folk väljer den sockerfria varianten allt mer. Där har Nocco tagit en plats. Sedan kommer de hela tiden med nya smaker, som inte sällan smakar som någon läsk man minns från uppväxten.

Sedan funkar det rätt bra. Det är mycket koffein i en burk, man frestas att dra i sig en innan gymmet för att få en extra push som PWO, eller om man har mycket att göra. Funkar förstås lika bra med kaffe, men man får väl dricka uppemot tre koppar för att få samma koffeinhalt. Det bästa är nog egentligen att köpa koffeintabletter. Det är en riktig money-grab för dem. Egentligen är det bara överprissatt skit. Men ska inte sticka under stolen med att jag tycker att Black Orange och den som smakar Blodapelsin eller Citron har en rätt så trevlig smak.
Citera
2023-05-24, 22:53
Medlem
AdamSmiths avatar
Nocco kör väl aspartam som sötning rakt av? Därav den vidriga smaken. En iskall Red Bull original med socker ska det vara.
Citera
2023-05-24, 23:05
Medlem
Mycket av succén har ju att göra med att man etablerade sig med perfekt timing när det var som trendigast att betrakta kolhydrater som roten till all ondska. Nocco står ju för just No Carbs Company, och gav ett svenskt budgetalternativ till Celsius som börjat smyga sig in på den svenska marknaden. För Nocco var ju just det i begynnelsen, budget-Celsius som då kostade ungefär hälften av vad en burk Celsius kostade. I takt med att man plockade större och större marknadsandelar så kröp Nocco upp i pris, medan Celsius blev billigare, och idag är det inte ovanligt att Celsius är det billigare alternativet i många butiker.

Gör man en rak jämförelse så är ju Celsius betydligt duktigare på smaker. Nocco är nog faktiskt sämst i klassen på den punkten, i konkurrens med Clean.

Nocco är kanske ett av de bästa exemplena någonsin på att marknadsföring betyder mer än något annat för ett företag, vilket inlägg 58 i tråden är ett utmärkt bevis på. Vill ni se hur reklamhjärndödhet ser ut, gå till inlägg 58
Senast redigerad av RuneStaxx 2023-05-24 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in