2023-05-24, 16:59
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexTheRed
haha redbull och monster är WT och arbetarklass.
Därav min kommentar.
Citera
2023-05-24, 17:07
Medlem
Koffeinet ska in på något vis. Jag tycker kaffe smakar rövhål och en svart kopp på stan kostar väl mellan 20-50kr numera vilket är sjukare.

Nocco finns precis överallt och några smakar bra, uppfriskande och läskande ist för en bitter kopp kaffe.

Men en koffeintablett och ett glas vatten med en citronskiva är som kostar 50öre är lika gott så du kan väl starta det företaget om du vill
Citera
2023-05-24, 17:09
Medlem
Freebops avatar
Aggressiv marknadsföring. That's it.
Citera
2023-05-24, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Redbull har väl inte sålts på samma sätt och av andra grunder, och kanske inte för att det är nyttigt. Det är dock ett stort företag som sålt relativt bra länge.

NOCCO består ju bara av aminosyror, lite smak och inget socker så det känns mycket bättre för folk i träningskretsar vilket får många att köpa det utan att få dåligt samvete.

Genial idé egentligen även om det förmodligen inte fungerar överhuvudtaget.
Det jag talar om, var i slutet av 90-talet, eller när det var som Red Bull slog igenom. Red Bull är ju synonymt med energidryck, som Cola är med läsk.
Citera
2023-05-24, 17:11
Medlem
johannes111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Bra fråga!
Jag har provat dricka flertalet olika smaker an nocco, och kan ärligt säga att ingen av döm är på något sätt god.
Alla smakar ju typ pulver/brustablett utblandat o kolsyrat vatten, det är nån bismak som bara smakar vedervärdigt!

Jag menar, en Red Bull är ju åtminstone söt och god, och lämnar en söt eftersmak i munnen.
Nocco däremot är strävt, gör en muntorr samt att man får gå runt med den där bismaken efteråt, och till råga på allt kostar dom kopiöst mycket (och alla svenskar går på hela skiten, att det är ”nyttig” läsk)

Många likt dig verkar tro att er personliga såikten på nåt sätt är relevant i diskussionen. Varför tror ni det? Produkten blir ju inte automatiskt dålig bara för att du inte gillar den?
Citera
2023-05-24, 17:17
Medlem
Neroxxs avatar
Marknadsföring till viss del absolut, men ifall den smakar helt piss så kommer man inte kunna hålla kvar sina konsumenter. Så en blandning av aggresiv marknadsföring samt goda smaker. Har man endast aggresiv marknadsföring så kommer mwn endast få nyhetesbehag effekt och man får inga återkommande kunder. Jag har inte själv provat den men det är mina två cents.
Citera
2023-05-24, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
Tror ärligt talat namnet ”NOCCO” bidrar till succén. Ett briljant namn på en medelmåttig produkt
Väldigt medelmåttig om knappt ens det
Citera
2023-05-24, 17:29
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Hur? Tur. Det är inte som att de gjort något andra inte gjort utan de har haft tur helt enkelt. Så frågan är lite som att fråga hur gjorde nocko för att ha tur? Slumpen.
OH vad jag hatar ordet "tur". Självklart är det inte "tur". Planering, tajming, lång- och kortsiktig strategi. Rätt taktik vid rätt tillfälle. Engagemang och rätt personer på rätt position. Man vinner inte VM pga "tur". Tur har du om du är så dum att du lägger pengar på en lott och vinner pga slumpen.

OBS personligen avskyr jag energidrycker, tycker Nocco verkar töntigt och har inget med det bolaget att göra!
Citera
2023-05-24, 17:47
Medlem
För Nocco riktade in sig på personer som tränade. Helt öppen marknad.
Inte såg man någon dricka en Red bull eller monster förr på gymmet.
Citera
2023-05-24, 18:04
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
350 miljoner i omsättning - 200 miljoner i vinst - hela vinsten delas ut till aktieägare.
När man ser en sådan vinstmarginal förstår man hur Dollarstore kan sälja Powerking eller vad de heter för 10 kronor för ett trepack.
Citera
2023-05-24, 18:04
Medlem
Xanyos avatar
Inget speciellt med någon energi dryck tycker jag personligen alla har samma formula & en väldigt viktig beroendeframkallande substans, Koffein!
Citera
2023-05-24, 18:08
Medlem
Timingen gjorde mycket och produkten finns verkligen överallt. Till skillnad från Redbull så finns det varianter med och utan mineraler och näringstillskott och sjukt många olika smaker. Det märks att man försöker fånga upp träningsfreaken och tonåringarna med de lite tuffare burkarna och flummiga namnen.

Vissa är riktigt goda faktiskt och jag kan ta mig en burk någon gång ibland när jag inte vill stinka gubbkaffe i käften (inget slår kaffe dock).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in