2023-05-24, 15:59
Medlem
Marginalen sett till deras innehåll kontra pris är groteska. Otroliga vinstmarginaler.
Citera
2023-05-24, 16:09
Medlem
På min tidigare arbetsplats med mycket tjejer var noocoo (energidrycker i stort) en typ av religion, något som diskuterades på fikaraster, inkl läkare och universitetsutbildat folk, vitt snus var också ett hett ämne.
Senast redigerad av bul-11-33 2023-05-24 kl. 16:11.
Citera
2023-05-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Timing, i en tid då BCAA var överhypad. Dem flesta lyckade bussineses prickar oftast rätt tidsperiod.

Vilket är underligt. Idag råder konsensus att bcaa ensamt är värdelöst.

Och de flesta av dessa drycker är så överfulla av sötningsmedel att det är omöjligt att dricka efter ett tag.

Den enda jag gillar är Clean cola zero. Den har tagit bort bcaa, och endast 105 mg koffein.
Övriga smakar inget vidare oavsett märke.
Citera
2023-05-24, 16:15
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vilket är underligt. Idag råder konsensus att bcaa ensamt är värdelöst.

Och de flesta av dessa drycker är så överfulla av sötningsmedel att det är omöjligt att dricka efter ett tag.

Den enda jag gillar är Clean cola zero. Den har tagit bort bcaa, och endast 105 mg koffein.
Övriga smakar inget vidare oavsett märke.

Ja nocco har i princip slutat skriva bcaa och det assoscieras inte längre som en ”hälsodryck”.
Citera
2023-05-24, 16:22
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Bra fråga!
Jag har provat dricka flertalet olika smaker an nocco, och kan ärligt säga att ingen av döm är på något sätt god.
Alla smakar ju typ pulver/brustablett utblandat o kolsyrat vatten, det är nån bismak som bara smakar vedervärdigt!

Jag menar, en Red Bull är ju åtminstone söt och god, och lämnar en söt eftersmak i munnen.
Nocco däremot är strävt, gör en muntorr samt att man får gå runt med den där bismaken efteråt, och till råga på allt kostar dom kopiöst mycket (och alla svenskar går på hela skiten, att det är ”nyttig” läsk)
Citera
2023-05-24, 16:37
Medlem
Hrass avatar
De sponsrade storstjärtade influencers och låtsasatleter på instagram

Citat:
Ursprungligen postat av detkanvarabildt
Marginalen sett till deras innehåll kontra pris är groteska. Otroliga vinstmarginaler.
En liter Kong Strong kostar mindre än en 33 cl Nocco... Och Kong går nog runt helt okej den också.
Citera
2023-05-24, 16:40
Medlem
OneTaps avatar
nocco e ju kung. köper alltid ett flak när ja e på willys
Citera
2023-05-24, 16:41
Medlem
HaveFuns avatar
Nocco är den vite medelklassens redbull.
Citera
2023-05-24, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av olubunjdengr
Trender? Förut var det Red Bull.

Redbull har väl inte sålts på samma sätt och av andra grunder, och kanske inte för att det är nyttigt. Det är dock ett stort företag som sålt relativt bra länge.

NOCCO består ju bara av aminosyror, lite smak och inget socker så det känns mycket bättre för folk i träningskretsar vilket får många att köpa det utan att få dåligt samvete.

Genial idé egentligen även om det förmodligen inte fungerar överhuvudtaget.
Citera
2023-05-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Nocco är den vite medelklassens redbull.

haha redbull och monster är WT och arbetarklass.
Citera
2023-05-24, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Timing, i en tid då BCAA var överhypad. Dem flesta lyckade bussineses prickar oftast rätt tidsperiod.

Jag tror också att BCAA var en stor grej, de fick med sig många gymmare och hälsomedvetna. Namnet är också bra. No carbs låter modernare än light.
Citera
2023-05-24, 16:52
Medlem
Don-Dallass avatar
Nocco kom till efter den enorma succén efter vitamin well. Timeade in det jävligt bra hos gymfolken med att vara bland de första som gjorde bcaa tillgängligt på den breda marknaden. Därifrån har de gått från träningsdryck till allmän energidryck. Sen har de tillsammans med red Bull ridit på paradigmskiftet som hållit på i minst 10 år just nu där nyare generationer går över från kaffe till energidryck.

Det är lite som nikotinskiftet vi ser också. Folk överger tobak som smakar illa för nikotinpåsarna Velo och zyn som smakar gott.

Det vi ser är skiften i tycke och smak från de yngre generationerna. Det gamla byta ut mot det nya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in