Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-24, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag tror att vi alla är knepiga mer eller mindre, ingen har människans alla bästa sidor. Alla har sina konstigheter. Tur att vi som skriver här är inte deltagare i Robinson som blottar ut allas sämsta sidor. Vissa har turen att ha en bra uppväxt som bidrar till att man är mindre knepig, andra har otur och blir mer knepiga. Dennis t ex behöver mkt uppmärksamhet som han säkert aldrig fick som barn av sina alkoholiserade föräldrar.
Ja exakt, så är det ju. Frågan är bara hur mycket vi hinner se.
Nu vet jag inte om det är det du menar men jag tror inte det är riktigt så att Robinson motsvarar det vanliga samhället. Märker de i urvalsprocessen att det är en lugn, trygg och stabil människa så kommer inte personen att komma med, som jag har skrivit förr så har de inte råd att riskera en för tråkig säsong. Trygga människor hade inte haft nån problem med att klara 1,5 månader med varandra utan konflikter och drama trots hunger och sömnbrist. Därför måste de garantera att det är människor med behov och mindervärdeskomplex som kommer snabbt gå varandra på nerverna.

Som du skriver så är det tur att inte vi i tråden inte är på en utmanande situation med kameror på oss. Men den dokusåpan hade jag velat se. Och i det här fallet så hade det varit tvärtom, 99% av oss hade inte kommit med pga för ostabilt psyke. Man vill ha lite drama och konflikter men inte mord .. Vi som hörs och syns mest här hade också skapat mest drama på ön också. Det är Pernilla varning på oss allihop, hon tror ju också att hon bara är rak och ärlig och att det är hon som pekar ut de riktiga idioterna..
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-24 kl. 12:17.
2023-05-24, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ormkruka
Vilken vidrig människa Pernilla är. Hon har verkligen inte förstått hur man ska bete sig i en grupp. Nästan allt hon säger är ju helt skruvat. Vilken plåga för alla deltagare. Jag hejjar självklart på Amanda. Hon kanske har slängt ut några grodor men hon vill alla väl och försöker köra ett så rent spel som möjligt. Älskar hennes energi och positivitet, trots att dom andra försöker trycka ner henne gång på gång. Jag hoppas att hon fortsätter att vara sig själv.

Elin är också en värdig vinnare. Oerhört fin och hög moral.

Pernilla är helt sinnessjuk och en ren sadist. Sanna är inte mycket bättre hon som spelar och trycker ner Amanda. Men Pernilla är psykopat. Både Pernilla och Sanna är dock vidriga personer.

Skönt också såklart att den lika vidriga personen Sophie åkte ut.
Senast redigerad av fresk66 2023-05-24 kl. 12:05.
2023-05-24, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Mobbning är det ju inte... dåligt beteende av snusktanter, ja! Hade Pernilla t.ex. gått runt och gett alla kokos en morgon och sen gått fram till Amanda och slängt den sista biten i sanden och sagt "oops" eller "du Amanda, hade du svårt att få kompisar i skolan för du är så ful?" eller satt sig bredvid kring elden och sagt "usch va här lukta äckligt och sen gått och satt sig någon annanstans" det är mobbning.
Du verkar ha en skev bild av vad mobbning är. Kanske dags för dig att läsa på om psykisk mobbning. Kan vara allt från utfrysning, pikar, blickar, snack bakom ryggen och ryktesspridning. Det finns otroligt många sätt att psykiskt terrorisera en annan person.

Allt detta har Amanda blivit utsatt för. Otroligt att storstadsmänniskor inte klarar av en Jämtlänning med pondus. Amanda har exakt alla attribut en robinsonvinnare ska ha.
2023-05-24, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Så underbart när gris-ansiktet Sophie åkte ur. Illröd i ansiktet och full av besvikelse. Hon är helt värdelös, aldrig vunnit en tävling och förtjänar verkligen inte att vinna ett skit. Hon har visat sig vara en falsk och vidrig människa. Jag uppmanar alla arbetsgivare i Sverige att aldrig anställa den här personen.
ha ha som om det inte vore nog så erkände hon att hon var orolig att detta med eld skulle komma förr eller senare vilket jävla stolpskott som inte tränat på det då vilken idiotjävel.
2023-05-24, 12:15
Bannlyst
Elin framstår som värsta ängeln men man märker att hon egentligen har extrema behov av att visa sig snäll, smart och duktig, jag tror hon har enorma mindervärdeskomplex. Det var nått med Zeki som triggade henne enormt mycket, han ville ju mest bara att hon skulle låta honom vara, men hon bara gick efter och skulle kritisera/"förbättra" allt han gjorde. Han påminde säkert henne om nån som har tryckt ner henne förr. Hon heter Ambrosiani i efternamn, kanske en gammaldags svärfar eller pappa som har tyckt att kvinnor inte duger till nått annat än att laga mat och ta hand om barn.
Hon har skaffat sig en bra utbildning och tjänar bra med pengar men det är nått i själen som svider fortfarande, så om hon vinner Robinson så har hon visat att hon minsann kan ALLT!

Jag tror inte att hon är elak egentligen, det var bara nått med Zeki som riggade henne.
Av de som är kvar får hon gärna vinna, hon får gärna vissa för sig själv att hon är ok genom att vinna Robinson. Tyvärr tror jag inte det kommer räcka.. men ändå..
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-24 kl. 12:18.
2023-05-24, 12:19
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Amanda är en sann överlevare. Hon väljer att umgås mest med Erik, som älskar henne och accepterar henne som hon är istället för att kritisera, klaga på henne och försöka ändra på henne. Hon behandlar honom på samma sätt och de stormtrivs tack vare varandra. Dom vänder sig till varandra och har det bra. De andra retar sig på deras vänskap och klagar på att de inte vill umgås med dem.
Detta är människor som är helt genomkorrupta och svarta i sin själ. De klarar inte av att se något genuint och vackert som t ex en sann vänskap mellan själsfränder.
Då måste det brytas ner och förstöras.
Citat:
Hon har sagt att hon har ADHD och berättat vad det innebär, d v s att hon kan säga saker utan filter, som ett barn som säger sanningar. Hon har bett dom att säga till när hon släpper en groda eftersom hon inte ser det själv. När de andra säger till ber hon om ursäkt. De andra tar ingen hänsyn till hennes diagnos, de försöker inte ens ta henne som hon är, utan kräver att hon skall vara ngt annat. Det är mer moget att låta dom andra vara vad de är, som Amanda gör, än att fästa sig vid andras brister och försöka ändra på dom. Om man gör en djupdykning i sitt innersta inser man hur mkt skit har man själv och då har man varken tid eller resurser att rota i andras fel och brister. Ett sätt att fly sina egna skavanker är att fästa sig vid dom andras brister. Är det det dom andra gör?
2023-05-24, 12:24
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Du verkar ha en skev bild av vad mobbning är. Kanske dags för dig att läsa på om psykisk mobbning. Kan vara allt från utfrysning, pikar, blickar, snack bakom ryggen och ryktesspridning. Det finns otroligt många sätt att psykiskt terrorisera en annan person.

Allt detta har Amanda blivit utsatt för. Otroligt att storstadsmänniskor inte klarar av en Jämtlänning med pondus. Amanda har exakt alla attribut en robinsonvinnare ska ha.
nej... det är mer att folk bagatelliserar mobbning. "blickar" nej, blickar är inte mobbning, inte ens nästan. Det går att bete sig värdelöst och elakt utan att det ska vara mobbning. Att påstå att mobbning kan vara blickar/snack bakom ryggen är att förminska riktig mobbning som massor med barn och vuxna utsätts för, och gör det till en mer vardaglig grej som händer alla. "jaha så så dom har satt en lapp på din rygg att du äter bajs i skolan och alla skratta åt dig i matsalen? själv fick jag en blick från Kajsa vid kaffeautomaten, vi är i samma situation du och jag"
2023-05-24, 12:25
Medlem
Stör mig så mycket på alla som ska kommentera om Amanda. Snacka om osäkra människor som blir ”kränkta?”. Jag menar, man förstår hur hon är och hon är guld ju, hade lätt umgåtts med henne privat. Men nej hela gänget ska gadda ihop sig mot den som uppenbarligen är bäst.
2023-05-24, 12:27
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Elin framstår som värsta ängeln men man märker att hon egentligen har extrema behov av att visa sig snäll, smart och duktig, jag tror hon har enorma mindervärdeskomplex. Det var nått med Zeki som triggade henne enormt mycket, han ville ju mest bara att hon skulle låta honom vara, men hon bara gick efter och skulle kritisera/"förbättra" allt han gjorde. Han påminde säkert henne om nån som har tryckt ner henne förr. Hon heter Ambrosiani i efternamn, kanske en gammaldags svärfar eller pappa som har tyckt att kvinnor inte duger till nått annat än att laga mat och ta hand om barn.
Hon har skaffat sig en bra utbildning och tjänar bra med pengar men det är nått i själen som svider fortfarande, så om hon vinner Robinson så har hon visat att hon minsann kan ALLT!

Jag tror inte att hon är elak egentligen, det var bara nått med Zeki som riggade henne.
Av de som är kvar får hon gärna vinna, hon får gärna vissa för sig själv att hon är ok genom att vinna Robinson. Tyvärr tror jag inte det kommer räcka.. men ändå..
Det var väl nått Zeki som triggade de flesta och det var väl bara bror Fabian som han fungerade med.
2023-05-24, 12:29
Medlem
Tercios avatar
Det Pernilla och Sanna, tidigare också Sophie ägnar sig åt mot Amanda är klockren mobbning och gaslighting. Amanda ska ju till sist enligt dessa be om ursäkt för att hon existerar. Elin, berättar vad hon drömt, nån annan berätta vad denne drömt, Amanda berättar vad hon drömt och då tar hon över samtalet "på ett vidrigt sätt". Amanda är dessutom för positiv och glad vilket stör andra och absolut inte är okej, tydligen.

Förmodligen pågick det mycket mer mobbning, vi får ju bara se 20-30 minuter per dag. Fullständigt avskyvärda personer, både Sanna och Pernilla. Hoppas de blir uppätna av en stam hemliga kannibaler på ön.

Amanda verkar annars vara en otroligt härlig och pigg tjej. Länge sen det var med en person som man så tydligt kände att man hejar på!
2023-05-24, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det var väl nått Zeki som triggade de flesta och det var väl bara bror Fabian som han fungerade med.
Det är verkligen helt omöjligt att skriva nått om en person i en situation med en annan utan att uteslutnings-typerna kryper fram.

Det är inte heller en slump att det är de 3 största trashen (Amanda, Pernilla och Sanna) som stör sig på varandra.. Det där säger nått om alla 3. Men alla här bråkar om änglar och demoner när i själva verket så är "änglarna"(som inte ens finns) sällan med i konflikter överhuvudtaget. Men man kan ju bråka om det detaljer hit och dit i evighet om det är det man vill.

Det finns helt enkelt en anledning till varför Zekis och Elins "bråk" aldrig dog ut, och den anledningen är inte att ena är en ängel och den andra är en demon utan att båda har saker med sig själva de borde jobba på.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-24 kl. 12:50.
2023-05-24, 12:49
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Förmodligen pågick det mycket mer mobbning, vi får ju bara se 20-30 minuter per dag. Fullständigt avskyvärda personer, både Sanna och Pernilla. Hoppas de blir uppätna av en stam hemliga kannibaler på ön.!

Kan lika gärna vara precis tvärt om. Kamerorna rullar såklart inte konstant från morgon till kväll. Varje gång vi ser två personer stå och prata längre bort på stranden, eller exempelvis i vattnet, så är det ju uppenbart att det är produktionsteamet som bett deltagarna att prata om ett specifikt ämne. Dessa samtal sker inte naturligt.

"Ey, Sanna, kan inte du gå och prata med Pernilla och Sophie om situation-x... Snyggt! Ge oss nu 10 minuter att göra oss redo, så kan ni sen gå och ta snacket med Amanda, så vi även får det på film..."

Sen ägnas ett helt avsnitt åt denna händelse, som då (förmodligen) framstår som värre än vad den faktiskt är.

Kamerateamet är inte en fluga på väggen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in