Citat:
Ursprungligen postat av
scaloppina
Jag tror att vi alla är knepiga mer eller mindre, ingen har människans alla bästa sidor. Alla har sina konstigheter. Tur att vi som skriver här är inte deltagare i Robinson som blottar ut allas sämsta sidor. Vissa har turen att ha en bra uppväxt som bidrar till att man är mindre knepig, andra har otur och blir mer knepiga. Dennis t ex behöver mkt uppmärksamhet som han säkert aldrig fick som barn av sina alkoholiserade föräldrar.
Ja exakt, så är det ju. Frågan är bara hur mycket vi hinner se.
Nu vet jag inte om det är det du menar men jag tror inte det är riktigt så att Robinson motsvarar det vanliga samhället. Märker de i urvalsprocessen att det är en lugn, trygg och stabil människa så kommer inte personen att komma med, som jag har skrivit förr så har de inte råd att riskera en för tråkig säsong. Trygga människor hade inte haft nån problem med att klara 1,5 månader med varandra utan konflikter och drama trots hunger och sömnbrist. Därför måste de garantera att det är människor med behov och mindervärdeskomplex som kommer snabbt gå varandra på nerverna.
Som du skriver så är det tur att inte vi i tråden inte är på en utmanande situation med kameror på oss. Men den dokusåpan hade jag velat se. Och i det här fallet så hade det varit tvärtom, 99% av oss hade inte kommit med pga
för ostabilt psyke. Man vill ha lite drama och konflikter men inte mord .. Vi som hörs och syns mest här hade också skapat mest drama på ön också. Det är Pernilla varning på oss allihop, hon tror ju också att hon bara är rak och ärlig och att det är hon som pekar ut de riktiga idioterna..