Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-24, 08:54
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Förstår inte hur någon inte kan inse att det här är mobbning.

Det verkar dock tyvärr som att Amanda ryker nu. Känns inte som att hon vinner plankan, och isåfall har hon störst risk att bli utröstad. Om tidigare deltagare får rösta så kommer nästan alla lägga sin röst på henne.

Om man tittar på deltagarna som (förmodligen) kommer komma till ö-rådet, så finns det nog faktiskt en hel del som inte skulle rösta på Amanda:
- Erik 100% säker
- Millan 100% säker
- Markus lär rösta på någon annan. Han och Erik hängde på Langawi efter att de åkt ut.
- Dennis d ä (oklart, kan se honom rösta på både Pernilla och Amanda. Känslan är att han hatar Pernilla mer)
- Dennis d y (oklart, kanske försonades på Gränslandet?)
- Carro skulle kunna rösta på Amanda
- Personen som ryker i dagens avsnitt skulle kunna rösta på Amanda (eller ev. Pernilla).

Vet inte om jag glömt någon. Personerna ovan hängde iaf i Langkawi när de åkt ut, så antar att det är dem som är kvar.
Senast redigerad av peterZiipen 2023-05-24 kl. 08:57.
2023-05-24, 08:57
Medlem
Lala.s avatar
Jag tänker inte kolla på onsdagsavsnittet eftersom ni säger att det förekommer mobbning. Det har redan varit hemskt att se hur Pernilla har varit elak från starten och gjort allt hon kunnat för att förminska, trycka ner, prata skit, och säga så mycket elaka saker om de allra flesta den här säsongen.

Hon har varit den solklart värsta deltagaren och är fylld med bitterhet och hat. Vad hemskt att hennes barn och barnbarn behöver se vilken bitter kärring Pernilla är. Undrar ifall hennes man är en lika stor mobbare som henne annars är det på tiden att han lämnar henne.

Kan någon sätta spoiler-funktion och berätta ifall torsdagsavsnittet är värt att se eller ifall jag ska hoppa över det också och bara se finalen?
Senast redigerad av Lala. 2023-05-24 kl. 09:04.
2023-05-24, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Hon har ingen ondskefull avsikt med sina kommentarer, vilket är skillnaden.
Du var beredd att ge Chris en massa ursäkter pga hans alla diagnoser men Amanda som har ADHD har du inga ursäkter för?
Hon tycker väl själv att hon kan säga för mycket (till skillnad från de andra har hon i så fall självinsikt)
och - eftersom hon är snäll och vill vara folk till lags, även dessa mobbare - så ber hon om ursäkt.
Personligen tycker jag inte att hon har något att be om ursäkt för eftersom dessa människor spelar sköra porslinsdockor och agerar lättkränkta. De har betett sig vidrigt på riktigt, till skillnad mot Amanda.
Som jag sa, Amanda kan säga att vatten är vått och de kommer att ha problem med det.
Antagligen du också
Det är så dessa simpla människor fungerar. De letar fel och vill trycka ner den som är starkare.
Man måste som sagt vara blind om man inte ser det.

Jag har också en känsla av att de tar illa upp det mesta hon säger för att få henne att framstå som semre. Hon kan uttrycka sig klumpigt p g a hennes diagnos, men hon ber alltid om ursäkt och accepterar deras anklagan utan att försöka försvara sig. Vi har inte sett henne säga elaka saker om andra, vi vet inte ens om det stämmer. Det verkar inte finnas ngn förståelse för hennes sätt att vara, hon kan inte vara som vissa andra p g a hennes diagnos. Det är som att be en blind att se när de kräver av henne att vara ngt som hon inte kan vara. Många säger att hon tror sig vara bättre än alla andra, men när de kritiserar hennes sätt att vara tror de sig vara bättre än hon, att de själva minsann är inte som hon och att Amanda borde vara som de. Amanda kritiserar ingen utan låter alla vara som de är utan att tillrättavisa eller försöka ändra ngn.
2023-05-24, 09:14
Medlem
Tjejpakten tar priset i dubbelmoral. Klankade ner på Marcus för att han sa en man ska betala på dejter och på Amanda för att hon sa något om opererade bröst men Chris är heelt ok trots han säger f-a och subba om kvinnor. Och vadå "varnat Amanda"? Sophie verkar leva kvar i att vara skolgårdens ledare för mobbargänget. Och så tönt Oskar som tror han är med i deras pakt istället för att fixat en stark pakt med Marcus, Erik o Amanda.
2023-05-24, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Du skriver bara till mig det jag har skrivit till dig tidigare... Allt du gör är att du fortfarande bara kör "nej, du är"-grejen, fast nu har du bara börjat härma mig mer.
Som sagt så tror jag att alla människor är kapabla till att göra båda elaka och snälla saker beroende på situation och period i livet och baserat på hur bra man mår själv. Det har också med intelligens att göra, människor som har svårt att se andras perspektiv har lättare att vara elaka, men då kallar man nog det för magiska grodor med egen vilja. Bra att hon erkänner felkopplingen i hjärnan iallafall.

Vilket fall som helt så tror jag att alla som har valts ut till Robinson är "knepiga" på nått sätt. Därför tänker jag inte leka änglar och demoner leken för då är man ju dömd att förlora. Den grejen är dumt att köra oavsett , men det är mer larvigt att göra det med människor som har kvalificerat sig till en dokusåpa.
Men när man behöver välja ut ett ord som en person har sagt och lägga över det på en hel grupp och sen tjata om det en hel säsong så säger det en hel del om vilka som är de mindre "knepiga".

Jag tror att vi alla är knepiga mer eller mindre, ingen har människans alla bästa sidor. Alla har sina konstigheter. Tur att vi som skriver här är inte deltagare i Robinson som blottar ut allas sämsta sidor. Vissa har turen att ha en bra uppväxt som bidrar till att man är mindre knepig, andra har otur och blir mer knepiga. Dennis t ex behöver mkt uppmärksamhet som han säkert aldrig fick som barn av sina alkoholiserade föräldrar.
2023-05-24, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Elin snygg?, wtf är du bög. Hon ser exakt ut som christan olsson. Nä, de snygga har åkt ut. Bara paddor kvar

Robinson är ingen skönhetstävling, man behöver inte se bra ut för att delta.
2023-05-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Jag tänker inte kolla på onsdagsavsnittet eftersom ni säger att det förekommer mobbning. Det har redan varit hemskt att se hur Pernilla har varit elak från starten och gjort allt hon kunnat för att förminska, trycka ner, prata skit, och säga så mycket elaka saker om de allra flesta den här säsongen.

Hon har varit den solklart värsta deltagaren och är fylld med bitterhet och hat. Vad hemskt att hennes barn och barnbarn behöver se vilken bitter kärring Pernilla är. Undrar ifall hennes man är en lika stor mobbare som henne annars är det på tiden att han lämnar henne.

Kan någon sätta spoiler-funktion och berätta ifall torsdagsavsnittet är värt att se eller ifall jag ska hoppa över det också och bara se finalen?

Håller med dej

Hur kan man vara så elak som P .. och så dålig på att tävla .. hon om någon har åkt på en räkmacka !
2023-05-24, 09:59
Medlem
picapicans avatar
Har Amanda bekräftat att hon har ADHD? Har Oskar bekräftat att han har Aspberger? Vad har bögen för diagnoser?
2023-05-24, 10:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollymori
Ja då hade det varit ett bra pris. Men när förklarades detta. Innan första tävlingen eller?

Ja. Titta om på det avsnittet som Amanda kommer in - där säger Anders det!
2023-05-24, 10:06
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Har Amanda bekräftat att hon har ADHD? Har Oskar bekräftat att han har Aspberger? Vad har bögen för diagnoser?
Oviktigt med diagnoser, i Robinson och i övriga livet. Människor är olika och störningar har vi alla på mer eller mindre. Och Amanda tex, är ju minst sagt högfungerande.
2023-05-24, 10:07
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja. Titta om på det avsnittet som Amanda kommer in - där säger Anders det!
Och även direkt före första tävlingen nämner han det.
2023-05-24, 10:18
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Trodde inte jag skulle säga detta men Elin, helvete vad hon växer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in