Citat:
Ursprungligen postat av
Dangerous_Mind
Jag hade väl missat vem Christina umgicks med där i början av säsongen, fast jag hade nog mer bilden att hon höll sig rätt mycket för sig själv med sin bok och inte deltog i skitsnacket.
Jag sympatiserade med Amanda-falangen från start eftersom de framstod som smartast och starkast. De andra visade tidigt att de var svaga, känslostyrda, lata och ytliga enligt min åsikt.
När därför Amanda och Dennis d y (innan han sålde sig till den onda sidan pga krossat ego/hjärta) motiverade varför de ville ha ut Christina - de menade att hon inte direkt bidrog utan hellre låg och solade, höll på med sina naglar osv fast man bett henne hjälpa till - så fanns det ingen anledning att misstro dem. Så där formade jag min uppfattning + att Christina tillhörde den "onda" delen av Syd från start.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dangerous_Mind
I och för sig fick min bild av henne en törn när jag fick veta om hennes trist nog oförsonliga attityd mot Peter. Nog borde väl den där inte illa menta fadäsen från Peters sida, där han i efterhand visat vad jag uppfattar som uppriktig ånger och även bett om ursäkt, ha kunnat retts ut genom ett ärligt snack Christina och Peter emellan, där hon fått berätta hur hon upplevde det och han kunnat få förklara och be om ursäkt. Men jag inser nu att Christina nog aldrig var intresserad av en sådan lösning - och förmodligen inte heller produktionen.
Allt det här med Peter sopades ju bara under mattan. Officiellt fick man bara veta att han lämnade pga "personliga skäl". Sen kunde man läsa nåt om att han kallat henne negress och det är allt jag vet om det hela. Grävde inte mer i det sen.
Peter tillhör den äldre generationen och där är det helt normalt att kalla svarta för neger/negress och det bör man också ha förståelse för istället för att kräva att äldre människor ska in i nån pk-skola vid 70+.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dangerous_Mind
Men att hon samtidigt utan problem kan acceptera Chris som i en synk inte välment utan tvärtom aggressivt kallade Amanda - en tjej! - för "f***a övergår mitt förstånd. Samtidigt är ju just det här kännetecknande för politisk korrekthet, nämligen att man gör skillnad på folk och folk, och att en homosexuell tillika med en utländsk förälder - Chris, nämligen - kan komma undan med sådant en äldre, helsvensk heterosexuell man som Peter aldrig skulle kunna komma undan med.
Quod licet Iovi, non licet bovi; det som är tillåtet för Jupiter är inte tillåtet för tjuren.
Dessa människor upprepar klyschor om "alla likas värde" samtidigt som de inte har förståelse för människor med åsikter eller beteenden som skiljer sig mot deras egna.
Ofta blir det total syntax error när deras "värdegrund" grumlas av personer som de vurmar så för; när invandrare är de som är rasistiska, när homosexuella är de som uttrycker sig sexistiskt osv.
PK-folket får väldigt svårt att navigera då, vilket alltid är lite underhållande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dangerous_Mind
Vad menar du förresten med att du "ser dem som direkt uppstigna ur Sodom & Gomorra"?
Själv har jag inget problem med dem p.g.a. att de är bi- eller homosexuella och givetvis inte heller för att Christina är svart. Jag ogillar dem för deras vidriga attityd, deras skitsnack och svekfullhet och, inte minst, hyckleri.
Jag menar att jag ser dem som omoraliska, vulgära, dekadenta, egoistiska och ondskefulla.
Människor som straffades pga sitt syndfulla/ondskefulla leverne (Sodom & Gomorra).
Karma, som vi fått se drabba pakten en hel del nu, är underbart eftersom det direkt korrigerar de fräckaste och sätter dem på plats. Borde ske oftare i världen bara.