Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-24, 10:57
Medlem
2023-05-24, 11:09
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75

2023-05-24, 11:16
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Så underbart när gris-ansiktet Sophie åkte ur. Illröd i ansiktet och full av besvikelse. Hon är helt värdelös, aldrig vunnit en tävling och förtjänar verkligen inte att vinna ett skit. Hon har visat sig vara en falsk och vidrig människa. Jag uppmanar alla arbetsgivare i Sverige att aldrig anställa den här personen.

Sophie jobbar sen sex år tillbaka på ett vuxendagis med rosa väggar, pingisbord och hundar på bild bland medarbetarna. En arbetsplats där alla är säljare som de ersatt med finare titlar för att skönmåla/dölja detta. Hon har inte tagit sig vidare vilket är ovanligt för en person i den åldern. Så hon lär behöva sin anställning i vuxendagiset mer än nånsin, en skyddad verkstad för människor som henne.

https://www.keysolutions.se/
2023-05-24, 11:33
Medlem
Sjukt att den enda gången Råttan har gillat Amandas beteende är när hon började gråta när de lade sig för att få ut henne. Säger en del om henne som person. Hon tyckte om att se henne ledsen. Fullständigt vedervärdig människa.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-05-24 kl. 11:35.
2023-05-24, 11:34
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Jag hade väl missat vem Christina umgicks med där i början av säsongen, fast jag hade nog mer bilden att hon höll sig rätt mycket för sig själv med sin bok och inte deltog i skitsnacket.
Jag sympatiserade med Amanda-falangen från start eftersom de framstod som smartast och starkast. De andra visade tidigt att de var svaga, känslostyrda, lata och ytliga enligt min åsikt.
När därför Amanda och Dennis d y (innan han sålde sig till den onda sidan pga krossat ego/hjärta) motiverade varför de ville ha ut Christina - de menade att hon inte direkt bidrog utan hellre låg och solade, höll på med sina naglar osv fast man bett henne hjälpa till - så fanns det ingen anledning att misstro dem. Så där formade jag min uppfattning + att Christina tillhörde den "onda" delen av Syd från start.
Citat:
I och för sig fick min bild av henne en törn när jag fick veta om hennes trist nog oförsonliga attityd mot Peter. Nog borde väl den där inte illa menta fadäsen från Peters sida, där han i efterhand visat vad jag uppfattar som uppriktig ånger och även bett om ursäkt, ha kunnat retts ut genom ett ärligt snack Christina och Peter emellan, där hon fått berätta hur hon upplevde det och han kunnat få förklara och be om ursäkt. Men jag inser nu att Christina nog aldrig var intresserad av en sådan lösning - och förmodligen inte heller produktionen.
Allt det här med Peter sopades ju bara under mattan. Officiellt fick man bara veta att han lämnade pga "personliga skäl". Sen kunde man läsa nåt om att han kallat henne negress och det är allt jag vet om det hela. Grävde inte mer i det sen.
Peter tillhör den äldre generationen och där är det helt normalt att kalla svarta för neger/negress och det bör man också ha förståelse för istället för att kräva att äldre människor ska in i nån pk-skola vid 70+.
Citat:
Men att hon samtidigt utan problem kan acceptera Chris som i en synk inte välment utan tvärtom aggressivt kallade Amanda - en tjej! - för "f***a övergår mitt förstånd. Samtidigt är ju just det här kännetecknande för politisk korrekthet, nämligen att man gör skillnad på folk och folk, och att en homosexuell tillika med en utländsk förälder - Chris, nämligen - kan komma undan med sådant en äldre, helsvensk heterosexuell man som Peter aldrig skulle kunna komma undan med.
Quod licet Iovi, non licet bovi; det som är tillåtet för Jupiter är inte tillåtet för tjuren.
Dessa människor upprepar klyschor om "alla likas värde" samtidigt som de inte har förståelse för människor med åsikter eller beteenden som skiljer sig mot deras egna.
Ofta blir det total syntax error när deras "värdegrund" grumlas av personer som de vurmar så för; när invandrare är de som är rasistiska, när homosexuella är de som uttrycker sig sexistiskt osv.
PK-folket får väldigt svårt att navigera då, vilket alltid är lite underhållande.
Citat:
Vad menar du förresten med att du "ser dem som direkt uppstigna ur Sodom & Gomorra"?
Själv har jag inget problem med dem p.g.a. att de är bi- eller homosexuella och givetvis inte heller för att Christina är svart. Jag ogillar dem för deras vidriga attityd, deras skitsnack och svekfullhet och, inte minst, hyckleri.
Jag menar att jag ser dem som omoraliska, vulgära, dekadenta, egoistiska och ondskefulla.
Människor som straffades pga sitt syndfulla/ondskefulla leverne (Sodom & Gomorra).
Karma, som vi fått se drabba pakten en hel del nu, är underbart eftersom det direkt korrigerar de fräckaste och sätter dem på plats. Borde ske oftare i världen bara.
2023-05-24, 11:37
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Sjukt att den enda gången Råttan har gillat Amandas beteende är när hon började gråta när de lade sig för att få ut henne. Säger en del om henne som person. Fullständigt vedervärdig människa.
2023-05-24, 11:42
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Förstår inte hur någon inte kan inse att det här är mobbning.

Det verkar dock tyvärr som att Amanda ryker nu. Känns inte som att hon vinner plankan, och isåfall har hon störst risk att bli utröstad. Om tidigare deltagare får rösta så kommer nästan alla lägga sin röst på henne.
Mobbning är det ju inte... dåligt beteende av snusktanter, ja! Hade Pernilla t.ex. gått runt och gett alla kokos en morgon och sen gått fram till Amanda och slängt den sista biten i sanden och sagt "oops" eller "du Amanda, hade du svårt att få kompisar i skolan för du är så ful?" eller satt sig bredvid kring elden och sagt "usch va här lukta äckligt och sen gått och satt sig någon annanstans" det är mobbning.
2023-05-24, 11:43
Medlem
Vilken vidrig människa Pernilla är. Hon har verkligen inte förstått hur man ska bete sig i en grupp. Nästan allt hon säger är ju helt skruvat. Vilken plåga för alla deltagare. Jag hejjar självklart på Amanda. Hon kanske har slängt ut några grodor men hon vill alla väl och försöker köra ett så rent spel som möjligt. Älskar hennes energi och positivitet, trots att dom andra försöker trycka ner henne gång på gång. Jag hoppas att hon fortsätter att vara sig själv.

Elin är också en värdig vinnare. Oerhört fin och hög moral.
2023-05-24, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heddabritt
Tjejpakten tar priset i dubbelmoral. Klankade ner på Marcus för att han sa en man ska betala på dejter och på Amanda för att hon sa något om opererade bröst men Chris är heelt ok trots han säger f-a och subba om kvinnor. Och vadå "varnat Amanda"? Sophie verkar leva kvar i att vara skolgårdens ledare för mobbargänget. Och så tönt Oskar som tror han är med i deras pakt istället för att fixat en stark pakt med Marcus, Erik o Amanda.

Amanda är en sann överlevare. Hon väljer att umgås mest med Erik, som älskar henne och accepterar henne som hon är istället för att kritisera, klaga på henne och försöka ändra på henne. Hon behandlar honom på samma sätt och de stormtrivs tack vare varandra. Dom vänder sig till varandra och har det bra. De andra retar sig på deras vänskap och klagar på att de inte vill umgås med dem.

Varför skulle hon vilja umgås med dom som inte accepterar henne som hon är? De andra tror sig vara bättre och tillrättavisar henne, försöker ändra henne till ngt som de tror sig vara d v s moraliskt bättre.
I ställer för att snacka om dom andra, älta på deras inbillade och existerande fel och brister, att prata illa om andra för att framstå själv som bättre har hon trevligt med Erik. Hon hittar ett sätt att må bra, trots allas motstånd och mobbing.

Hon har sagt att hon har ADHD och berättat vad det innebär, d v s att hon kan säga saker utan filter, som ett barn som säger sanningar. Hon har bett dom att säga till när hon släpper en groda eftersom hon inte ser det själv. När de andra säger till ber hon om ursäkt. De andra tar ingen hänsyn till hennes diagnos, de försöker inte ens ta henne som hon är, utan kräver att hon skall vara ngt annat. Det är mer moget att låta dom andra vara vad de är, som Amanda gör, än att fästa sig vid andras brister och försöka ändra på dom. Om man gör en djupdykning i sitt innersta inser man hur mkt skit har man själv och då har man varken tid eller resurser att rota i andras fel och brister. Ett sätt att fly sina egna skavanker är att fästa sig vid dom andras brister. Är det det dom andra gör?
2023-05-24, 11:57
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Jag tänker inte kolla på onsdagsavsnittet eftersom ni säger att det förekommer mobbning. Det har redan varit hemskt att se hur Pernilla har varit elak från starten och gjort allt hon kunnat för att förminska, trycka ner, prata skit, och säga så mycket elaka saker om de allra flesta den här säsongen.

Hon har varit den solklart värsta deltagaren och är fylld med bitterhet och hat. Vad hemskt att hennes barn och barnbarn behöver se vilken bitter kärring Pernilla är. Undrar ifall hennes man är en lika stor mobbare som henne annars är det på tiden att han lämnar henne.

Kan någon sätta spoiler-funktion och berätta ifall torsdagsavsnittet är värt att se eller ifall jag ska hoppa över det också och bara se finalen?
2023-05-24, 11:58
Medlem
xcoms avatar
Elin är grym, samt att hon verkligen bryr sig om människor, Sanna gillade jag i början men visade sig va en fullständigt vidrig mobbare, Pernilla är mer eller mindre helt sinnessjukt vidrig och mår bra av att trycka nr andra. Vem som helt får gärna vinna bara det inte blir mobbarna Sanna eller Pernilla.
2023-05-24, 12:01
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Mobbning är det ju inte... dåligt beteende av snusktanter, ja! Hade Pernilla t.ex. gått runt och gett alla kokos en morgon och sen gått fram till Amanda och slängt den sista biten i sanden och sagt "oops" eller "du Amanda, hade du svårt att få kompisar i skolan för du är så ful?" eller satt sig bredvid kring elden och sagt "usch va här lukta äckligt och sen gått och satt sig någon annanstans" det är mobbning.
Det finns olika typer av mobbning. Den du beskriver är ju något som barn mer ägnar sig åt.
Detta är mer en psykologisk variant och vuxenmobbning.
Ett klassiskt beteende där svaga kvinnor i grupp ger sig på en annan, ofta starkare kvinna. Det förekommer hela tiden i skolan och på arbetsplatser.
Det är ju tydligt hur de försöker trycka ner henne och få henne att be om ursäkt för sin blotta existens.
Amanda kan inte ens bidra med något i ett pågående samtal för då anklagas hon för att "ta över".
Allt vänds emot henne, hon kan inte säga eller göra någonting rätt enligt dessa kvinnor utan då ska hon "varnas", få tillsägningar och korrigeras på olika sätt.
Det är psykisk misshandel dessutom. Samma variant som när en partner trycker ner en annan så att denne till slut stryker längs med väggarna för att inte "provocera" eller säga "fel" saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in