2023-05-24, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
På två veckor klarar förbundet alltså inte av att uppdatera landslagstrupperna på sin hemsida (de är precis som oss fast i säsongen 2022/2023j

Dagens konspirationsteori - visste Tove E om att Domeij skulle bli ny tränare?

Nej, det har ingenting med Domeij att göra. Visst, han var okunnig om juniorernas kapacitet när han blev ansvarig för Team Svenska Spel juniorer och gjorde ett misstag när han inte tog ut Tove till JVM. Jag vet ingenting om hans kapacitet som tränare men tycker att han bör få en chans att visa vad han duger till innan han kritiseras som ny damtränare för A-lag och Team Bauhaus.
Citera
2023-05-24, 12:40
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det du nämner är självklarheter och inte riktigt det som är kärnfrågan, att sparra varandra är inte att HJÄLPA.

Om vi tar ditt exempel med upploppet, var är själva hjälpen i sammanhanget? Om det skulle gått till på Domeijs sätt så skulle hjälpen inneburit att Svahn och Sundling skulle saktat in lite så bakomvarande fick häng och extra motivation att anstränga sig ännu mer.

Det är sällan hellre de bästa som tjänar på att "hjälpa" utan det är såklart de sämre. Är det Frida som gastat och klagat på att Sundling inte inväntat henne under sprintträningarna kanske?

Sen undrar jag vad i Domeijs filosofi som är modernt och nytänkande?

Jo, att sparra är att hjälpa varandra. Du försöker nu läsa in saker i Domeijs uttalande som det inte finns täckning för, allt för att du skall få rätt i denna diskussion. Tidigare så tyckte du att dela rum inte var att hjälpa varandra, nu är att sparra att inte hjälpa varandra. Du förflyttar hela tiden gränsen för vad att hjälpa varandra är för något.

Att som tränare enbart peka med hela handen och ensidigt bestämma vad som skall göras och där åkarna själva inte får ta något eget ansvar är inte ett modernt ledarskap. Däremot att låta de aktiva ha ett eget ansvar för sin utveckling och vara delaktiga i hur träningspassen skall läggas upp är mer av ett modernt ledarskap (och något som också åkarna själva vill se mer av). Finns säkert saker i hur Domeij är som tränare som kan kritiseras men det jag reagerade på var dina tramsiga och kategoriska avfärdanden som visar att du har noll koll.
Citera
2023-05-24, 13:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Sverige, Norge och Finland går med i OPA.
Citera
2023-05-24, 13:08
Medlem
Alkibiadess avatar

Något beslut om Ryssland kommer inte komma denna vecka.

Edit: Sorry för dubbelpost
Citera
2023-05-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Dagens konspirationsteori - visste Tove E om att Domeij skulle bli ny tränare?

Jag hade kanske trott att man skulle välja en kvinnlig tränare till damlandslaget. Kanske fanns det ingen kvinnlig sökande med tillräckliga kvalifikationer? Eller blev dom brända efter Ingrid Vikmans avhopp efter bara en säsong? Undrar lite över hennes avhopp. Tyckte hon att tonen i supportteamet (tränare, vallare m.m) var för "grabbig".
Citera
2023-05-24, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jo, att sparra är att hjälpa varandra. Du försöker nu läsa in saker i Domeijs uttalande som det inte finns täckning för, allt för att du skall få rätt i denna diskussion. Tidigare så tyckte du att dela rum inte var att hjälpa varandra, nu är att sparra att inte hjälpa varandra. Du förflyttar hela tiden gränsen för vad att hjälpa varandra är för något.

Att som tränare enbart peka med hela handen och ensidigt bestämma vad som skall göras och där åkarna själva inte får ta något eget ansvar är inte ett modernt ledarskap. Däremot att låta de aktiva ha ett eget ansvar för sin utveckling och vara delaktiga i hur träningspassen skall läggas upp är mer av ett modernt ledarskap (och något som också åkarna själva vill se mer av). Finns säkert saker i hur Domeij är som tränare som kan kritiseras men det jag reagerade på var dina tramsiga och kategoriska avfärdanden som visar att du har noll koll.

Kan du inte acceptera att folk tolkar texter på olika sätt? Varför anser du att din tolkning är den enda rätta? Jag är övertygad om att Domeij kommer bli väldigt kortvarig som tränare tack vare sina "filosofier".
Citera
2023-05-24, 19:34
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Vad är det?
Citera
2023-05-24, 20:01
Medlem
FNLSs avatar
Alpcupen?
Citera
2023-05-24, 20:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vad är det?

Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Alpcupen?

Ja. organisationen som organiserar alpcupen men om det betyder att de skandinaviska nationerna skall åka alpcupen har jag inte riktigt listat ut. Nämndes på en fransk vintersportsajt som brukar ha bra koll.
Citera
2023-05-24, 20:22
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Kan du inte acceptera att folk tolkar texter på olika sätt? Varför anser du att din tolkning är den enda rätta? Jag är övertygad om att Domeij kommer bli väldigt kortvarig som tränare tack vare sina "filosofier".

Jo, jag kan acceptera att folk läser texter på olika sätt. Jag har argumenterat varför jag tycker du har fel och att en del av dina påståenden är vederlagda och att du inte har täckning för dina kategoriska avfärdanden.

Men jag har klarlagt vad jag tycker och därmed är denna diskussion avslutad för min del.
Citera
2023-05-24, 20:53
Medlem
Femmil för damerna även på VM beslutat. En Johaug-comeback till Trondheim känns i stort sett klar.
Citera
2023-05-24, 20:56
Medlem
Nästa års världscupsprogram
https://assets.fis-ski.com/image/upload/fis-prod/assets/WC_Calendar_CC2024.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in