2023-05-23, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Det är ju rätt naturligt att om damer och herrar ska köra samma distanser så blir stafetten 4 x 7,5 km. Sen var det vad jag förstår ingen som opponerade sig mot detta. Skönt att slippa herrarnas 4 x 10 km.
Däremot skulle jag gärna se mycket större variation i längden på loppen i världscupen. 10 km varje helg är rätt tjatigt. Sprint blir däremot sällan tjatigt.

Men att ta bort den mest intressanta grenen, damernas stafett 4 x 5km, gör mig jävligt irriterad på FIS byråkraterna.
Citera
2023-05-23, 14:14
Medlem
Andreas Domeij in som damtränare så att de dåliga uttagningarna kan fortsätta.
Citera
2023-05-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Andreas Domeij in som damtränare så att de dåliga uttagningarna kan fortsätta.

Aj aj aj vad trist.
Citera
2023-05-23, 14:53
Medlem
Alkibiadess avatar
Nej, nej, nej.
Citera
2023-05-23, 14:58
Moderator
Hjv9s avatar
Åh nej, måste vi dras med den tönten ännu mer.
Citera
2023-05-23, 15:03
Medlem
Detta är ju beklämmande och ganska tondövt av Byström.

Måste ju funnits väldigt många intressanta och starka och välutbildade och meriterande namn att välja mellan kring skiduniversiteten och skidgymnasier i Sverige eller Norge för den delen.

Lite nytänk, ny energi och ny inspiration ihop med Stefan Thomson att leda damlaget hade varit väldigt välkommet som komplement här.

Varför denna rekrytering??
Citera
2023-05-23, 20:07
Avslutad
Citat:
Domeij: – Jag tror mycket på delaktighet, att man har ett gemensamt ansvar och krav på varandra, tycker om när man ser varandra och hjälper varandra till utveckling, säger han och fortsätter:

Låter som om han vill göra så lite som möjligt och lägga över allt på åkarna. Förövrigt så fungerar den tramsiga filosofin på korpen-nivån kanske. Har extremt svårt att se att svenska damåkarna skulle hjälpa varandra och därmed riskera att stå utanför tävlingstruppen.
Citera
2023-05-23, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nej, nej, nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Åh nej, måste vi dras med den tönten ännu mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Sveskidan
Detta är ju beklämmande och ganska tondövt av Byström.

Måste ju funnits väldigt många intressanta och starka och välutbildade och meriterande namn att välja mellan kring skiduniversiteten och skidgymnasier i Sverige eller Norge för den delen.

Lite nytänk, ny energi och ny inspiration ihop med Stefan Thomson att leda damlaget hade varit väldigt välkommet som komplement här.

Varför denna rekrytering??
Vet vi något om hans träningsfilosofi osv, jag har bara tolkat hans uttagningar till mästerskap som att han saknat koll vilket i sig är oroande. Men något har man ju sett i honom så han kanske är en duktig tränare.

Personligen hade jag ju hoppats på Johan Granath för att han har koll på MFL och att han dessutom är verksam i Falun.

Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Låter som om han vill göra så lite som möjligt och lägga över allt på åkarna. Förövrigt så fungerar den tramsiga filosofin på korpen-nivån kanske. Har extremt svårt att se att svenska damåkarna skulle hjälpa varandra och därmed riskera att stå utanför tävlingstruppen.
Det funkar inte att en landslagstränare pekar med hela handen. Det rör sig om professionella utövare som tävlar för sig själv och redan har en övergripande träningsplan.
Citera
2023-05-23, 20:19
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Du visar återigen att du har noll koll.
Citera
2023-05-23, 20:26
Avslutad
[quote=Ahmed945|

Det funkar inte att en landslagstränare pekar med hela handen. Det rör sig om professionella utövare som tävlar för sig själv och redan har en övergripande träningsplan.[/QUOTE]

Varför skulle inte det fungera menar du? Det är ju inte så att han ska styra om allt utan i så fall ha ett övergripande styre så att inte dumdristiga beslut tas under året. Men det är ju snarare han som tar dumdristiga beslut, tror han på fult allvar att ex Svahn kommer ge goda stakningsråd till Sundling.
Citera
2023-05-23, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Du visar återigen att du har noll koll.

Jag förväntar mig att en narcissist som du kan utveckla det där lite mer.
Citera
2023-05-23, 20:31
Medlem
Citat:
Varför skulle inte det fungera menar du? Det är ju inte så att han ska styra om allt utan i så fall ha ett övergripande styre så att inte dumdristiga beslut tas under året. Men det är ju snarare han som tar dumdristiga beslut, tror han på fult allvar att ex Svahn kommer ge goda stakningsråd till Sundling.
Du angav ingen källa till ditt citat och dessutom verkar du trunkerat det men jag tolkade det som att det handlade om åkare/ledare relationen i första hand.

Vi har redan provat med ledare som kör sitt eget race. Det slutade med att 3 stjärnor lämnade laget för att de inte trodde på filosofin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in