Citat:
Ursprungligen postat av
EaseMyMind
Är också pepp på att sluta snusa. Med mindre drickande (ej helt torrt än) så kommer massa energi och ”nu jävlar”
Men jag väntar lite, är rädd att jag gapar efter för mycket och att det kraschar
För alla er som läser här och är i läget att ni vill sluta. Jag skriker ut ordet här:
NALTREXON
En medicin som tar bort det värsta suget och stoppar dig att kröka för hårt.
Den kan bryta en ond spiral på ett skonsamt sätt (du kan fortfarande dricka, men vill inte)
Det i sin tur gör att du får energin dagen efter att bygga vidare på den positiva spiralen vilket i sin tur får dig att dricka ännu mindre.
För mig är den helt fantastisk (trots att det inte är hundra torrt, jag ger det tid..), men har läst blandade recensioner.
Jag tror att i de negativa fallen handlar det om att man inte riktigt kommit fram till att man är beredd att sluta
Kommer med diverse bieffekter i början givetvis, men det får man ta.
Så hoppas nån som läser det här ger det en chans.
Lycka till

Citerar dig men frågan ställs till alla i tråden. Jag har ett problematiskt drickande. I snitt kanske 14 enheter men i bland bra mycket mer. Nästan alltid koncentrerat till helger. Jag känner att jag för första gången på riktigt allvar vill ta itu med detta men är orolig för alla sociala situationer där man förväntas kunna dricka lite alkohol och sen stanna med det. Jag kan stanna efter 1 öl, jag kan stanna efter 2 öl, men efter 3 öl blir det gärna många fler.
Först nu har jag börjat googla en hel del om det här och insett att just Naltrexon sannolikt skulle kunna hjälpa mig väldigt mycket. Problemet är bara att för att få tag på det måste jag till en läkare som antagligen kommer rapportera mig till Trafikstyrelsen med risk för indraget körkort. Det kan jag inte riskera eftersom kk är viktigt både i jobbet och privat.
Så frågan är egentligen 3-delad, jag tror nog att jag klarar detta själv. Jag har aldrig varit så motiverad som nu. Men ni som testat både med och utan Naltrexon, hur stor skillnad gjorde den för er?
Hur stor är risken att husläkaren som jag haft de senaste 14 åren anmäler mig till Trafikstyrelsen för utredning? Det var länge sedan jag var där för jag är typ aldrig sjuk men det är en rätt trevlig läkare och vi morsar på varandra om vi ses på gatan eller i garaget där vi båda parkerar, han för jobbet och jag för boendeparkering. Mitt jobb är väldigt ansvarsfullt och alla berömmer mig för hur jag sköter det så det mesta funkar förutom att jag helt enkelt dricker för mycket.
Törs man köpa Naltrexon på ett nätapotek? Kommer det fram och är det rätt substans? Har kikat lite på det som länkas här (Revia, dyrt men ekonomin är inte ett problem för mig)
https://se.addictednot.com/buy.html
Reflektioner och funderingar?