2023-05-23, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Du gör ju inte det heller, du kommer inte ingå i det militära försvaret och försvara alla de grupper du ömkar för.
Det var som sagt ett svar på frågan vilka som finns att försvara när man inte vill försvara svenska kvinnor för att de är så usla. Svenska män har inte gjort nåt ont så varför skulle svenska män inte försvaras?
Citera
2023-05-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det var som sagt ett svar på frågan vilka som finns att försvara när man inte vill försvara svenska kvinnor för att de är så usla. Svenska män har inte gjort nåt ont så varför skulle svenska män inte försvaras?

Behöver inte tjafsa om det när vi båda är överens om att inte försvara Sverige eller svenskarna vid ett krig.
Senast redigerad av expat2021 2023-05-23 kl. 16:10.
Citera
2023-05-23, 15:58
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Etablerat sedan ett år tillbaka? Tänk om jag nu sitter här med en förvånad min och en slak FB-dase och undrar vad fan du menar? Nej. Ingenting är "etablerat sedan ett år tillbaka". Just saying. Jag vill dock inte nämna min könstillhörighet. Pga. anonymiteten.

Ja, men det är väl klart jag nämner män som lider. Men i andra forum än i feministforumet på FB, där antifeminister och kvinnohatare skriver vansinnesinlägg. Se bara i denna tråd, ser du inte kvinnohatet här? Där behöver man vara en motkraft mot antifeministerna och kvinnohatarna. IRL och i andra forum är jag dock väldigt inriktad på mäns och pojkars situation. I in ungdom kämpade jag tom. för män/pojkar. På olika sätt. När mäns och pojkars mänskliga/demokratiska rättigheter var satta ur spel/försvagade. Vill inte gå in på för mycket hur/vad, pga. anonymiteten. Men som humanist kämpar jag givetvis för samtliga människors mänskliga/demokratiska rättigheter!

Nja, jag har alltid varit mot invandringen av män från kulturer där jag vet att männen har en jädrigt snedvriden kvinnosyn. Den vill man inte ha hit har alltid varit min tanke... Som barn (jag var humanist redan då) ville jag helst rädda kvinnor och barn undan dessa män från kulturer där man hade en snedvriden och sjuk kvinnosyn/inskränkte kvinnors mänskliga/demokratiska rättigheter. Jag fantiserade då om hur jag reste ditt med en jumbojet och tog utsatta kvinnor och deras barn med mig till Sverige... När SD började göra sin röst hörd så förstod jag vad de menade. Vissa av deras tankar fanns ju redan hos mig. Äldre släktingar till mig (som i övrigt var feminister) hade samma synsätt.

Ingen gör någonting, Gaylord. Det är den bistra sanningen. Det är snack och väldigt liten verkstad. Och detta är inte feministernas bord, det är våra folkvalda makthavares jobb att se till att det blir en förändring. Radikal förändring. Nu senaste håller man på med att man vill se en höjning av arbetskraftsinvandringens löner (av rädsla för lönedumpning). Det tar man tag i... Medans de tonåriga pojkar som gruppvåldtog en kvinna i en park i Malmö får kvarstanna i Sverige, trots att vissa av dem saknar svenskt medborgarskap... Vart är prioriteringarna? Jag anser att man från politiskt håll ska sätta ner foten och visa hur man vill ha det i Sverige, att här: Utvisas dem som begår brott, ta ifrån dem medborgarskapet om det är så. Men ha kvar dem som jobbar, lyder lagen och gör rätt för sig - dem behöver vi ju!

Topic: svenska kvinnor är värda att försvara i händelse av krig. Precis som svenska män är värda att försvara i händelse av krig. Och givetvis är barn värda att försvara i händelse av krig!
Nej, jag ser inget kvinnohat.
Vad ska jag säga om resten av ditt väldigt kvinnliga inlägg?
Du är precis överallt, men det finns inte en enda tanke på perspektiv, teser, idéer, teorier ellöer annat att bemöta.
Lite som fyllesvammel...

Och du, det står inte ett år. Det står nåt år, dvs att det kan vara flera.
Pga anonymiteten?
Jaja, jag småler väl då.
Citera
2023-05-23, 16:11
Avslutad
Citat:
Behöver tjafsa om det när vi båda är överens om att inte försvara Sverige eller svenskarna vid ett krig.
Det var en som frågade vilka det annars finns att försvara och jag svarade. Män. Alla kommer inte att överge alla manliga släktingar, vänner, grannar, arbetskamrater, sjuka, hjälplösa, gamla, handikappade och i övrigt försvarslösa män bara för att de i så fall också annars kanske råkar försvara en och annan kvinna på köpet. De överger inte sin pappa, bröder, söner o s v bara för att de annars råkar försvara även sin mamma, sina systrar och sina döttrar.
Citera
2023-05-23, 16:12
Medlem
Citat:
Det var en som frågade vilka det annars finns att försvara och jag svarade. Män. Alla kommer inte att överge alla manliga släktingar, vänner, grannar, arbetskamrater, sjuka, hjälplösa, gamla, handikappade och i övrigt försvarslösa män bara för att de i så fall också kanske råkar försvara en och annan kvinna på köpet. De överger inte sin pappa, bröder, söner o s v bara för att de annars råkar försvara även sin mamma, systrar och döttrar.

Men ingen av oss två kommer försvara "alla manliga släktingar, vänner, grannar, arbetskamrater, sjuka, hjälplösa, gamla, handikappade och i övrigt försvarslösa".

Vi är överens om att de får klara sig själva.
Citera
2023-05-23, 16:26
Avslutad
Citat:
Men ingen av oss två kommer försvara "alla manliga släktingar, vänner, grannar, arbetskamrater, sjuka, hjälplösa, gamla, handikappade och i övrigt försvarslösa".

Vi är överens om att de får klara sig själva.
Det är bara du som tycker att man ska lämna alla hjälplösa pojkar och män åt sitt öde för att annars kanske man råkar hjälpa även en förhatlig kvinna.
Citera
2023-05-23, 16:30
Medlem
Citat:
Det är bara du som tycker att man ska lämna alla hjälplösa pojkar och män åt sitt öde för att annars kanske man råkar hjälpa även en förhatlig kvinna.

Nej vi båda är ju överens om att inte försvara Sverige.
Citera
2023-05-23, 16:34
Avslutad
Citat:
Nej vi båda är ju överens om att inte försvara Sverige.
Du är korkad. Varför tror du att Sverige har ett försvar trots att svenska kvinnor inte är värda att försvara?

För att försvara män. Vi lägger inte ner försvaret för att annars riskerar det att försvara även kvinnor.
Citera
2023-05-23, 16:37
Medlem
Citat:
Du är korkad. Varför tror du att Sverige har ett försvar trots att svenska kvinnor inte är värda att försvara?

För att försvara män. Vi lägger inte ner försvaret för att annars riskerar det att försvara även kvinnor.

Nu avviker du från inlägget.
Jag skrev att ingen av oss kommer försvara landet så vi är överens här.
Varför försöker du skapa splittring när vi står enade?
Citera
2023-05-23, 16:42
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Det var en som frågade vilka det annars finns att försvara och jag svarade. Män. Alla kommer inte att överge alla manliga släktingar, vänner, grannar, arbetskamrater, sjuka, hjälplösa, gamla, handikappade och i övrigt försvarslösa män bara för att de i så fall också annars kanske råkar försvara en och annan kvinna på köpet. De överger inte sin pappa, bröder, söner o s v bara för att de annars råkar försvara även sin mamma, sina systrar och sina döttrar.
Hur meningslös får en hypotetisk metadiskussion som den här bli egentligen?
Kvinnor och barn i Sverige, men också ganska många män är inte ens beredda att försvara sig själva.

Det är vad "fredsskada" lett till. Det är denna instinkt man aktivt sen 60/70-talet gjort allt för att slipa bort, men den finns i oss alla latent, bara att vi förtryckt den så djupt att vi gjorts okunniga om dess existens.

Pojkar förr hade en fascination för att leka krig. Oavsett om det var världskrig på en grusplan i en stor cirkel, krig mot monster på datorn eller cowboys och indianer, så har den alltid varit en del av ett naturligt embryo till ett psykologiskt försvar.
Våra grannländer har inte slipat bort dessa tendenser, för de vet hur fort det kan gå.
Ukrainare vet hur fort det kan gå.

Så vad har vi kvar att diskutera?
Jo, vad är det som håller ihop samhället, om det sista lilla förtroendet för att vi står tillsammans om det skiter sig är borta?
Jag tvivlar på att den svenska kvinnan står där för mig.
Kan du då ge mig ett enda skäl till varför jag skulle stå där för henne?
Hon har föraktat mig och kallat mig förtryckare så länge att jag gått därifrån.
Och jag tänker inte diskutera med psykopater.

Jag kommer skydda mina närmaste, kvinnor och män, för att jag vet att de gör samma för mig.
Är man tokfeminist, får man väl söka sitt stöd bland såna?
Senast redigerad av GaylordYanker 2023-05-23 kl. 16:44.
Citera
2023-05-23, 16:43
Avslutad
Citat:
Nu avviker du från inlägget.
Jag skrev att ingen av oss kommer försvara landet så vi är överens här.
Varför försöker du skapa splittring när vi står enade?
Du är korkad. Frågan var ”Vilka finns det annars (än kvinnor) att försvara?”
Svaret är Män.

Det finns noll kvinnor men miljontals svenska män att försvara. Hade det inte funnits några att försvara hade vi inte behövt ett försvar. Duh.

Du behöver inte skriva samma sak tio gånger till.

Svaret på frågan är fortfarande Det finns män att försvara.
Citera
2023-05-23, 16:46
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Du är korkad. Frågan var ”Vilka finns det annars (än kvinnor) att försvara?”
Svaret är Män.

Det finns noll kvinnor men miljontals svenska män att försvara. Hade det inte funnits några att försvara hade vi inte behövt ett försvar. Duh.

Du behöver inte skriva samma sak tio gånger till.

Svaret på frågan är fortfarande Det finns män att försvara.
Du behagar fortfarande att skämta.

Vi har inget försvar.
Vi har en hierarki och en pk-apparat som är jävligt dyr, men något försvar har vi inte.

Det är därför vi inte är välkomna in i NATO heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in