2023-05-22, 22:07
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Ungefär lika kontroversiellt att tycka Vengaboys är skräp.

Annars drar jag till med att Van Halen var bättre med Sammy Hagar.
https://www.youtube.com/watch?v=cWDEmnVZe6I&ab_channel=CrosscutFilms
Nja... Det är ju rätt populära låtar från 80-talet som fortfarande luftas på radiostationerna. Borde ju vara kontroversiellt att avsky dem då.
Citera
2023-05-22, 22:13
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Nja... Det är ju rätt populära låtar från 80-talet som fortfarande luftas på radiostationerna. Borde ju vara kontroversiellt att avsky dem då.

Möjligtvis. Att skriva Modern Talking bland dom andra låtarna, får allt att kännas dåligt. Gillar annars Walk of Life. Fast blir ju knappast sur om nån annan inte tycker det. Men låten Brothers in Arms gillar du väl ändå?
Citera
2023-05-22, 22:17
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Möjligtvis. Att skriva Modern Talking bland dom andra låtarna, får allt att kännas dåligt. Gillar annars Walk of Life. Fast blir ju knappast sur om nån annan inte tycker det. Men låten Brothers in Arms gillar du väl ändå?
Hade nästan kunnat skriva valfri låt med Modern Talking faktiskt. Allt Dieter Bohlen rör vid låter ju likadant.
Brothers In Arms är skitbra, och jag tycker överlag att Dire Straits är grymma. Det är bara Walk of Life som jag avskyr. Har iofs inte hört allt de gjort.
Citera
2023-05-22, 22:25
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Hade nästan kunnat skriva valfri låt med Modern Talking faktiskt. Allt Dieter Bohlen rör vid låter ju likadant.
Brothers In Arms är skitbra, och jag tycker överlag att Dire Straits är grymma. Det är bara Walk of Life som jag avskyr. Har iofs inte hört allt de gjort.

Déjà vu känslan när det begav sig. Kändes som de släppte samma låt om och om igen. Don't fuck with the formula som Mike Love antagligen inte sa. När de släppte Geronimos Cadillac var gruppen ute på lite väl experimentella områden. Vilket väl antagligen blev början på slutet. Annars kan jag berätta att jag hatar mig själv för att jag kan denna information.
Citera
2023-05-23, 01:45
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag försökte vara rolig.

Men för att riktigt sticka ut hakan kan jag hävda sanningen, det vill säga att den svarta skivan är Metallicas bästa.
Metallica har inte gjort något som är bra. Världens mest överskattade band. Men jag tror jag redan redogjort för det i tråden tidigare. Skittråkiga riff som bara går runt och runt och leder INGENSTANS!

Ja, jag kan uppskatta en del trash, men Metallica är verkligen skräp.
Citera
2023-05-23, 06:28
Medlem
Adelaides avatar
80-talet var i princip musikens ungergång.
Alla äldre band började suga och alla nya band var pinsamt dåliga. Sen alla fula 80-tals frisyrer..fifan.
Citera
2023-05-23, 16:54
Medlem
Adelaides avatar
Eller okej, Blizzard of Ozz är en jävligt grym platta. Så lite generös kan jag vara.
Citera
2023-05-23, 19:12
Medlem
HasseBanans avatar
Deep Purple har för mig haft ett "tråkigt" gitarrljud i de flesta av sina låtar. Undantaget är skivan "Fireball" som var riktigt tung för sin tid, med låtar som "No one came" m.fl.

Jag kan hålla med till viss del om att Led Zeppelin kunde vara tradiga, men för mig mest beroende på Robert Plants ofta gnälliga och lite jobbiga sångröst, musikmässigt höll det annars ganska hög klass.

Alice in chains var långt bättre än Nirvana, med mycket skönare låtstrukturer, särskilt på "Facelift", Dirt" och "Jar of flies". Pearl Jam var rena skiten.
Citera
2023-05-23, 19:51
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Deep Purple har för mig haft ett "tråkigt" gitarrljud i de flesta av sina låtar. Undantaget är skivan "Fireball" som var riktigt tung för sin tid, med låtar som "No one came" m.fl.

Jag kan hålla med till viss del om att Led Zeppelin kunde vara tradiga, men för mig mest beroende på Robert Plants ofta gnälliga och lite jobbiga sångröst, musikmässigt höll det annars ganska hög klass.

Alice in chains var långt bättre än Nirvana, med mycket skönare låtstrukturer, särskilt på "Facelift", Dirt" och "Jar of flies". Pearl Jam var rena skiten.

Black Sabbath är det enda bandet som det inte finns något illa att säga om.
Senast redigerad av Adelaide 2023-05-23 kl. 19:54.
Citera
2023-05-23, 19:56
Medlem
Adelaides avatar
Tycker Zeppelin är överskattade och Purple blev sellouts redan 73-74.

Nejnej, det är Sabbath som rockar fett av alla dessa.
Citera
2023-05-23, 20:19
Medlem
Av alla övervintrade band från åttiotalet så är det enbart Social Distortion och The queers som fortfarande producerar vettig musik (som förr)
Citera
2023-05-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
80-talet var i princip musikens ungergång.
Alla äldre band började suga och alla nya band var pinsamt dåliga. Sen alla fula 80-tals frisyrer..fifan.

Förutom att många kända band från 70-talet dog ut så tycker jag fortfarande att 80-talet är unikt. Inte för töntiga band som Duran Duran eller de usla glam metal banden och 80-tals hårdrocken. Utan för den nya experimentella stilen med elektronisk musik och synthar samt Post Punk, New Wave och Industriella ljud. Enligt mig är 1980-talet både riktigt bra men också väldigt dåligt och ibland hamnar den bra musiken i skuggan för den extremt kommersiella skitmusiken som gjordes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in