Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Nu antar jag du raljerar, men det säger något om klubbens status att lägga energi på ett meningslöst rekord som inte säger någonting.
Eller, det säger ju att man haft ett bra försvar, men det går inte att jämföra över olika säsonger och ligor på det sättet.
Om jag är besviken på mitt LFC kan det inte vara någonting mot Chelseas säsong. Hur man kunnat satsa så här och landa på nedre halvan, det är helt sanslöst uselt. Samtidigt en tidsfråga innan man får in en manager som får spelarna att prestera hyggliga resultat i varje fall, för vi vet ju att det inte är en värdelös skara spelare man har i sitt stall.
Boehly tycks vara Thaksin Shinawatra 2.0. Noll koll, låter inte de som kan sporten sköta sporten, har anställt fel människor under sig och omringar sig med ja-sägare?
Då är ju er senaste ligatitel 19-20 med 99 poäng, endast en poäng mindre än Man Citys Centurions också meningslös att lägga energi på eftersom ni inte kan nå CL denna säsong.
Rekord och andra bedrifter inom fotbollen oavsett relevans som är närmast omöjliga att slå hålls högt av en anledning och nu när vi nämner Chelseas historiska försvar så ansågs det inte vara helt omöjligt för Newcastle tidigare under säsongen att slå detta.
Återgår vi till Liverpool 19-20 så var även vårt rekord inom räckhåll för att knäckas, längsta obesegrade hemmasviten som även det fortfarande ägs av Chelsea och inte att förglömma Arsenals invincibles. City som vunnit ligan tre gånger på raken med alla sina överlägsna resurser och ekonomi har inte ens varit nära på att upprepa det.
Terry och Carvalho som vårt mittlås bestod kan knappast anses tillhöra de mest tekniska försvarsspelarna som Engelsk fotboll någonsin sett men rekordet står fortfarande 18 år senare nästintill ohotat och lär aldrig slås av ett Engelskt lag någonsin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gants
Kanske en glädjande nyhet för oss Chelsea supportrar denna säsongen.
Om Barcelona släpper in mål i sina tre kommande matcher så kommer vi fortfarande vara nummer 1 i minst insläppta mål under en säsong.
38 matcher 15 insläppta

En jävla tur för Barcas del att Xavi inte gett Marcos Alonso regelbunden speltid.