2023-05-23, 00:25
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Fansen borde ställa sig upp och protestera mot sån här skit, och jag menar inte bara ultras.

Givetvis. Det borde också föras in som lag att klubbar inte kan vara statsägda eller kopplade till statsägda finanser. Det var ju tal om det för något år sedan men ingenting har gått framåt på den punkten.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Protestera? Det är ju så Engelsmännen vill ha det. Dom skriker om stolthet, tradition historia och annan skit sen när en rik arab knackar på dörren tar dom den i tvåan och ger bort sin klubb. Newcastle gjorde det. United fansen drömmer om Qatar. Protestera gör man mot sånt man är emot. Engelska fansen har accepterat och bjudit in denna verklighet där deras klubb inte är annat än en leksak för någon rik affärsman.

Din klubb då också eller?
Citera
2023-05-23, 00:30
Medlem
Skarparattarns avatar
Den dagen Tottenham tas över av nån äcklig rik arab eller asiat den dagen dör min klubb.
Citera
2023-05-23, 01:00
Medlem
Neroxxs avatar
Galet nära att Leicester plockar alla tre pinnar, men en galen räddning av Pope stoppar det. Var en såndär match där bollen inte vill gå in i mål, hade vi tre-fyra bollar i ramen? (Såg tidigare idag att vi "ledde" den kategorin med 24 ramträffar). Det vart ett säkrande av CL på hemmaplanen, lycka är total. Att ta en CL plats är en galen prestation med tanke på var vi var för 18 månader sedan. Jag hade hoppats att vi kunde varit med och fajtas om 6-9 platserna men aldrig detta. Vilket lag alltså, en stor eloge till samtliga,
Citera
2023-05-23, 01:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Viktigaste matchen för säsongen där Leicester bara måste vinna och ärthjärnan på The Foxes bänk sätter bästa spelaren Maddison fär också. Redan fått mycket skit på deras forum. Med all rätta. Å andra sidan vet vi att gränsen mellan galning och geni är tunn och vinner Leicester är han det senare.

Men av matchen att döma går Smith inte för annat än en poäng. Inte avslut, knappt ett anfall på 45. Vilket är vansinne. Everton mot ett omotiverat Bournemouth. Ska han verkligen gambla på resultat i den matchen istället för att gå för det på egen kraft?

Protestera? Det är ju så Engelsmännen vill ha det. Dom skriker om stolthet, tradition historia och annan skit sen när en rik arab knackar på dörren tar dom den i tvåan och ger bort sin klubb. Newcastle gjorde det. United fansen drömmer om Qatar. Protestera gör man mot sånt man är emot. Engelska fansen har accepterat och bjudit in denna verklighet där deras klubb inte är annat än en leksak för någon rik affärsman.
Japp och sen står dom och protesterar mot super league och påstår att det skulle förstöra fotbollen...
Dom vill ha "super league" men enbart med engelska lag för dom vet att dom inte skulle ha en chans om även Real,Barca,Juve,Milan,Bayern,BVB hade haft samma resurser. Varken chans att vinna eller locka spelare. Vem skulle vilja gå till England om det inte var för lönerna?
Citera
2023-05-23, 08:26
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Någon som har den där "memen" där Arsenal supportarna blir hoppfulla i början av året för att sakta inse att de bara är sämst?

Nåja årets tränare blir la Pep pga ligavinsten.

Jag vill säga att Howe kommer två, men då måste han ta en CL plats. Annars tycker jag att Marco Silva har gjort ett bra jobb med Fulham där alla trodde att de skulle vara ett bottenlag. Lyckas Howe inte knippa CL plats så tar Silva's hans plats.

1. Pep
2. Howe (Silva)
3. Marco Silva (Howe)

Knackar på dörren: Emery & De Zerbi.
Då så

Newcastle säkrar CL och jag tycker att denna listan är spot on. Någon som går emot?
Citera
2023-05-23, 08:40
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Den dagen Tottenham tas över av nån äcklig rik arab eller asiat den dagen dör min klubb.
Du vill bara styras av rika judar?

Löjlig diskussion det här. Pengar är ofta smutsiga. Att ha nån amerikansk eller rysk oligark är knappast bättre än en arab eller asiat. Också sån här typisk "pk-rasism", där NPC:erna kan hata araber på ett av samhället uppmuntrat sätt.
Senast redigerad av baggebo1 2023-05-23 kl. 08:44.
Citera
2023-05-23, 11:55
Medlem
Gantss avatar
Kanske en glädjande nyhet för oss Chelsea supportrar denna säsongen.

Om Barcelona släpper in mål i sina tre kommande matcher så kommer vi fortfarande vara nummer 1 i minst insläppta mål under en säsong.

38 matcher 15 insläppta
Citera
2023-05-23, 12:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Om Barcelona släpper in mål i sina tre kommande matcher så kommer vi fortfarande vara nummer 1 i minst insläppta mål under en säsong.

38 matcher 15 insläppta

Nu antar jag du raljerar, men det säger något om klubbens status att lägga energi på ett meningslöst rekord som inte säger någonting.

Eller, det säger ju att man haft ett bra försvar, men det går inte att jämföra över olika säsonger och ligor på det sättet.

Om jag är besviken på mitt LFC kan det inte vara någonting mot Chelseas säsong. Hur man kunnat satsa så här och landa på nedre halvan, det är helt sanslöst uselt. Samtidigt en tidsfråga innan man får in en manager som får spelarna att prestera hyggliga resultat i varje fall, för vi vet ju att det inte är en värdelös skara spelare man har i sitt stall.

Boehly tycks vara Thaksin Shinawatra 2.0. Noll koll, låter inte de som kan sporten sköta sporten, har anställt fel människor under sig och omringar sig med ja-sägare?
Citera
2023-05-23, 14:13
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nu antar jag du raljerar, men det säger något om klubbens status att lägga energi på ett meningslöst rekord som inte säger någonting.

Eller, det säger ju att man haft ett bra försvar, men det går inte att jämföra över olika säsonger och ligor på det sättet.

Om jag är besviken på mitt LFC kan det inte vara någonting mot Chelseas säsong. Hur man kunnat satsa så här och landa på nedre halvan, det är helt sanslöst uselt. Samtidigt en tidsfråga innan man får in en manager som får spelarna att prestera hyggliga resultat i varje fall, för vi vet ju att det inte är en värdelös skara spelare man har i sitt stall.

Boehly tycks vara Thaksin Shinawatra 2.0. Noll koll, låter inte de som kan sporten sköta sporten, har anställt fel människor under sig och omringar sig med ja-sägare?

Då är ju er senaste ligatitel 19-20 med 99 poäng, endast en poäng mindre än Man Citys Centurions också meningslös att lägga energi på eftersom ni inte kan nå CL denna säsong.

Rekord och andra bedrifter inom fotbollen oavsett relevans som är närmast omöjliga att slå hålls högt av en anledning och nu när vi nämner Chelseas historiska försvar så ansågs det inte vara helt omöjligt för Newcastle tidigare under säsongen att slå detta.

Återgår vi till Liverpool 19-20 så var även vårt rekord inom räckhåll för att knäckas, längsta obesegrade hemmasviten som även det fortfarande ägs av Chelsea och inte att förglömma Arsenals invincibles. City som vunnit ligan tre gånger på raken med alla sina överlägsna resurser och ekonomi har inte ens varit nära på att upprepa det.

Terry och Carvalho som vårt mittlås bestod kan knappast anses tillhöra de mest tekniska försvarsspelarna som Engelsk fotboll någonsin sett men rekordet står fortfarande 18 år senare nästintill ohotat och lär aldrig slås av ett Engelskt lag någonsin.

Citat:

38 matcher 15 insläppta

En jävla tur för Barcas del att Xavi inte gett Marcos Alonso regelbunden speltid.
Citera
2023-05-23, 14:16
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Galet nära att Leicester plockar alla tre pinnar, men en galen räddning av Pope stoppar det. Var en såndär match där bollen inte vill gå in i mål, hade vi tre-fyra bollar i ramen? (Såg tidigare idag att vi "ledde" den kategorin med 24 ramträffar). Det vart ett säkrande av CL på hemmaplanen, lycka är total. Att ta en CL plats är en galen prestation med tanke på var vi var för 18 månader sedan. Jag hade hoppats att vi kunde varit med och fajtas om 6-9 platserna men aldrig detta. Vilket lag alltså, en stor eloge till samtliga,

Det var en sjuk match där newcastle körde över leicester totalt. Leicester såg ut som ett svenskt div 2 lag. Så fort newcastle blev av med bollen tog det 3 sekunder så erövrade dom dem och så höll det på. Det som var så sjukt också var att leicester faktiskt kunde vunnit matchen efter den kalas träffen i straffområdet i slutet. Det hade varit riktigt ovärdigt att vinna. Och andra sidan förstår jag inte hur newcastle vann med åtminstone 3-0 sett till sina chanser.

Förstår inte hur leicester kan ligga där dom ligger. Kollar man på pappret: Barnes, maddison, vardy, ndidi, evans, castagne, tielemans ett par exempel. Visst vardy och evans är ålderstigna men vardy är i sina bästa stunder klass och resten av spelarna är tillräckligt dugliga för att ha ett lag för att åtminstone hamna någonstans mellan 6-10 i tabellen.
Citera
2023-05-23, 14:39
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Det var en sjuk match där newcastle körde över leicester totalt. Leicester såg ut som ett svenskt div 2 lag. Så fort newcastle blev av med bollen tog det 3 sekunder så erövrade dom dem och så höll det på. Det som var så sjukt också var att leicester faktiskt kunde vunnit matchen efter den kalas träffen i straffområdet i slutet. Det hade varit riktigt ovärdigt att vinna. Och andra sidan förstår jag inte hur newcastle vann med åtminstone 3-0 sett till sina chanser.

Förstår inte hur leicester kan ligga där dom ligger. Kollar man på pappret: Barnes, maddison, vardy, ndidi, evans, castagne, tielemans ett par exempel. Visst vardy och evans är ålderstigna men vardy är i sina bästa stunder klass och resten av spelarna är tillräckligt dugliga för att ha ett lag för att åtminstone hamna någonstans mellan 6-10 i tabellen.

Jag tippade att Leicester skulle bli årets flopp inför säsongen på 14:e plats. Såg många faror tidigt som Everton gjort med sitt lagbygge under flera år där man daltat med underpresterande och åldrande spelare som inte håller rätt nivå för att stanna kvar.

I Leicesters fall handlar dödsstöten mer om att man gav Rodgers på tok för mycket tid och inte förstärkt överhuvudtaget för att säkerställa att man landar på en förväntad placering typ som du nämnde 6-10. Praktexemplaret är ju Fofana som såldes för 80 miljoner vilket man borde kunnat hitta dugliga ersättare för på backpositionen.
Citera
2023-05-23, 14:49
Medlem
TilhelmWells avatar
Den dagen Liverpool FC själva riskerar att bli uppköpta av ett arabland så kommer jag att skratta så att tårarna rinner. En dag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in