2023-05-22, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Nio år, vatnik. Nio år. Vi glömmer inte.

Vad yrar du om?
2023-05-22, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Absolut! Givetvis så avslöjar man alltid sina svagheter för fienden i förväg krig? 😂.

Ärlighet, transparens och öppenhet är ju en känd gammal krigslist som vunnit många krig sedan Troja.

I Kiev måste man ju garva läppen av sig över hur satans jävla korkade ni ryssar är.

- Men öööööh? Dom sa ju att det absolut inte fanns några soldater gömda i trähästen så menar du att dom ljuger asså?? Öööööh. 🤡😂

Du går i grundskolan än eller hur ?
2023-05-22, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Jag är väl medveten om att vårbruket är genomfört i Ukraina, precis som det var innan sommaroffensiverna 1812, 1915, 1915, 1916, 1917, 1941, 1942, 1943, 1944 och 2022.

Att åkrarna är torra nog för att så med dubbelmontage eller band på traktorerna, innebär dock inte att åkrarna bär för mångdubbelt tyngre stridsvagnar, eller för lastbilar, eller att vattenflödena i vattendragen är nere i nivåer, där övergång av vattendrag inte blir allt för svåra.
Nej det blir inte torrare än så här, i Juli kan det vara blötare.
Nu var det ju en våroffensiv som skulle komma och inte en sommaroffensiv.
2023-05-22, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Trots att jag röstade på honom som statsminister en gång i tiden, så måste jag säga att han är rätt okunnig om det mesta nuförtiden. Känns även som han blivit allt mer förvirrad med åren. Kanske är det ålderdomsprocessen som satt sina spår.
Ja förmodligen är det så.
2023-05-22, 08:04
Medlem
Att RuAF/Wagner skulle lyckats att erövra Bakhmut till slut visste alla om. Trots att Bakhmut inte håller någon strategisk betydelse valde den ryska totalitära regimen att slänga in enorma mängder resurser enbart för att få till en propagandaseger. Det är ett blytungt tecken på hur desperata RuAF/Wagner är efter EN framgång.

De ryska förlusterna i och omkring staden är gigantiska. Detta är bekräftat med mängder av bildbevis. Förlusterna av manskap och bepansrade fordon är något som kommer försvaga den ryska förmågan att genomföra offensiver på sikt. Att RuAF/Wagner aldrig gav upp Bakhmut kommer visa sig vara det största enskilda misstaget som skett under detta kriget.

Snart börjar UAFs offensiv. Då kommer det bli uppenbart vad dessa gigantiska förluster, som ryska troll hyllar, har gjort med den ryska krigsmakten.
2023-05-22, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Vad yrar du om? Förstår inte din lilla hjärna när man är för fred och logisk tänkande så blir man mer vettskrämd när folk som du sitter här i trygga Sverige, och vill skicka in folk i uppdrag som leder rakt in i döden. Åk ditt själv och stoppa ryssen om du nu har så mycket har och stake i dig.

Annars återvänd till spegeln i ditt pojkrum och reflektera över din sexuella identitet, you sound a bit gayyyj

Fredsivrande homofob. Ack vad propagandamaskinen fallit.
Tror fan inte tänka mig något som biter sämre på folkviljan.
2023-05-22, 08:22
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Bakhmut är nr 52 i storleksordningen bland städer i Ukraina.
Putinrunkare blir alldeles till sig som om ryssar intagit Kiev.

Bakhmut är totalt sönderbombat som Hiroshima. Vad ska ryssar göra där nu?
Den ukrainska armén finns utanför Bakhmut och kan omringa ryssar, det är inte över än.

Sicken framgång för världens andra största armé , de intog Bakhmut efter 9 månader,
Den sovjetiske överbefälhavaren Zjukov måste vända sig graven när han ser detta.

Bakhmut är kanske ingen större sak.

Men varför tjatar du om det? Berätta om ukrainska framgångar i stället för att spela ned ryska erövringar. Det stinker dålig förlorare.
2023-05-22, 08:46
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Ena dagen när Ukraina ”har kontrollen” är Bakhmut det viktigaste området. När Ryssland tar kontrollen så ändrar ni er… ”äh det är inte så viktigt ehehehehehehe”.

Vilka jävla patetiska fjantar
Ukraina började tömma Bakhmut för flera månader sen och har sakta dragit sig tillbaka under flera månaders tid, man har förmodligen minerat allt möjligt och nu har dom slutkörda ryzzar i centrum och inom någon dag kör Ukraina på från både norr och söder och låser in dom trötta soldaterna som har kört på som om det inte finns någon morgondag för att dom skall få en liten PR-vinst, men som om några dagar kommer få sig en rejäl törn, när Ukraina tar tillbaka Bakhmut och tillfångatar tusentals ryzzar.
Fira ni, för "vinsten" kommer vara kortvarig...
2023-05-22, 08:51
Medlem
Wagners "framgångar" kan ha kostat dem dess existens.

⚡ ISW: Wagner depleted after taking Bakhmut, Ukraine threatens encirclement.

The Wagner Group has likely secured the western administrative borders of Bakhmut, but at the cost of depleting their capabilities for future military actions, the Institute for the Study of War said.
2023-05-22, 09:23
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Ukraina började tömma Bakhmut för flera månader sen och har sakta dragit sig tillbaka under flera månaders tid, man har förmodligen minerat allt möjligt och nu har dom slutkörda ryzzar i centrum och inom någon dag kör Ukraina på från både norr och söder och låser in dom trötta soldaterna som har kört på som om det inte finns någon morgondag för att dom skall få en liten PR-vinst, men som om några dagar kommer få sig en rejäl törn, när Ukraina tar tillbaka Bakhmut och tillfångatar tusentals ryzzar.
Fira ni, för "vinsten" kommer vara kortvarig...
Tillåt mig asgarva. Du bevisar endast min poäng, riktiga pajaser är ni

Definiera kortvarig, så återkommer jag för att skratta ut dig senare när du har fel.
2023-05-22, 09:27
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Wagners "framgångar" kan ha kostat dem dess existens.

⚡ ISW: Wagner depleted after taking Bakhmut, Ukraine threatens encirclement.

The Wagner Group has likely secured the western administrative borders of Bakhmut, but at the cost of depleting their capabilities for future military actions, the Institute for the Study of War said.
Ska jag återkomma till dig också när det kommer fram att detta är ren västerländsk propaganda?
2023-05-22, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Ska jag återkomma till dig också när det kommer fram att detta är ren västerländsk propaganda?

Hemskt gärna, lägg en påminnelse om 2 månader från idag så ska vi se statusen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in