2023-05-21, 20:27
Medlem
zergrushs avatar
Det är helt klart underhållande att desperata orch-intressen försöker utmåla Bachmut som någon slags "vinst"?
I nuläget så vill Wagner lämna över den meningslösa ruin-krater som staden förvandlats till (se likheten med andra platser som Uralmongolerna erövrat...) till ordinarie ryzka styrkor så fort de bara kan: Wagner vet att stanna kvar i resterna av staden är en dödsdom, eftersom UAF allt mer befäster och omringar kullarna och de högre höjder som omger stället.

Putin har spenderat 11+ månader och livet på 30.000-40.000 av sina egna soldater på ett flugpapper... Och det är inte ens första gången:
Det var likadant i Sievjerodonetsk, där orcherna också skickade in allt de hade och kunde få tag på.
2023-05-21, 21:34
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Nej du har fel, bönderna har redan gjort sitt på åkrarna så nog är det torrt alltid.

Jag är väl medveten om att vårbruket är genomfört i Ukraina, precis som det var innan sommaroffensiverna 1812, 1915, 1915, 1916, 1917, 1941, 1942, 1943, 1944 och 2022.

Att åkrarna är torra nog för att så med dubbelmontage eller band på traktorerna, innebär dock inte att åkrarna bär för mångdubbelt tyngre stridsvagnar, eller för lastbilar, eller att vattenflödena i vattendragen är nere i nivåer, där övergång av vattendrag inte blir allt för svåra.
2023-05-21, 21:44
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Så SVT är det som gäller enligt dig - pensionärskällan framför andra
annars finns det ju NYT, TheTelegraph och andra internationella publikationer som rapporterar lite bättre än SVT..

Gällande Bakhmut, och kriget generellt, så har jag för mig att du föredrog rt.com, om jag minns rätt från någon tråd?
2023-05-21, 21:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Men hur efterbliven och hjärnskadad är du, det ligger ju 2 källor.

Hoppas verkligen inte du är svenne. 2 millar i skattemedel för att ge dig skolgång, där kan man snacka om dålig investering.

Men är du helt jävla störd.

Du hänvisar till en jävla störd vatnik på youtube 15år gammal, som tigger penger. och ljuger.
När man konstaterar att, jo han ljög, som en simpel lite vranyo, så vill du argumentera för riktigheten i din tiggande vatniks youtubeklipp?
Kan du läsa kartor, kan han efter att ha fötts av en alkholiserad mamma i ett land där 25% av befolkningen aldrig sätt en toalett, där var tredje person inte har vatten indraget i hemmet och tvättar sig i en jävla balja på gården, om de ens tvättar sig....

Okej.

om någon LJUGER för dig. utgår ifrån att ALLT är lögn tills du kan verifera det med hjälp av andra källor.

Du ska inte verifera källor om du misslyckats med en sån enkel sak, håll dig till svt eller be en vuxen du litar på i din närhet hjälpa dig...
Hörru, du argumenterar med någon som på fullaste allvar tror att Södra- och Östra Europa inte manipulerar statistik över arbetslöshet därför det inte finns något att vinna på det politiskt eftersom "dom får mer EU bidrag då". Kort sagt är pottkusk en naiv dunderidiot.

I övrigt har zergrush helt rätt. Ryssarna har offrat mängder av sina mer tränade och erfarna trupper, utrustning och ammunition på en stad som kommer överlämnas utan större motstånd inom en snar framtid.
2023-05-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
De kanske väntar på super-armen som Ryssarna har gömt enligt alla Vatniks här på FB?

Vad menar du? De är en stormakt och de har en rätt stor armé, svar ja på den. Eller du trodde på riktigt på det västerländska median skriver? Att Ryssland armé är likt den somaliska, dvs dålig på alla sätt
2023-05-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du kan aldrig lita på siffror från något land som befinner sig i krig. Det ligger i sakens natur.
Att det trots allt finns vuxna människor som helt okritiskt väljer att blint tro på enbart den ena sidans uppgifter får väl tas som belägg för att propaganda faktiskt fungerar. Även om jag givetvis begriper att många av dessa person i själva verket är en del av propagandan.

Håller med, finns en agenda här och det är att hålla väst motiverad till kriget. Så siffrorna måste kryddas rejält. Vi vill inte höra att Ukraina förlorar land, det får opinionen att ifrågasätta vad som egentligen sker. Man ser ofta på våra nyhetskanaler att de får aldrig ställa raka frågor, utan de mer frågor i stilen: ”Berätta hur det går för Ukraina” sen kastas det lovord till höger och vänster. Oftast slutar intervjun med att Moskva erövras vilken dag som helst och att Putin dör av Ebola som han fick häromdagen.

De extrema överdrifter som får en att vilja spy, förstår verkligen inte hur lågt media har gått i Sverige. Hur förklarar man detta nu att Ukraina inte kan vinna över alla städer?

Sen måste man också våga ifrågasätta hur kass Leoparden är, en pansarvagn som endast kan köra när det inte är lerigt, det är väl en skit kass pansarvagn.
2023-05-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Varför är då alla ryssar och svenska putinrunkare helt panikslagna över dessa Leo då?

Vilka är det? Leo fick ju råstyrk i Syrien. Av ISIS, googla Leopard in Syria så får du se hur kass leoparden är. Återigen propaganda. Varför tror du inte man gjort offensiven? Varför tror du man skyller på lera och att de blåser för mycket för kasta in leoparden? De vet om att leoparden är en ”sitting duck” när den väl rullar ut. Folk glömmer att även andra länder stödjer Ryssland och hur mycket skit man än skriver i väst så är sanningen inte ens i närheten. Faktum är att vi alla kan skriva under att det är en stor makt som krigar mot en liten nation, hur fan lyckas folk glömma detta så fort?
2023-05-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Ta det lugnt, vatnik. Bachmut har ett syfte och det syftet är att döda så många orcher som möjligt. Orchernas fantasier om stridsvagnar lämnar vi normalbegåvade därhän. De har ingenting med verkligheten att göra.

Har du några källor på dina fantasier om stridsvagnar, vatnik, eller sitter du och hittar på? Eller följer du bara manus från husse som den duktiga hund du är?

Jasså, du blev bjuden till ett möte där ni beslöt att så var planen? Har du sett vilken strategisk punkt staden är? Väst säger det inte har något strategiskt värde, men ta fram en karta och se hur det går en väldigt lång tågräls. Ur ett logistiskt perspektiv är detta ett mega katastrof att nu behöva förstöra tåglinjen för att stoppa ryssen, vad hände är den verkliga frågan?

Med tåget som körde ditt så borde den ukrainska armén fått allt dom behövde för att knuffa bort ryssen, men något måste gått så in i helvetes fel. Eller kan det va så att ukrainska soldater håller på ta slut, detta pratade man faktiskt om i spansk tv.

De heroiskt av Ukraina att stått ut såhär länge, men soldater tar faktiskt slut. Och det har ju gått ett helt år.
2023-05-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Gällande Bakhmut, och kriget generellt, så har jag för mig att du föredrog rt.com, om jag minns rätt från någon tråd?
nää den siten följer jag aldrig
du har nog förväxlat mig med någon annan
2023-05-21, 23:03
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
nää den siten följer jag aldrig
du har nog förväxlat mig med någon annan

Ok, det är då inte alls omöjligt att jag förväxlar dig med en annan ryssvänlig person. Sorry!
2023-05-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Ok, det är då inte alls omöjligt att jag förväxlar dig med en annan ryssvänlig person. Sorry!
Ursäkten godkännes.
Det är inte lätt när det svämmar över i kommentarsfälten.
2023-05-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är helt klart underhållande att desperata orch-intressen försöker utmåla Bachmut som någon slags "vinst"?
I nuläget så vill Wagner lämna över den meningslösa ruin-krater som staden förvandlats till (se likheten med andra platser som Uralmongolerna erövrat...) till ordinarie ryzka styrkor så fort de bara kan: Wagner vet att stanna kvar i resterna av staden är en dödsdom, eftersom UAF allt mer befäster och omringar kullarna och de högre höjder som omger stället.

Putin har spenderat 11+ månader och livet på 30.000-40.000 av sina egna soldater på ett flugpapper... Och det är inte ens första gången:
Det var likadant i Sievjerodonetsk, där orcherna också skickade in allt de hade och kunde få tag på.
Det är väl snarare Putin som har utmålat det som en stor fältseger och medaljer lär utdelas.
Kriget är långtifrån över ännu.
Som du vet offrar alltid ryssarna mycket i krig, under WW2 spöade de skiten ur Hitler men förlorade själva miljoner människor på kuppen.
Ukrainare har samma mentalitet så därför dör det många på vardera sidan.
Enligt Z håller Ukraina fortfarande staden. Fast han befinner sig utomlands och vet inte hur det ser ut därhemma. Han borde besöka Bakhmut igen och heja på sina trupper snarast.
Senast redigerad av Pottkusk 2023-05-21 kl. 23:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in