2023-04-14, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
De läkta dokumenten pratar om att det går 7 döda Ukrainska soldater på en död ryss, kommentar till det?

Länk? För du har vänt på nationerna i det där dokumentet. Varenda "expert" säger att det går mellan 5 och 8 döda ryssar för varje Ukrainsk soldat.
Men vi säger att det går 7 döda Ukrainare på varje död ryss. Varför har Ukraina fortfarande kontroll över Bachmut? Är det för att Ryssarna är inkompetenta?

Vilken chans har Ryssland i Ukraina om de inte ens kan nå sina mål när motståndarna förlorar 7 gånger fler soldater än de själva?
2023-04-14, 16:22
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Länk? För du har vänt på nationerna i det där dokumentet. Varenda "expert" säger att det går mellan 5 och 8 döda ryssar för varje Ukrainsk soldat.
Men vi säger att det går 7 döda Ukrainare på varje död ryss. Varför har Ukraina fortfarande kontroll över Bachmut? Är det för att Ryssarna är inkompetenta?

Vilken chans har Ryssland i Ukraina om de inte ens kan nå sina mål när motståndarna förlorar 7 gånger fler soldater än de själva?

Nej det finns många experter som har andra siffror, du får följa videos/experter som inte är pro-US.

Amerikanska statens läcka får väl ses som det ryska worst-case. Enligt den dör 2.3 ryssar för 1 ukrainare. Här hittar du den, och andra bedömningar. https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Russo-Ukrainian_War

Allt över den amerikanska läckan måste man ju ses som antingen inkompetenta bedömningar eller ren ukrainsk propaganda.
2023-04-14, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch

Du kommer att få se att det är som jag skrev och även att Bachmut är avklarat snart och då händer det saker.
2023-04-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej det finns många experter som har andra siffror, du får följa videos/experter som inte är pro-US.

Amerikanska statens läcka får väl ses som det ryska worst-case. Enligt den dör 2.3 ryssar för 1 ukrainare. Här hittar du den, och andra bedömningar. https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Russo-Ukrainian_War

Allt över den amerikanska läckan måste man ju ses som antingen inkompetenta bedömningar eller ren ukrainsk propaganda.

Bachmut. Inte hela Ukraina.
2023-04-14, 17:57
Medlem
Citat:
Du kommer att få se att det är som jag skrev och även att Bachmut är avklarat snart och då händer det saker.

Men hur bra är den ryska armen när det tar dem 8+ månader där Ukraina förlorar 7 gånger fler soldater än de själva? Hur kan man se det som en lyckad operation? Det är en by, hur i hela friden ska de lyckas ta resten av Ukraina med sådana siffror? Det bor inte 7 gånger fler människor i Ryssland än det gör i Ukraina.
2023-04-14, 18:09
Medlem
Citat:
En by, en by du bör nog läsa på en hel del mer innan du ifrågasätter saker.

Kallar du Bachmut för en stad? Antingen bor du i en liten skitort i Sverige som kallar sig själv stad men som man missar om man råkar blinka när man åker igenom den eller så tror du att Bachmut är en metropol i stil med Kyiv. Oavsett vilket så har du fel. Bachmut är en by, knappt större än en normal förort till Stockholm.
2023-04-14, 18:16
Medlem
Citat:
Påhopp så ovanligt bland dessa Ukraina troll, suck.

Så nu är Bachmut att likna med en Stockholmsförort alltså, berätta för mig vilken förort du tänker på.

fö så klan jag upplysa dig om att i mitt land finns det inga städer.

Valfri mindre förort.

Dina argument försvann rätt snabbt dock. Förklara istället hur Ryssarna ska ta Ukraina när de misslyckas i Bachmut även när Ukraina enligt dig förlorar 7 gånger fler soldater än vad Ryssland gör. Hur exakt ska de lyckas med någonting?
2023-04-14, 18:16
Medlem
vera.os avatar
Bakhmut hade ca 70000 invånare innan ryssen började skjuta sönder den.

Att de efter 8 månaders bombardemang som förvandlat staden till ruiner, ännu inte klarat av att inta den är ju ett bevis för,hur inkompetent den ryska krigsmakten är!

Hur ska de klara av att inta alla större städer då de inte ens klarar av Bakhmut?
2023-04-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Bakhmut hade ca 70000 invånare innan ryssen började skjuta sönder den.

Att de efter 8 månaders bombardemang som förvandlat staden till ruiner, ännu inte klarat av att inta den är ju ett bevis för,hur inkompetent den ryska krigsmakten är!

Hur ska de klara av att inta alla större städer då de inte ens klarar av Bakhmut?

Men att inta är inte det viktiga - det viktiga är att totalskjuta sönder ukrainas ekonomi så att de kapitulerar - o döda så många ukrainare som möjligt - så har upplägget varit hela tiden sen Ukraina bestämde sig för att göra motstånd
2023-04-14, 18:31
Medlem
Citat:
Hur ska jag kunna förklara det, egentligen bryr jag mig inte om det alls men jag vill gärna veta vad som händer dvs ingen propaganda.

Finns ingenting som jag läst som pekar mot annat än att det bara handlare om när alla Ukrainska soldater är döda, Zelensky offrar dom för att inte Putin ska kunna säga vi vann! Trevlig kille eller hur, alla får dö och i slutändan så kommer Putin att kunna säga det ändå.

Adolf Hitler II

Adolf Hitler 2 hittar du på den ryska sidan. Eller kanske är bättre att säga Lovechild of Stalin and Hitler.
2023-04-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men att inta är inte det viktiga - det viktiga är att totalskjuta sönder ukrainas ekonomi så att de kapitulerar - o döda så många ukrainare som möjligt - så har upplägget varit hela tiden sen Ukraina bestämde sig för att göra motstånd

Problemet är ju att det är exakt vad Ukraina gör med den ryska armen. Ryssarna förlorar extremt mycket militärer i Bachmut mot Ukrainas egna låga (i jämförelse) förluster.
2023-04-14, 19:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Hur ska jag kunna förklara det, egentligen bryr jag mig inte om det alls men jag vill gärna veta vad som händer dvs ingen propaganda.

Finns ingenting som jag läst som pekar mot annat än att det bara handlare om när alla Ukrainska soldater är döda, Zelensky offrar dom för att inte Putin ska kunna säga vi vann! Trevlig kille eller hur, alla får dö och i slutändan så kommer Putin att kunna säga det ändå.

Adolf Hitler II

Bryr dig inte alls? Var det är själva verket inte så att du registrerade ditt konto på FB bara för att skriva om kriget?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in