2023-03-24, 22:00
Avstängd
[quote=kallamigkungeen|83856325]Stenbrottet ligger ju i Kumla. De är en väldigt liten ort. Jag bor nära. Åkte vilse där en gång för jag hade varit i Örebro. De är liksom inte en stor stad direkt. De kan sannolikt vara Patrik som ligger i vattnet. De man vet är att väskorna hittades på olika ställen ifrån varandra. En väska hittades bla över nåt fält. Då tänker jag bara att han måste ju ha varit konstig/förvirrad redan då. Nåt slags tillstånd. Att han liksom såg blankt och struntade i vägar och stigar och bara gick rakt ut i ingenstans och kastade av sig väska efter väska. Man kan tydligen få röster i huvudet när man har psykos. Så rösterna i hans huvud kanske sa åt honom att göra alla dessa saker. Typ ”hoppa från klippan” så bara gör han de för att allting är så verkligt i hans huvud. Han va ju redan deprimerad. Utifrån vart väskorna hittades och i vilken riktning som dom hittades så kan han sannolikt ha varit där vid stenbrottet. Han måste ha gått långt.. och de är ju ganska långt från Hallsbergs station. Stenbrottet är de hetaste spåret som finns efter väskorna så de är värt att gå på.[/QUOTE

Stenbrott är vanlig plats folk dumpar döda kroppar eller slänger ned.

Jag blev förvånad av att man hittade spår vid stenbrottet mest troliga är självmord men ser ingen större risk att Patrik blev dumpad där ? Om det är hans kvarlevor.

Här är kvinna som dumpades i stenbrott https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/L0a4WR/jonas-30-doms-till-livstids-fangelse-for-dubbelmordet
Citera
2023-04-22, 08:49
Medlem
Nu är patrik borta från ratsit..
Citera
2023-04-22, 21:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Detta var väntat.

Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Nu är patrik borta från ratsit..

Ja detta var väntat.

Det är ju snart sex år sedan han försvann. Fastän ingen vet vad som hände honom så lär han med den allra största sannolikhet ha avlidit strax efter att han gick av tåget i Hallsberg.
Citera
2023-04-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja detta var väntat.

Det är ju snart sex år sedan han försvann. Fastän ingen vet vad som hände honom så lär han med den allra största sannolikhet ha avlidit strax efter att han gick av tåget i Hallsberg.

Sorgligt .
Minns det som igår ; hela försvinnandet .....
Citera
2023-04-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ja detta var väntat.

Mycket märkligt försvinnande.....
Citera
2023-04-23, 17:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Mycket märkligt försvinnande.....

Ja det är också lite märkligt att han hoppat/ ramlat ned i stenbrottet där flera likhundar markerat. Väldigt makabert

Han måste verkligen mått extremt dåligt att kliva av tåget fel, dumpa väskorna och gå så många mil som det är till stenbrottet och där ta självmord genom att dränka sig själv.
Citera
2023-05-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Ja det är också lite märkligt att han hoppat/ ramlat ned i stenbrottet där flera likhundar markerat. Väldigt makabert

Han måste verkligen mått extremt dåligt att kliva av tåget fel, dumpa väskorna och gå så många mil som det är till stenbrottet och där ta självmord genom att dränka sig själv.

Önskade att han gått in och vågat fråga de tjejerna/killarna inne på Pressbyrån på Hallsbergs station hur man gör för att få tag på en ny biljett till Mjölby ;och då genom dem fått reda på att just de sålde biljetter till vidare fortskaffning per tåg !
Han kunde ha fått råd gällande hur han skulle ta sig vidare nedåt (bl a att tåget han hoppade av ;var det tåt han skulle ha stannat kvar på trots uppehållet ;för att det sedan hade fortsatt ner till Motala och vidare ner mot just Mjölby .

Om man ingenting frågar ,får man ingenting veta -det är ju så det är ! Och istället för att lalla iväg ifrån station (där det bästa sättet att komma hem infann sig, om han hade stannat upp och diskuterat det hela med pressbyrå-personalen )hade vågat fråga vad som han hade missat ,vilket tåg han gick av för tidigt ; och vilken färdväg han nu skulle få förklarat för sig att ta ,så kanske han hade klartat sig hem .

Vet inte OM han var väldigt blyg (eller om han inte ville visa på att han missat hur han skulle färdas ??) Men alla är vi någon gång i situation där det kan bli fel ,särskilt när det gäller tåg och bussar .

Man önskar man kunde vrida tillbaka tiden som på ett VHS-band så att allt kunde göras om på ett fint och bra sätt .
Han var för trevlig- för att försvinna bort .Inte rättvist .
Citera
2023-05-19, 18:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte rättvist.

Citat:
Önskade att han gått in och vågat fråga de tjejerna/killarna inne på Pressbyrån på Hallsbergs station hur man gör för att få tag på en ny biljett till Mjölby ;och då genom dem fått reda på att just de sålde biljetter till vidare fortskaffning per tåg !
Han kunde ha fått råd gällande hur han skulle ta sig vidare nedåt (bl a att tåget han hoppade av ;var det tåt han skulle ha stannat kvar på trots uppehållet ;för att det sedan hade fortsatt ner till Motala och vidare ner mot just Mjölby .

Om man ingenting frågar ,får man ingenting veta -det är ju så det är ! Och istället för att lalla iväg ifrån station (där det bästa sättet att komma hem infann sig, om han hade stannat upp och diskuterat det hela med pressbyrå-personalen )hade vågat fråga vad som han hade missat ,vilket tåg han gick av för tidigt ; och vilken färdväg han nu skulle få förklarat för sig att ta ,så kanske han hade klartat sig hem .

Vet inte OM han var väldigt blyg (eller om han inte ville visa på att han missat hur han skulle färdas ??) Men alla är vi någon gång i situation där det kan bli fel ,särskilt när det gäller tåg och bussar .

Man önskar man kunde vrida tillbaka tiden som på ett VHS-band så att allt kunde göras om på ett fint och bra sätt .

Frågan är om PL ville "komma vidare" eller ansåg han att Hallsberg var den s. k. "slutdestinationen" för hans del?

Jag utgår gällande detta scenario att det handlade om självmord. Tror inte att något brott låg bakom hans försvinnande.

Jag vet inte hur han var som person med jag håller med dig att det inte är rättvist. Många personer i Sverige har försvunnit utan uppenbar anledning och som för alltid förblir ouppklarade.
Citera
2023-05-19, 18:04
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigkungeen
Har en teori om Patriks mående. Om man kollar närmare på tidigare bilder och hans klädsel plus videon när han trummar som finns på youtube, så får jag lite gay vibbar. Hur han fixar till håret liksom. Feminint sätt att röra sig, han hade blommiga skor, örhänge på vissa bilder, Sånt där känner man oftast av. De BEHÖVER inte vara så men de kan ju vara nånting som tynger ner honom till den grad att han inte orkar bära på hans inre mer, PLUS pressen på skolan. För jag har svårt att se hur skolan är de ENDA han mådde dåligt för

Troligare om det stämmer att han mött upp med någon som gjort honom illa.
Citera
2023-05-20, 11:57
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:

Har inte varit inne i den här tråden på flera år, ändå minns jag händelsen som igår.
Jag och säkert många andra befann oss i en bubbla av oro, undran och förhoppningar.

Det smärtar mig att hans kropp inte blivit hittad. Det måste vara fruktansvärt på gränsen till outhärdligt för närmaste familjen.

Jag tror till 99% att han tog livet av sig. Det bekräftas av att han gjorde sig av med bagaget. Han gick av vid ”fel” station för han ville inte åka hem - det hela skedde efter ett långt samtal med mamman. Om han kom hem blev han tvungen att prata om något han inte ville prata om. Kanske homosexualitet.

Önskar bara hans kvarlämningar blir funna. RIP. 🙏
Citera
2023-05-21, 20:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Går aldrig att få ett slags avslut.

Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Har inte varit inne i den här tråden på flera år, ändå minns jag händelsen som igår.
Jag och säkert många andra befann oss i en bubbla av oro, undran och förhoppningar.

Det smärtar mig att hans kropp inte blivit hittad. Det måste vara fruktansvärt på gränsen till outhärdligt för närmaste familjen.

Jag tror till 99% att han tog livet av sig. Det bekräftas av att han gjorde sig av med bagaget. Han gick av vid ”fel” station för han ville inte åka hem - det hela skedde efter ett långt samtal med mamman. Om han kom hem blev han tvungen att prata om något han inte ville prata om. Kanske homosexualitet.

Önskar bara hans kvarlämningar blir funna. RIP. 🙏

Minns också det här försvinnandet som det var igår.

Ja det är fruktansvärt för nära och kära att ha det på det här sättet. Ingen vet vad som hände eller varför. Många frågor men tyvärr inga svar. För att hans familj skall kunna få en slags avslutning så måste hans kvarlevor hittas. Gör de inte det så måste familjen ändå leva vidare. Det finns anhöriga till försvunna personer som har fått göra detta under årtionde efter årtionde.

Självmordsscenariot är det mest troliga. Hans bagage hade han gjort sig av med eftersom han inte skulle komma att behöva det längre. Jag tror inte heller att PL ville komma hem och prata om vissa saker. Kanske handlade detta om homosexualitet?
Citera
2023-05-21, 23:48
Medlem
Citat:
Minns också det här försvinnandet som det var igår.

Ja det är fruktansvärt för nära och kära att ha det på det här sättet. Ingen vet vad som hände eller varför. Många frågor men tyvärr inga svar. För att hans familj skall kunna få en slags avslutning så måste hans kvarlevor hittas. Gör de inte det så måste familjen ändå leva vidare. Det finns anhöriga till försvunna personer som har fått göra detta under årtionde efter årtionde.

Självmordsscenariot är det mest troliga. Hans bagage hade han gjort sig av med eftersom han inte skulle komma att behöva det längre. Jag tror inte heller att PL ville komma hem och prata om vissa saker. Kanske handlade detta om homosexualitet?

Det är ju fruktansvärt om ifall en person som råkar falla för människor utav samma kön ,skall behöva ta livet av sig pga skam eller liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in