2023-03-08, 20:54
Avslutad
Det som eventuellt skulle kunna fungera är att göra ett riktigt stort sök under flera dagar (nu talar jag markplan runt stenbrottet) med typ 5 baser med 150 meters mellanrum runt kalkbrottet , och typ 50 frivilliga sökare alternativt hemvärnspatruller för varje bas som söker 150 meter i diameter runt basen (tält fungerar bra).

Det är säkert mycket sökt i området redan , men har varje kvadratmeter sökts av på platån runt om hela området?
med metalldetektor ? Tänker nycklar , telefon .. annat ..

Det kan vara en veckas storsök , min tanke är att man måste nästan bo på platsen för att ha chans att hitta den försvunna.
Citera
2023-03-08, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Det finns enstaka benbitar att hitta. Tror det är väldigt svårt att hitta något.

Kanske lika bra att sätta upp en gravsten vid stenbrottets kant med texten ”I DETTA HÅL VILAR PATRIK LINFELDT AVLIDEN I ETT BROTT UTAN ETT BROTT” Vila i frid. Tror han inte kommer hittas i stenbrottet det blir nog svårt. Är det värt att lägga hundratals timmar att hitta några knotor?
Svaret är JA på din fråga om mer timmar på att hitta något.
Det finns gott om självförsörjande individer som vill göra detta .. men man måste fråga om lov (länsstyrelsen och polisen) speciellt om metallsök ska utföras samt måste ske mycket mycket varsamt område för område söks av i mycket långsam takt med vetskapen om att man kan hitta den försvunna personen eller tillhörigheter och då direkt ha kontakt med polisen.
Senast redigerad av Massonite 2023-03-08 kl. 21:27.
Citera
2023-03-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Svaret är JA på din fråga om mer timmar på att hitta något.
Det finns gott om självförsörjande individer som vill göra detta .. men man måste fråga om lov (länsstyrelsen och polisen) speciellt om metallsök ska utföras samt måste ske mycket mycket varsamt område för område söks av i mycket långsam takt med vetskapen om att man kan hitta den försvunna personen eller tillhörigheter och då direkt ha kontakt med polisen.

Du menar så pass mycket som dykarna lagt egen tid och pengar på att försöka finna Mattias 17 år i Ljungby -ån ; Lagan ?
De dykarna är verkligen hedersvärda ;att de gör det på frivillig basis för att Mattias familj skall få ett avslut så att han inte förblir försvunnen för alltid....
Senast redigerad av evaveva 2023-03-09 kl. 00:57.
Citera
2023-03-09, 02:47
Medlem
Hur kan man dränka sig själv utan att flyta upp till ytan när kroppen börjar svälla? Han försvinner i maj, så området lär ju inte ligga öde så pass länge att en kropp hinner svälla/flyta sen sjunka igen utan att någon ser kroppen? Jag antar att platsen är någorlunda välbesökt under vår och sommar? På bilder ser ytan av vattnet inte så stor ut, man kan se över på andra sidan liksom.

Då skulle han ju behövt knyta fast sig vid en sten innan han hoppade i. Alternativt kramat om en stor sten som sedan landar ovanpå honom när han når botten.. Möjligtvis fastnat i detta bråte innan kroppen sväller?

Någon som vet hur länge en kropp flyter efter drunkning?

Tragiskt som bara den. Undervattendrönare med en tålmodig förare kanske skulle sitta på plats.
Citera
2023-03-09, 14:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Du menar så pass mycket som dykarna lagt egen tid och pengar på att försöka finna Mattias 17 år i Ljungby -ån ; Lagan ?
De dykarna är verkligen hedersvärda ;att de gör det på frivillig basis för att Mattias familj skall få ett avslut så att han inte förblir försvunnen för alltid....

Det måste väl vara någon gräns. Det finns
Väl inte så många andra försvunna i området som likhundar markerat emot. Det betyder då att det som är kvar av Patrik ligger där någonstans.
Frågan är om likhund kan gå doft från under vatten ytan efter alla dessa är eller krävs likdelar ovanför vattnet?
Citera
2023-03-09, 18:39
Medlem
Citat:
Det måste väl vara någon gräns. Det finns
Väl inte så många andra försvunna i området som likhundar markerat emot. Det betyder då att det som är kvar av Patrik ligger där någonstans.
Frågan är om likhund kan gå doft från under vatten ytan efter alla dessa är eller krävs likdelar ovanför vattnet?

De borde ju kunna känna doft nerifrån/under vattenytan ?
Tänker på Kim Wall ...
Då fann ju hunden/hundarna henne..
Citera
2023-03-12, 22:32
Medlem
Har en teori om Patriks mående. Om man kollar närmare på tidigare bilder och hans klädsel plus videon när han trummar som finns på youtube, så får jag lite gay vibbar. Hur han fixar till håret liksom. Feminint sätt att röra sig, han hade blommiga skor, örhänge på vissa bilder, Sånt där känner man oftast av. De BEHÖVER inte vara så men de kan ju vara nånting som tynger ner honom till den grad att han inte orkar bära på hans inre mer, PLUS pressen på skolan. För jag har svårt att se hur skolan är de ENDA han mådde dåligt för
Citera
2023-03-13, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigkungeen
Har en teori om Patriks mående. Om man kollar närmare på tidigare bilder och hans klädsel plus videon när han trummar som finns på youtube, så får jag lite gay vibbar. Hur han fixar till håret liksom. Feminint sätt att röra sig, han hade blommiga skor, örhänge på vissa bilder, Sånt där känner man oftast av. De BEHÖVER inte vara så men de kan ju vara nånting som tynger ner honom till den grad att han inte orkar bära på hans inre mer, PLUS pressen på skolan. För jag har svårt att se hur skolan är de ENDA han mådde dåligt för

Det är sorgligt om han mådde dåligt utav typ påhopp eller liknande omkring hur han såg ut för jag tycker han är/var söt och klädde sig snyggt och blommiga skor är det ju ett mod att ha ,som den musikaliske kille han är/ var,tycker jag. Varför inte få vara glad i det man tycker om ?
Roger Pontare har ju fjädrar och samekläder så wtf !
Är man konstnärlig inom musik eller måleri så brukar man även ha sin egen stil ;oftast för att i sitt inre har man så mycket man vill uttrycka .
Tacka vet jag dem människorna, än de som går omkring som robotar och har samma kepa,hoodie på sig som alla andra.

Precis lika mycket som människor som Jason Momoa som ser tuff och farlig ut (är en nallebjörn mot sina vänner har jag läst ..) så är killar som Patrik väldigt fina att titta på ; fina, rara ,söta och vänliga !
Alla behövs på jordytan eftersom smaken är som baken och om han inte fick respons för sitt utseende så är jag mycket sorgsen .
Tänk vad tråkigt om alla hade likadana trista skor ,eller ingen hade något smycke i örat ,eller om alla inte vågade vara sig själva .
Låt alla få vara sig själva och slippa få skit för det .
Ingen skall behöva deppa ihop för att den inte passar in....
För VEM är den som har rätt att döma?? Vad är rätt och vad är fel ?Finns ingen lag för hur man skall se ut ,tur är väl det ! Alla människor är fina på sitt sätt !

Det är bara DE som dömer ut människor, som är åt Helvete fel !!

Visst!?

Allt är okej;
Livet skulle vara så trist om ingen fick gå klädd i sin egen stil .Lika mycket som motorcykelgängen vill ha väst och skägg så vill andra killar ha blommiga skor och ring i örat ! Härligt!Det förgyller tillvaron med lite olikheter ,så slipper man bli helt uttråkad när man vandrar fram.

Jag tycker han är/var helt okej!

Man önskar att han inte kände sig ledsen över sin person.
Senast redigerad av evaveva 2023-03-13 kl. 14:15.
Citera
2023-03-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Det är sorgligt om han mådde dåligt utav typ påhopp eller liknande omkring hur han såg ut för jag tycker han är/var söt och klädde sig snyggt och blommiga skor är det ju ett mod att ha ,som den musikaliske kille han är/ var,tycker jag. Varför inte få vara glad i det man tycker om ?
Roger Pontare har ju fjädrar och samekläder så wtf !
Är man konstnärlig inom musik eller måleri så brukar man även ha sin egen stil ;oftast för att i sitt inre har man så mycket man vill uttrycka .
Tacka vet jag dem människorna, än de som går omkring som robotar och har samma kepa,hoodie på sig som alla andra.

Precis lika mycket som människor som Jason Momoa som ser tuff och farlig ut (är en nallebjörn mot sina vänner har jag läst ..) så är killar som Patrik väldigt fina att titta på ; fina, rara ,söta och vänliga !
Alla behövs på jordytan eftersom smaken är som baken och om han inte fick respons för sitt utseende så är jag mycket sorgsen .
Tänk vad tråkigt om alla hade likadana trista skor ,eller ingen hade något smycke i örat ,eller om alla inte vågade vara sig själva .
Låt alla få vara sig själva och slippa få skit för det .
Ingen skall behöva deppa ihop för att den inte passar in....
För VEM är den som har rätt att döma?? Vad är rätt och vad är fel ?Finns ingen lag för hur man skall se ut ,tur är väl det ! Alla människor är fina på sitt sätt !

Det är bara DE som dömer ut människor, som är åt Helvete fel !!

Visst!?

Allt är okej;
Livet skulle vara så trist om ingen fick gå klädd i sin egen stil .Lika mycket som motorcykelgängen vill ha väst och skägg så vill andra killar ha blommiga skor och ring i örat ! Härligt!Det förgyller tillvaron med lite olikheter ,så slipper man bli helt uttråkad när man vandrar fram.

Jag tycker han är/var helt okej!

Man önskar att han inte kände sig ledsen över sin person.
Absolut! De e helt fantastiskt. Minns när artisten Darin kom ut som homosexuell och de va ingenting jag hade trott.. och nu Äntligen hemma snickaren ”Björn” som kom ut som trans, hon heter idag Lee. Man vet aldrig vad nån går och bär på inom sig.
Citera
2023-03-14, 06:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigkungeen

Jag har en teori att han i smyg hade en homosexuell relation med en äldre homosexuellt erfaren äldre man som ville ha en yngre späd oskyldig oskuldsfull manlig älskare. Sådant är värt mycket i homosexuella dejting kretsar.

I musik branschen finns fler homosexuella än andra branscher och vem vet där kanske han träffade en dominant äldre person.

Jag kan tänka mig att Patrik inte mådde så bra för att blev transkvinnan i förhållandet och blev rikligt dominerad av dominatorn. Kanske därför han mådde dåligt och försökte avsluta den relationen. Det gör emotionellt ont både i själen och hålen
Citera
2023-03-18, 13:56
Avstängd
Jaja tillbaka till verkligheten.

Hur säkert är det att spår av Patrik hittats vid Stenbrottet?

Är hundförarna säkra att hundarna markerat mot vattnet? Inte mot marken bredvid? Går det verkligen för hund att känna liklukt från vatten trots ca 5 år gått?

Varför är det ingen som tycker det är osannolikt Patrik skulle hoppat ner i ett stenbrott för att ta livet av sig? Kan väl lika gärna vara någon som dumpat en kropp på ett sånt ställe?
Citera
2023-03-18, 20:04
Medlem
Citat:
Jaja tillbaka till verkligheten.

Hur säkert är det att spår av Patrik hittats vid Stenbrottet?

Är hundförarna säkra att hundarna markerat mot vattnet? Inte mot marken bredvid? Går det verkligen för hund att känna liklukt från vatten trots ca 5 år gått?

Varför är det ingen som tycker det är osannolikt Patrik skulle hoppat ner i ett stenbrott för att ta livet av sig? Kan väl lika gärna vara någon som dumpat en kropp på ett sånt ställe?

Stenbrottet ligger ju i Kumla. De är en väldigt liten ort. Jag bor nära. Åkte vilse där en gång för jag hade varit i Örebro. De är liksom inte en stor stad direkt. De kan sannolikt vara Patrik som ligger i vattnet. De man vet är att väskorna hittades på olika ställen ifrån varandra. En väska hittades bla över nåt fält. Då tänker jag bara att han måste ju ha varit konstig/förvirrad redan då. Nåt slags tillstånd. Att han liksom såg blankt och struntade i vägar och stigar och bara gick rakt ut i ingenstans och kastade av sig väska efter väska. Man kan tydligen få röster i huvudet när man har psykos. Så rösterna i hans huvud kanske sa åt honom att göra alla dessa saker. Typ ”hoppa från klippan” så bara gör han de för att allting är så verkligt i hans huvud. Han va ju redan deprimerad. Utifrån vart väskorna hittades och i vilken riktning som dom hittades så kan han sannolikt ha varit där vid stenbrottet. Han måste ha gått långt.. och de är ju ganska långt från Hallsbergs station. Stenbrottet är de hetaste spåret som finns efter väskorna så de är värt att gå på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in