2023-05-20, 18:49
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Dags för Ukrainas folk att flytta till EU med andra ord.

Ja där är det nog skitmycket bättre tror du?!
Citera
2023-05-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ja där är det nog skitmycket bättre tror du?!

Än i den minerade grushögen Ukraina?
Citera
2023-05-20, 22:15
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Oavsett om Macgregor är tecknad eller inte, så framför han samma nonsens som alltid: "Snart börjar Rysslands stora offensiv som kommer att förinta Ukraina en gång för alla!". Och i samband med offensiverna "ska även Odessa och Kharkiv erövras". Men han får lika fel som alltid.

Lite transskript ur din video (öppna spoilern):

Det lustiga är att det finns en ny video med MacGregor släppt i januari år, där han säger ungefär samma saker som ovan men spår att Rysslands enorma vinteroffensiv, som förintar Ukraina en gång för alla, börjar kring månadsskiftet januari/februari:

https://www.flashback.org/sp84253429

Men denna "jätteoffensiv" såg vi inte röken av. Ryssarna gjorde visserligen vissa försök på några frontavsnitt att avancera (t.ex i Vuhledar) men Ukraina förintade deras styrkor i en rask takt, så ryssarna fick ge upp försöken.

Några videor från tidigare i år att minnas:

Jag antar att det där, som vi ser på videona, var "den stora vinteroffensiven"?
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vilka upprepar sig inte? Biden och de andra som hela tiden vill skicka mer vapen till Ukraina och som vägrar förhandla och skyller allt på Ryssland. Där har du mycket upprepningar, om inte mer än från Macgregor.
Så det är ett märkligt sätt att bemöta det Macgregor säger i den här videon, och onödigt.

Hans viktigaste budskap är ju att USA vägrar förhandla och det har Ryssland nu insett. Därför gör man nu mycket mer omfattande attacker än någonsin.
DET ÄR JU SANT
I den tecknade videon görs hänvisning till en kommande offensiv i november, dvs. ordentligt gammal intervju, både val av en äldre video och representation (tecknat, fullständigt meningslöst) har ändamålet att förlöjliga och misskreditera honom som person. Det finns flera intervjuer som är några dagar gamla med Douglas MacGregor, ändå tar man en från 2022 gör den barnsligt tecknad och postar den nu utan att på något sätt berätta att den gjordes förra året.....

En av de nyare intervjuern med pensionerade Översten Douglas MacGregor nedan, en alternativ syn på Ukraina kriget helt enkelt.

Douglas Macgregor on #Ukraine missile strikes and who will counterattack first? (2023-05-18)
https://www.youtube.com/watch?v=cB3htipwG3U

Senast redigerad av arne99 2023-05-20 kl. 22:50. Anledning: Mer text.
Citera
2023-05-21, 07:38
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
I den tecknade videon görs hänvisning till en kommande offensiv i november, dvs. ordentligt gammal intervju, både val av en äldre video och representation (tecknat, fullständigt meningslöst) har ändamålet att förlöjliga och misskreditera honom som person. Det finns flera intervjuer som är några dagar gamla med Douglas MacGregor, ändå tar man en från 2022 gör den barnsligt tecknad och postar den nu utan att på något sätt berätta att den gjordes förra året.....

En av de nyare intervjuern med pensionerade Översten Douglas MacGregor nedan, en alternativ syn på Ukraina kriget helt enkelt.

Douglas Macgregor on #Ukraine missile strikes and who will counterattack first? (2023-05-18)
https://www.youtube.com/watch?v=cB3htipwG3U

Jag har inte uppfattat dessa tecknade videos som förlöjligande, jag ser dem som roliga.
Däremot är det störande att de blandar gammalt och nytt utan att tala om det.
Så du har nog rätt i att syftet är att förlöjliga.
Citera
2023-05-21, 15:03
Medlem
Hardstekts avatar
Alternativ nyhetskälla för kriget?

Det går inte att läsa västerländska/ryska medier för att få en inblick i kriget. Precis som det inte går att läsa det här forumet. Det är bara lögner staplade på varann, från båda håll. Ingen trovärdighet någonstans.

Därför söker jag alternativa källor. Och med alternativa källor menar jag inte "alternativ-media".

Utan typ engelskspråkiga kanaler/tidningar från delar av världen som inte är engagerade i konflikten. Typ från indien eller malaysia eller något.

Om du brukar använda uttryck som rysstroll, natotroll osv behöver du ej göra dig till besvär.
Citera
2023-05-21, 15:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Det går inte att läsa västerländska/ryska medier för att få en inblick i kriget. Precis som det inte går att läsa det här forumet. Det är bara lögner staplade på varann, från båda håll. Ingen trovärdighet någonstans.

Därför söker jag alternativa källor. Och med alternativa källor menar jag inte "alternativ-media".

Utan typ engelskspråkiga kanaler/tidningar från delar av världen som inte är engagerade i konflikten. Typ från indien eller malaysia eller något.

Om du brukar använda uttryck som rysstroll, natotroll osv behöver du ej göra dig till besvär.

(FB) Alternativa nyheter kring Ryssland-Ukraina kriget (samlingstråd)
Citera
2023-05-21, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt

Jag brukar kolla på Indiska nyheter. Enligt mig får man en mer objektiv bild i vad som sker i kriget. De rätt bra frågor som de tar upp när de försöker finna svar. Uppmärksamma, de försöker hitta svar! Till skillnad från Sverige där vi hör och ingen får ifrågasätta.

Indisk kanal som är helt okej,

https://www.wionews.com/

Brukar även kolla på Mexikanska och andra spanska nyheter som inte är lika USA vänliga, de ofta mer öppna om problemen som väst skapar i världen, den frågar är det inga Svenska nyheter som berört. Dvs vilka sprickor som uppstått mellan väst, Afrika, Latin Amerika och Asien. Väst står väldigt ensamt idag, jämfört vad de gjorde tidigare.

Denna kanal är också väldigt informativ. Älskar att de visar på ett proffsigt och med grafik så att man förstår vad det är som sker. Tidsfråga innan Youtube bannar kanal dock. Han är för öppen och ärlig.

https://www.youtube.com/@militarysummary
Citera
2023-05-21, 16:07
Medlem
Mindbreaths avatar
Jag sökte också efter ovinklade nyheter om kriget ett tag men det är i princip omöjligt att hitta. En av de bättre kanalerna som jag tror är ganska opartisk är youtube kanalen "War in Ukraine"

https://www.youtube.com/@WiU
Citera
2023-05-21, 16:14
Avslutad
Som du säger .. svårt att hitta men det finns. WION som nämnts ovan är hyfsat opartisk
och när det gäller youtube så har https://www.youtube.com/@WeebUnionWU varit väldigt bra hittills.

På flashback hittar du bara samma saker som i svenska kvällspressen fast med en 12-årings språkbruk.

Sök och du skall finna ...
Citera
2023-05-21, 16:15
Medlem
45-75Marlins avatar
Kolla in Igor Girkin på twitter. Vissligen ryss, efterlyst för,nedskjutningen av det Nederländska passagerarplanet och håller på Ryssland, men han är ärlig med sina åsikter om kriget
Citera
2023-05-21, 16:57
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Jag sökte också efter ovinklade nyheter om kriget ett tag men det är i princip omöjligt att hitta. En av de bättre kanalerna som jag tror är ganska opartisk är youtube kanalen "War in Ukraine"

https://www.youtube.com/@WiU

Har nu sett igenom senaste avsnittet och gav ganska hyfsad koll på hur fronterna går, utan vridning. Tack för tipset.

Letar också efter mer onyanserad rapportering. Att lyssna på pro-rysk information är lönlöst men den information vi får här är nästan endast vinklad åt ukrainska hållet, det är svårt att finna bra objektiva kanaler.
Citera
2023-05-21, 18:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
Kommer Ritter någonsin att kunna återvända till Usa? Han påstår nu att hans mål är att återvända till Usa i juni nästa år för att påverka presidentvalet i ryssvänlig riktning. Sen fortsätter han med sin senaste snuttefilt att Ryssland har en chans att vinna kriget nu men till hösten är det för sent. Han säger dock inte hur Ryssland ska vinna kriget iofs? Eller vad vinna kirget innebär ur rysk synvinkel?

https://youtu.be/-4M8sJZraaY
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-05-21 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in