2023-05-21, 13:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Ja det går inte att motbevisa månlandningarna (skriver jag för hundrade gången ungefär...), det går alltid att hitta en förklaring till vad som än kommer fram.

Det skulle givetvis inte se ut som precis på jorden om dom inte VAR på jorden.

Men då kan man alltid skylla på att uppspelningshastigheten inte är rätt eller något annat.
Så det blir en fråga om tro.

Allt som är icke falsifierbart är helt enkelt en fråga om tro, och jag är månlandningsateist.
Har du räknat på krafterna som påverkade landaren när filmen togs? Vad hade den för hastighet och kurs i förhållande till månytan? Vilket håll ”föll” antennen åt i förhållande till månytan? Vad vägde antennen och den motvikt som var fäst i andra änden - osv? Eller var det bara att du hittade ett klipp som någon lagt upp och beskrivit som ”mystiskt”?
Citera
2023-05-21, 14:06
Medlem
Citat:
Att anklaga en ateist för att ljuga när han påpekar brister i en lära känns lite väl fanatiskt.

Du påstår det är fel i en konstruktion men kan inte bevisa det. Det är att ljuga vilket du med universitetsutbildning borde vara väl medveten om.

Att säga det du ser på film berättar hela verkligheten är ett annat, vänder verkligen propellern på ett flygplan håll?

Här har du en film där slutaren är i synk med rotorn och det därmed ser ut som om rotorn inte roterar över huvud taget.

https://youtu.be/jWIcVP6GRfw

Så kan vi verkligen dra slutsatser från filmer utan att veta alla parametrar?
Citera
2023-05-21, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Du påstår det är fel i en konstruktion men kan inte bevisa det. Det är att ljuga vilket du med universitetsutbildning borde vara väl medveten om.

Att säga det du ser på film berättar hela verkligheten är ett annat, vänder verkligen propellern på ett flygplan håll?

Här har du en film där slutaren är i synk med rotorn och det därmed ser ut som om rotorn inte roterar över huvud taget.

https://youtu.be/jWIcVP6GRfw

Så kan vi verkligen dra slutsatser från filmer utan att veta alla parametrar?
Jag påstår inte att det är FEL i konstruktionen, jag säger bara att jag inte tror på dess funktionalitet.
Citera
2023-05-21, 14:17
Medlem
Citat:
Jag påstår inte att det är FEL i konstruktionen, jag säger bara att jag inte tror på dess funktionalitet.

Du säger ju att det är omöjligt att docka, omöjligt att genomföra. Inte bara att du tror...

Så slutsatsen är då att det inte är konstruktionsfel och att enheten fungerar som det är tänkt men du vill inte acceptera det?
Citera
2023-05-21, 14:21
Bannlyst
Citat:
Du säger ju att det är omöjligt att docka, omöjligt att genomföra. Inte bara att du tror...

Så slutsatsen är då att det inte är konstruktionsfel och att enheten fungerar som det är tänkt men du vill inte acceptera det?
Jag tror att den dockning vi ser (i den länkade videon från Apollo 11) är omöjlig ja.
Hur får du det till att jag ljuger?

Hade jag sagt att jag trodde den var möjlig, DÅ hade jag ljugit.
Citera
2023-05-21, 14:32
Medlem
Citat:
Jag tror att den dockning vi ser (i den länkade videon från Apollo 11) är omöjlig ja.
Hur får du det till att jag ljuger?

Hade jag sagt att jag trodde den var möjlig, DÅ hade jag ljugit.

Att påstå något utan att ha ens några egna bevis är att ljuga. Du vill påstå att 400 000 anställda ljuger och det om något är ett grovt påhopp om man inte kan bevisa sin tes.

Så om du endast grundar dina påståenden utifrån filmer så bör du ta reda på fakta om utrustningen som används, omgivningens fysik osv. Sen bör du visa hur det inte skulle fungera, att dom du bara sitta och skrika ut att du inte tror är i alla fall helt felaktigt.

Så visa nu på hur det skulle se ut enligt dig, inget snack utan skissa nu upp eller hellre gör en animering. Glöm inte att skriva ut parametrarna i animationen.
Citera
2023-05-21, 14:34
Bannlyst
Citat:
Att påstå något utan att ha ens några egna bevis är att ljuga. Du vill påstå att 400 000 anställda ljuger och det om något är ett grovt påhopp om man inte kan bevisa sin tes.

Så om du endast grundar dina påståenden utifrån filmer så bör du ta reda på fakta om utrustningen som används, omgivningens fysik osv. Sen bör du visa hur det inte skulle fungera, att dom du bara sitta och skrika ut att du inte tror är i alla fall helt felaktigt.

Så visa nu på hur det skulle se ut enligt dig, inget snack utan skissa nu upp eller hellre gör en animering. Glöm inte att skriva ut parametrarna i animationen.
Jag har aldrig NÅGONSIN påstått att 400 000 anställda ljuger!!
Citera
2023-05-21, 14:35
Medlem
Citat:
Jag har aldrig NÅGONSIN påstått att 400 000 anställda ljuger!!

Det gör du ju genom att påstå att det de räknat ut, tillverkat med mera inte fungerar.
Citera
2023-05-21, 14:46
Bannlyst
Citat:
Det gör du ju genom att påstå att det de räknat ut, tillverkat med mera inte fungerar.
Det var ju jättemånga företag inblandade, dom trodde GIVETVIS att det dom producerade fungerade.
Det var kanske 40-50 personer som var insatta i bluffen, resten trodde på det.
Citera
2023-05-21, 14:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det var ju jättemånga företag inblandade, dom trodde GIVETVIS att det dom producerade fungerade.
Det var kanske 40-50 personer som var insatta i bluffen, resten trodde på det.

Så alla delar av raketerna och månlandarna fungerade var för sig - alla uträkningar är korrekta och relevanta - fysiken stämmer i teori och praktik. Det är bara när man sätter ihop sakerna som de inte fungerar (vilket alltså bara 40-50 personer kände till)?
Citera
2023-05-21, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Så alla delar av raketerna och månlandarna fungerade var för sig - alla uträkningar är korrekta och relevanta - fysiken stämmer i teori och praktik. Det är bara när man sätter ihop sakerna som de inte fungerar (vilket alltså vara 40-50 personer kände till)?
Ja jag är övertygad om att allt fungerade hyfsat efter dom specifikationer företagen fått.
Att det sedan Inte gick att genomföra några månlandningar med grejerna hade dom naturligtvis ingen aning om.

Förutom en väldigt liten klick med människor
Citera
2023-05-21, 15:01
Medlem
Alonens avatar
Att få 400´000 pers att hålla käft om fejkade månlandningar verkar problematiskt…

Betänk att Manhattan-projektet engagerade ”bara” 130´000 människor.

Det läckte som ett såll, Stalin visste ALLT om vad dom höll på med.

Adaptern får gärna sitta med sin foliehatt och tro vad han vill.

Bara han inte försöker få mig och andra att tro på sina rubbade, sinnessvaga och efterblivna idéer.

Adaptern svarar heller aldrig på raka frågor - eftersom han ingenting kan och heller ingenting vet.

Jag har själv slutat bemöta Adaptern, eftersom han ljuger hela tiden om sina teorier - dragna ur röven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in