2023-05-20, 18:25
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
"Ur hudens perspektiv är huden aldrig nyttig." skriver du. Det är säkert något värdefullt du tänker på men vad framgår inte, vore bra om du kunde förtydliga.

Gick lite fort där, menade såklart "är solen aldrig nyttig". Den ger oss rynkor, cancer och fula pigmentförändringar, inget annat.
Citera
2023-05-20, 20:15
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Gick lite fort där, menade såklart "är solen aldrig nyttig". Den ger oss rynkor, cancer och fula pigmentförändringar, inget annat.
Ok, taget!
Citera
2023-05-20, 21:29
Medlem
448s avatar
Citat:
Ok, taget!

Brist på sol är lika farligt som rökning o så ser ni ut som en cancerpatient i slutstadiet.
Citera
2023-05-21, 00:43
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goranpersson1
Har stressat en del, speciellt för ett år sedan då håret rök. Var allmänt kaos i livet.
Sånt sliter ut en. Bäst att lägga om livet då.

Dålig nattsömn och rökning föråldrar en människa också mycket. Rökarna på jobbet ser otroligt slitna ut, behöver inte ens stinka rök -du ser på påsarna under ögonen och alla rynkor att de röker. De flesta kvinnot som röker mycket har hemska tänder också...
Citera
2023-05-21, 07:22
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soreeyelids
https://escipub.com/ajodrr-2023-01-0505ig/

Vore intressant att få höra om denna mekanism. Hur bidrar intag av ett protein som bryts ned till sina beståndsdelar till uppbyggnad av detsamma (annat än att bidra med ”råvaror”)?

Citat:
Visst, om du vill ha en hud full av smuts och synliga porer

Nu handlade det inte om att vara ”smutsig”, utan om ”tips på vad du kan göra för ökad kollagenproduktion och elasticitet, som faktiskt fungerar”.

Jag gissar för övrigt på att man blir mer ”smutsig” av att hela tiden tvätta bort hudens barriär och egenproducerade fettlager för att därefter slabba på nån (helst dyr) ”återfuktare”. Man blir helt enkelt ”smutsig”, eller erfar känslan av att vara det, genom att hålla på att tvätta sig och då måste man.. tvätta sig. Och ”återfukta”, eftersom tvättandet torkar ut huden.

(Eftersom jag inte känner något behov så tvättar jag mig aldrig nånsin i ansiktet mer än skvätter lite på morgonen möjligen och jag kan inte ana några porer eller smuts. Nu är förvisso en persons upplevelse helt ointressant.)

Citat:
Mer vitaminer, antioxidanter och andra näringsämnen som är bra för att våra hålla våra celler friska. Mindre inflammationer.

Mer vitaminer och ”andra näringsämnen” behöver man om man har någon brist. Vilket är mycket svårt att lyckas med om man är frisk och inte ägnar sig åt extremdiet. Finns det för övrigt inte ”vitaminer och andra näringsämnen” i kött?

Den här grejen med antioxidanter trodde jag var överspelad efter att särskilt intag av sådana visat sig vara snarare skadligt än hälsobringande. Men de har effekt på kollagener och huden?
Citera
2023-05-21, 07:42
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Brist på sol är lika farligt som rökning o så ser ni ut som en cancerpatient i slutstadiet.
Ändå får gästerna på ålderdomshemen inte någon rättighet att komma ut i solen som strafffångarna har!
(Fångarna har iaf rätt till en timma om dagen)
Citera
2023-05-21, 08:01
Medlem
Hej TS!
Jag kanske har missat i tråden, ber om ursäkt i så fall, men hur ser dina föräldrar ut? Ibland är det generna som spökar också, inte bara hur man lever. Om dina föräldrar såg "äldre" ut tidigt så kanske det är samma för dig?
Citera
2023-05-21, 08:08
Medlem
448s avatar
Citat:
Ändå får gästerna på ålderdomshemen inte någon rättighet att komma ut i solen som strafffångarna har!
(Fångarna har iaf rätt till en timma om dagen)

Tror gamlingar får dvitamin/kalktillskott

Jag solar 5min i veckan från oktober-april iaf
Citera
2023-05-21, 11:04
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goranpersson1
Rakar redan skallen. Problemet är kanske inte håret, utan mera att ansiktet har saggat ihop och är puffigt, svårt att förklara. Men testo kanske kunde vara något. Jobbigt med sprutor dock.

Jag tror du menar tomas brolin fejs?? Lavrov har samma

Du måste bränna fett och drick vatten
Citera
2023-05-21, 11:21
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Jag tror du menar tomas brolin fejs?? Lavrov har samma

Du måste bränna fett och drick vatten

Avsaknad av humor o glädje ger detta fäjs , ansiktmuskler är lika med noll.

Kolla på unga killar o tjejer som hade vältränade äppelkinder som unga ,.dom ser ju skitfriska ut nä r dom är äldre om dom inte saggat ihop mentalt eller haft en skillmässa med en bipolär narcisst som torterat dom

Jämför dom mot dom arga,deppiga och autistiska ,som åldras som mjölk.

Går väl o träna upp senare
Citera
2023-05-21, 13:36
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
"... åldras som mjölk."??????
Innebär det man surnar ihop eller förvandlas till en exlusiv njutbar ädelost?
Citera
2023-05-21, 13:48
Medlem
448s avatar
Citat:
Innebär det man surnar ihop eller förvandlas till en exlusiv njutbar ädelost?

Haha

Bildgoogla på Lavrov , han ser aldrig glad ut - då får man hänglocken utan kindmuskler o annat.

Nämnt arbetsplatsen Säpo förutom angånde åldras som mjölk , alla är strykrädda fosterbarn,stödjoursfolk och instituionsbarn.
Där ser man ett totalt slappt fejs , dom bittra och avskyr vanligt folk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in