2023-05-21, 15:15
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Haha

Bildgoogla på Lavrov , han ser aldrig glad ut - då får man hänglocken utan kindmuskler o annat.

Nämnt arbetsplatsen Säpo förutom angånde åldras som mjölk , alla är strykrädda fosterbarn,stödjoursfolk och instituionsbarn.
Där ser man ett totalt slappt fejs , dom bittra och avskyr vanligt folk
Du gör mig förvirrad!
Det är varken kul att ha en uppsyn på ålderns dar, som påminner om sur mjölk alternativt ost som luktar fotsvett! och i vilket fack skulle du placera den gode Lavrov?
Citera
2023-05-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Vore intressant att få höra om denna mekanism. Hur bidrar intag av ett protein som bryts ned till sina beståndsdelar till uppbyggnad av detsamma (annat än att bidra med ”råvaror”)?
Hittade denna förklaring:
Citat:
When administered orally, hydrolysed collagen reaches
the small intestine where it is absorbed into the blood stream,
both in the form of small collagen peptides and free amino
acids. Through the network of blood vessels, these collagen
peptides and free amino acids are then distributed in the
human body, in particular to the dermis, where it has been
proven they can remain up to 14 days [32]. In the dermis,
hydrolysed collagen has a dual action mechanism: 1) free
amino acids provide building blocks for the formation of
collagen and elastin fibres; 2) collagen oligopetides act as
ligands, binding to receptors present on the fibroblasts’
membrane and stimulate the production of new collagen,
elastin and hyaluronic acid
Källa: https://benthamopen.com/contents/pdf/TONUTRAJ/TONUTRAJ-8-29.pdf (sida 5)
Citat:
Nu handlade det inte om att vara ”smutsig”, utan om ”tips på vad du kan göra för ökad kollagenproduktion och elasticitet, som faktiskt fungerar”.

Jag gissar för övrigt på att man blir mer ”smutsig” av att hela tiden tvätta bort hudens barriär och egenproducerade fettlager för att därefter slabba på nån (helst dyr) ”återfuktare”. Man blir helt enkelt ”smutsig”, eller erfar känslan av att vara det, genom att hålla på att tvätta sig och då måste man.. tvätta sig. Och ”återfukta”, eftersom tvättandet torkar ut huden.

(Eftersom jag inte känner något behov så tvättar jag mig aldrig nånsin i ansiktet mer än skvätter lite på morgonen möjligen och jag kan inte ana några porer eller smuts. Nu är förvisso en persons upplevelse helt ointressant.)
Fast även om man inte har problem med porer eller acne så bör man tvätta ansiktet för att få bort smuts från luften som fastnat och skadar vår hud, vilket i sin tur får huden att producera mindre kollagen, mer om detta: https://ijdvl.com/effects-of-air-pollution-on-the-skin-a-review/

Att tvätta ansiktet kanske inte ökar kollagenproduktionen i sig självt, men det hjälper hudcellerna att förbli friska och bibehålla en optimal produktion.

Citat:
2
Mer vitaminer och ”andra näringsämnen” behöver man om man har någon brist. Vilket är mycket svårt att lyckas med om man är frisk och inte ägnar sig åt extremdiet. Finns det för övrigt inte ”vitaminer och andra näringsämnen” i kött?

Den här grejen med antioxidanter trodde jag var överspelad efter att särskilt intag av sådana visat sig vara snarare skadligt än hälsobringande. Men de har effekt på kollagener och huden?
Kött innehåller en del saker som är bra för huden såsom vitamin A, E, B och zink, men det är inflammatoriskt vilket man vill undvika, speciellt dåligt är dock processat kött:
https://thedermgrouppartners.com/what-processed-meats-can-do-to-your-skin/

Antioxidanter farliga? Låter som en väldigt farlig idé. Ja, dessa har stor effekt på huden och åldrande.
Här får man en ganska bra överblick av frukt och grönts effekt på huden: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC738069
Senast redigerad av soreeyelids 2023-05-21 kl. 16:09.
Citera
2023-05-21, 15:34
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Förfallet fortsätter.

Igår kväll fick jag plötsligt kramp i högerhanden, flera gånger.
Detta är något som bara hänt enstaka gånger.

Fick flera gånger lägga ner spelkorten på bordet.(vi spelade Bohnanza)
Citera
2023-05-21, 16:29
Medlem
Tyvärr så är genetik ofta avgörande.
Svårt att ge tips iom att jag inte vet hur du ser ut.
Men väldigt många som konditionstränar mycket ser ut som att dom skulle må bra av att gå upp några kilon speciellt då man tappar fett i ansiktet desto äldre man blir.
Sen är man alltid sin egna värsta kritiker
Citera
2023-05-21, 16:29
Medlem
Juste använd solkräm, glöm inte tvätta bort den ba, det ska man tydligen göra om man inte vill bli finnig och så.
Citera
2023-05-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Förfallet fortsätter.

Igår kväll fick jag plötsligt kramp i högerhanden, flera gånger.
Detta är något som bara hänt enstaka gånger.

Fick flera gånger lägga ner spelkorten på bordet.(vi spelade Bohnanza)

E du uttorkad kanske? Behöver lite mer magnesium eller nåt?
Citera
2023-05-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Skulle inte säga att jag åldrats dåligt (är en 50-årig kvinna) men jag har tänkt på att Madonna är 14 år äldre än mig och ser yngre ut i ansiktet än jag gör.

Men visst, det finns säkert inte många originaldelar kvar i hennes anlete.

Har väldigt svårt att tro det med tanke på att Madonna ser ut som att hon har dött och blivit uppstoppad av samma legendar som fixade gripsholmslejonet.
Citera
2023-05-21, 16:37
Medlem
Det är genetiskt! Du kan inte göra ett smack. Träna möjligen men huden slappar ändå ev mindre.
Citera
2023-05-21, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Det är genetiskt! Du kan inte göra ett smack. Träna möjligen men huden slappar ändå ev mindre.
Helt fel. Visst spelar genetiken roll, men man kan göra massvis. En enkel sak är att t.ex använda solskydd. Här kan du se skillnaden på tvillingar, där den ena ser betydligt äldre ut än den andra, trots att de har samma DNA, pga livsstilsskillnader. https://www.oneaesthetics.com/post/the-twin-study-factors-that-accelerate-facial-aging
Citera
2023-05-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Har väldigt svårt att tro det med tanke på att Madonna ser ut som att hon har dött och blivit uppstoppad av samma legendar som fixade gripsholmslejonet.

Nja. Inte är det grant, det håller jag med om, men det är inte många rynkor i hennes ansikte.
Citera
2023-05-21, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Nja. Inte är det grant, det håller jag med om, men det är inte många rynkor i hennes ansikte.

En massa fillers i hennes ansiktet som fyller ut den saknade volymen i ansiktet. Det är därför hon ser så märklig ut. Hellre rynkor på en dam än ”cat lady” alla dagar i veckan

För trådmakaren: Träna styrketräning, strama upp kosten (lågt kaloriintag med mycket protein och lite socker / dåligt fett), minska alkoholintaget, raka huvudet och sov ordentligt så ser du fräschare ut inom kort
Citera
2023-05-21, 22:20
Medlem
Bilgamess avatar
Kommer aldrig förstå folk som vill framstå som och se yngre ut än vad de i själva verket är. I vilka sammanhang är det en fördel, som man? Att må bra är en sak, men att som 40-åring bli tagen för en 20-åring är snarare en nackdel.

Bara att acceptera att man blir äldre. Trösta dig med att intellektet inte rubbas förrän du är kanske 80, om du inte har väldig otur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in