2023-05-20, 19:34
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Martinelli var innan Diaz köptes in och Saka som komplement till Salah.

Omöjligt att säga om var Salina står lika lite som Konate. De har sina egenskaper som kan utvecklas.

Ødegaard hade varit bättre alternativ än de vi har idag.
Och när han ansågs vara bra?

Det är sant. Båda kan bli hur bra som helst men kan också sitta bänken/hoppa mellan mindre klubbar om några år Men tänkte Saliba med VvD och Konate i en trebackslinje tills VvD är helt slut och då ha Saliba Konate i mittlåset några år framåt.

Är det verkligen en spelartyp som skulle funka i Liverpool? Gå tillbaka till 4-2-3-1 då¨eller?
Citera
2023-05-20, 19:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Barcelona forsokte att kopa RvP flera ggr i ca. 2008/09, Bayern ville kopa honom i 2011/12.

Naturligtvis sa ar van Persie en gris for alla Arsenal fans.
Ja fast han lämnade ju inte 08/09 och han var smart som inte gick till dom. Vem skulle han peta och hur skulle han passa in deras spelmodell som var så speciell då att man var nästan tvungen att vara Barcaprodukt för att kunna klara av det.? Bayern är ett lag som alla typ ryktas till men som sällan värvar "stjärnor" och utanför Tyskland.

Ja det är han säkert men tror att dom flesta och även du skulle ha lämnat Arsenal för United där och då.
Citera
2023-05-20, 19:40
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12

Det är sant. Båda kan bli hur bra som helst men kan också sitta bänken/hoppa mellan mindre klubbar om några år Men tänkte Saliba med VvD och Konate i en trebackslinje tills VvD är helt slut och då ha Saliba Konate i mittlåset några år framåt.

Är det verkligen en spelartyp som skulle funka i Liverpool? Gå tillbaka till 4-2-3-1 då¨eller?
Formationen hade växlat, om ensam anfallare måste Nunez hålla sig frisk. Gapko är för långsam i den rollen. Robertson har fler år i sig men går nu vara mer hemma för Trent har fått en framskjuten placering. Måste ha någon sansad balans och Liverpool har inte råd att ha 2 lag.
Citera
2023-05-20, 19:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
Där gick LFCs chanser till CL. Trist både ur mitt eget supporterperspektiv men även ur neutralt perspektiv, att en streckstrid inte lever i sista omgången. Teoretisk chans finns om Newcastle eller United torskar sina två återstående, men det kommer inte ske. Det ser ut att bli en femteplats i år, om inte Brighton tar 3 raka vilket jag inte tror.

Skönt att avsluta starkt, men ändå en piss-säsong. Klopp körde in i en vägg denna säsong och fick inte igång dem. Inte säkert han löser det till nästa år heller. LFCs "dominans" som en av de bästa klubbarna i världen och en av två överlägsna klubbar i England får därmed anses över, nu är man tillbaka i skiktet under City som slåss om CL-platser.

Jag tjatade mycket om detta när LFC prenumererade på titelchanser i PL och CL, att en klubb som Liverpool måste utnyttja sitt försprång, sätta sina värvningar om man vill bygga en dynasti. Man är inget United, City, Chelsea eller Newcastle som har en outsinlig källa pengar att splash cash på allt man vill ha, man har en lönestruktur att ta hänsyn till.

Där har LFC misslyckats. Värvningar som Naby Keita, Shaqiri och Minamino har inte tillfört något särskilt. Oxlade meningslös. Konate, Diaz och Darwin kan bli klass, men har inte levererat konsekvent. Thiago, så mycket som jag gillar killen är han ingen spelare som startar 40 matcher per år. 15-20, med tur.

När sen spelare som Fabinho, Henderson, VvD, Trent, Firmino och Salah haft en riktig mellanmjölkssäsong, då fanns inget annat att sätta in för att vända det. Jag älskar Trent men någon match när han var djupt nere i källaren hade man velat ha något annat att kasta in, men det finns inget alls att ta av. Milner? Please. Gomez? Nej. Ramsay? Inte fått en minut alagsfotboll, visserligen skadad men frågan är om han fått det ändå.

Nu är Newcastle däruppe, United börjar vara en kraft att räkna med igen, Arsenal fått ordning på grejerna, Chelsea måste ju lyckas någon gång (inte spelarmaterialet det är fel på) och City lär fortsätta vara City så länge inte åskan slår ner.

Det kan, kort sagt, bli en liten resa ner för LFC närmaste åren om inte man gör en fenomenal transfersommar och Klopp hittar sin mojo igen.

EL alltså. Torsdagar. Ännu en pissgrej. Normalt en fotbollsfri dag för mig då jag inte ens kollar på schemat. Och nu kommer alla ligamatcher spelas söndag/måndag. Och sen ska man försöka bli exalterad över SC Braga eller AZ Alkmaar borta, när spelarna själva inte ens vill vara där.
Citera
2023-05-20, 19:45
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Formationen hade växlat, om ensam anfallare måste Nunez hålla sig frisk. Gapko är för långsam i den rollen. Robertson har fler år i sig men går nu vara mer hemma för Trent har fått en framskjuten placering. Måste ha någon sansad balans och Liverpool har inte råd att ha 2 lag.
Ha Nunez som ensam men när han är borta så ha Salah där?

Det känns lite bortkastat att inte ha Robertson på kanten. Är Trent så mycket bättre på mitten att det är värt att "offra" andra kanten?

Får man in Ödegård på något sätt utan att spela 4-2-3-1? En av anledningarna till att hna lämna Real var ju att han aldrig hade kunna ta plats i 4-3-3.
Citera
2023-05-20, 19:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ja fast han lämnade ju inte 08/09 och han var smart som inte gick till dom. Vem skulle han peta och hur skulle han passa in deras spelmodell som var så speciell då att man var nästan tvungen att vara Barcaprodukt för att kunna klara av det.? Bayern är ett lag som alla typ ryktas till men som sällan värvar "stjärnor" och utanför Tyskland.

Ja det är han säkert men tror att dom flesta och även du skulle ha lämnat Arsenal för United där och då.
Enda jag vet ar att Guardiola var valdigt sugen pa att fa RvP till Spanien pa samma tid som de kopte Hleb av oss. Bayern forsokte att varva van Persie i 2011.

Inte en chans i havet att jag ar eller ngn annan Gooner hade gjort en van Persie i en sadan situation.
Citera
2023-05-20, 19:48
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Han tycker att folk inte ska glömma bort att också hylla Ox & Keita men det är precis vad man ska göra.
De må inte ha presterat som önskat men så länge spelare inte missköter sig tycker jag att ska de tackas för sin tid i klubben. Båda verkar ha varit omtyckta av övriga. Sedan finns det givetvis olika nivåer och man kan diskutera om det är någon skillnad på att tacka av och hylla. Tycker Liverpool gjorde helt rätt efter matchen. Alla avtackades men nivån från fansen var olika. Firmino fick mest hyllningar följt av Milner. Precis som det borde vara. Firmino är dessutom den enda som hittills fått en väggmålning (färdig tills idag). https://twitter.com/Tee025s/status/1659878963798220801?t=fxqvkcNJbhmyur1qDrJ3Cw&s=19
Citera
2023-05-20, 19:50
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ha Nunez som ensam men när han är borta så ha Salah där?

Det känns lite bortkastat att inte ha Robertson på kanten. Är Trent så mycket bättre på mitten att det är värt att "offra" andra kanten?

Får man in Ödegård på något sätt utan att spela 4-2-3-1? En av anledningarna till att hna lämna Real var ju att han aldrig hade kunna ta plats i 4-3-3.
Om Nunez är borta får man byta formation.
Ja Trent har bra fot så Robertson får värdera mer när han kan gå. Han har inte lika bra framgång iår som tidigare och Klopp var tvungen att göra någon förändring dock ska det tilläggas att Liverpool har spelat denna roll redan 2021.
Han hade klarar 433 i dagens Liverpool alt i det offensiva del på mittfältet tex 3232, 3241.
Citera
2023-05-20, 19:52
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enda jag vet ar att Guardiola var valdigt sugen pa att fa RvP till Spanien pa samma tid som de kopte Hleb av oss. Bayern forsokte att varva van Persie i 2011.

Inte en chans i havet att jag ar eller ngn annan Gooner hade gjort en van Persie i en sadan situation.
Känns inte alls som spelartypen Pep skulle velat i det Barcelona. Kanske som någon slags supersub men inte fan skulle han ha velat gå med på det? Hur mycket försökte dom? Dom brukar ganska snabbt backa när transfersumman kommer på tal.

Klart du som supporter säger det men tänk dig som spelare för ett lag du inte hade någon koppling till tidigare i livet. Arsenal stod bakom honom genom skadorna och det är han nog tacksam för men han betalade mer än tillbaka med att hålla Arsenal topp fyra ensam flera år. Han är inte skyldig Arsenal ett skit men ARsenalfansen borde varit mer tacksamma för vad han hade gjort för klubben när han valde att lämna för ligatiteln.
Citera
2023-05-20, 19:53
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
De må inte ha presterat som önskat men så länge spelare inte missköter sig tycker jag att ska de tackas för sin tid i klubben. Båda verkar ha varit omtyckta av övriga. Sedan finns det givetvis olika nivåer och man kan diskutera om det är någon skillnad på att tacka av och hylla. Tycker Liverpool gjorde helt rätt efter matchen. Alla avtackades men nivån från fansen var olika. Firmino fick mest hyllningar följt av Milner. Precis som det borde vara. Firmino är dessutom den enda som hittills fått en väggmålning (färdig tills idag). https://twitter.com/Tee025s/status/1659878963798220801?t=fxqvkcNJbhmyur1qDrJ3Cw&s=19
Det fick väl tack i portion till hur mycket de har betytt gör laget. Personligen förstod aldrig köpet av Keita än mindre till den summan dock såg ledningen något i honom som inte jag gjorde. Även när han varit skadefri har han inte varit särskilt bidragande.
Citera
2023-05-20, 19:53
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:

Hade varit jobbigt att se honom i Liverpool men jag tror han och VVD hade varit riktigt bra tillsammans. Snackar om Laporte som med all sannolikhet lämnar City denna sommmar.
Citera
2023-05-20, 19:55
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Om Nunez är borta får man byta formation.
Ja Trent har bra fot så Robertson får värdera mer när han kan gå. Han har inte lika bra framgång iår som tidigare och Klopp var tvungen att göra någon förändring dock ska det tilläggas att Liverpool har spelat denna roll redan 2021.
Han hade klarar 433 i dagens Liverpool alt i det offensiva del på mittfältet tex 3232, 3241.
Det känns ju lite fel att vara så beroende av en spelare för en formation. Värva någon som kan spela där när han inte är med om man nu vill spela en viss formation ?

Jo men Robertson har ju också en bra fot som inte blir användbar om han ska spela mittback?

Trent, Ödegård, Fabinho då eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in