2023-05-20, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det vet jag inte, men är det det så blir det en liten förskjutning.
Likaså om nån av motorerna är igång en tiondels sekund för länge.
Eller förbränningen blir lite effektivare åt ena hållet.

Så min slutsats är att det finns inte en chans att dom skulle klarat detta perfekt 6 ggr av 6.

Och framför allt skulle dom inte klarat av dom manövrar som filmerna från dockningarna visar.

Fast du är medveten om att en bils motor är lika delikat i sin tändning och likförbaskat fungerar de.

Så återigen, detta är och förblir bara ett tyckande från din sida, du har inte visat på några faktiska problem som skulle orsaka så pass stora problem att det inte skulle gå att genomföra. Vi kan alltså anse att du inte har något argument för att Apollo 11 skulle misslyckas, då har de alltså klarat sitt uppdrag.
Citera
2023-05-20, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Fast du är medveten om att en bils motor är lika delikat i sin tändning och likförbaskat fungerar de.

Så återigen, detta är och förblir bara ett tyckande från din sida, du har inte visat på några faktiska problem som skulle orsaka så pass stora problem att det inte skulle gå att genomföra. Vi kan alltså anse att du inte har något argument för att Apollo 11 skulle misslyckas, då har de alltså klarat sitt uppdrag.
Det får du gärna anse.
Få höra om blixtnedslaget i parabolen nu då!

(jag gissar att det är något sådant du tänker på)
Citera
2023-05-20, 14:56
Medlem
Alonens avatar
Här, en lista med dockningar…

Man började redan 1966 och håller på ännu idag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dockning
Citera
2023-05-20, 16:19
Medlem
Citat:
Jag ser tvärstopp som är helt omöjliga i rymden.

Du har inte angett några skäl för att så skulle vara fallet.
Först begynnelse rotationen är långsam. Man har fyra styrraketer som motverkar och därmed minskar rotationshastigheten. När rotationen har helt stannat vilket kan detekteras med sensorer så stänger man av styrraketerna och då upphör naturligtvis ändringar i rotationshastighet omedelbart.
Citera
2023-05-20, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Du har inte angett några skäl för att så skulle vara fallet.
Först begynnelse rotationen är långsam. Man har fyra styrraketer som motverkar och därmed minskar rotationshastigheten. När rotationen har helt stannat vilket kan detekteras med sensorer så stänger man av styrraketerna och då upphör naturligtvis ändringar i rotationshastighet omedelbart.
Det är helt OK för mig att du tror det.
Men vad tycker du om parabolen som trillar, 13:00 in i klippet
https://m.youtube.com/watch?v=EeeeTVr4Lyg&t=780s
Citera
2023-05-20, 16:59
Medlem
Citat:
Det får du gärna anse.
Få höra om blixtnedslaget i parabolen nu då!

(jag gissar att det är något sådant du tänker på)

Vi är inte klara med Apollo 11, du får stilla ditt fjanteri en stund till eller välja att erkänna du ljuger om allt.
Citera
2023-05-20, 17:08
Medlem
Citat:
Det är helt OK för mig att du tror det.
https://m.youtube.com/watch?v=EeeeTVr4Lyg&t=780s

Det är ingen trosfråga utan en teknisk och fysikalisk fråga
Citera
2023-05-20, 17:18
Medlem
Alonens avatar
Förnekare…

Mellan sex och tjugo procent av amerikanerna (beroende på opinionsmätning) tror att månlandningarna var en bluff, mänskligheten har aldrig besökt månen, menar de.

Bland annat tror vissa att månlandningarna iscensattes och regisserades av mästerregissören Stanley Kubrick.

Det här motsägs dock av det faktum att det hela sannolikt hade kostat fem gånger mer och tagit tio gånger så länge om den ökänt pedantiske Kubrick hade varit involverad.

Och så har vi det här med att det torde vara tämligen omöjligt att få mer än 400 000 involverade amerikaner att hålla käft i femtio år.
Ingen av konspirationsteorierna kring månlandningarna har hur som helst hållit för närmare vetenskaplig granskning.

Om det existerar en sådan konspiration så måste också Ryssland i praktiken vara med om den, eftersom Sovjetunionen noggrant observerade USA:s månfärder då det begav sig.

Varför ryssarna inte tog chansen att förödmjuka ärkerivalen USA genom att avslöja deras “bluff” då de hade gott om chanser till det, det har ingen månlandningsförnekare heller lyckats ge ett tillfredsställande svar på.

Referens:

https://svenska.yle.fi/a/7-1351844
Citera
2023-05-20, 17:23
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Varför ryssarna inte tog chansen att förödmjuka ärkerivalen USA genom att avslöja deras “bluff” då de hade gott om chanser till det, det har ingen månlandningsförnekare heller lyckats ge ett tillfredsställande svar på.

Referens:

https://svenska.yle.fi/a/7-1351844

Men guud vad dukitgt! Århundradets mic drop. Eller?

Eller så kanske den så kallade ärkefiendeskapen mest är ett spel för gallerierna, precis som det så kallade "rejset till månen".
Citera
2023-05-20, 19:41
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Lite så, värst är att han påstår sig vara matematiklärare på gymnasiet och har så otroligt dålig argumentation och bevis öring. Hoppas eleverna inte går rätt på prov för att de säger att i deras värld är inte PI ungefär 3,14 utan roten ur 18,97. När de sen blir ifrågasatta så säger de att fotoner visst måste ha en vikt och att relativitetsteorin är felaktig osv.

Men vi går se vad nästa fjanteri är från denne mytoman.

Javisst!

Jag har - upprepade gånger - konfronterat Adaptern med hans egna utsagor.

T.ex. Han har ännu inte visat upp en enda bild/video på ”astronaut hängande i vajrar”

Han har ännu inte förklarat hur fan dom fick upp en självutvecklande, tom ISS-station i rymden.

Han har ännu inte förklarat ”friktionen i rymden”

Han har ännu inte förklarat hur Apollo-kapslarna inkom till jorden med 12´000 km/h men ÖKAT hastigheten till 40´000 km/h när de når atmosfären.

Detta är bara ngr exempel, konfronterar man honom med hans egna inlägg så svarar han inte, eller hoppar till en ny tuva. (…eller snarare slingrar sig till nästa tuva…)

Jag betvivlar att han ens har gymnasie-kompetens… (dåligt utbildad, ej påläst)
Citera
2023-05-20, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Han har ännu inte förklarat hur Apollo-kapslarna inkom till jorden med 12´000 km/h men ÖKAT hastigheten till 40´000 km/h när de når atmosfären.
Jag kan tyvärr inte göra något åt din läsförståelse.
Jag hoppades att Nerdnerd skulle lyckas få dig att förstå att du blandat ihop siffrorna (eller bara är sifferdyslektiker) men det verkar kört.
Citera
2023-05-21, 09:48
Medlem
Citat:
Vad tror DU?

Tror du att du är programledare i jeopardy? Ställer femtielva frågor och förväntar dig svar på alla även om det är 23:e gången? Och aldrig svarar på något. Det är dockningen i Apollo 11 du skulle visa matematiskt med formler är omöjligt, redan glömt det?

Börja där istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in