Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Just nu pågår ett gräv om SE i stora Palmetråden.
https://www.flashback.org/sp84491762
Där förklaras SEs relation med LJ och hur man bör tolka olika tidsangivelser runt mordet enligt en skribent som verkar funderat aningen för mycket på detta.
SEs roll i mordkomplotten där självaste Frk Ur dubblerar sig själv och är en av aktörerna visar att botten inte är nådd än när det gäller spekulationer om vittnet SE.
Jag rekommenderar minst en näve salt till läsandet.
Kanske en sammanfattning kunde skrivas i denna tråd då teorin är ganska "intressant"?
Upphovsmannen kallar teorin för "västernbakhållet". Offret ringas alltså in från alla håll.
Gav tyvärr upp efter ett inlägg då det påminde om en Ben'n'Jerry's-swirl med alltifrån Bohemiaspåret, till Mattes lysrör och Ottos polisspår inbakat. Lite för mycket "extra allt" för hälsan, helt enkelt.
Men jag bad om en sammanfattning, och tydligen nyttjades LJ, möjligen i en "blind date", som statist i ett "västernbakhåll" för att blockera en eventuell flyktväg för OP, och oönskade fotgängare österifrån. På samma sätt blockerar AB sikt och flyktväg norrut för oönskade blickar respektive en retirerande OP.
LJ och AB är på någon vänster samordnade av SE och hela scenariot förutsätter en "time warp".
Japp! Lycka till att bena ut det här. Tror dock inte det är något värt att beröra ytterligare i tråden.
Men jag har full förståelse för att du är intresserad.