2023-05-20, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jodå. Du skulle allt vilja ha en svensk hustru. En ung, snygg, men livegen svensk hustru. Givetvis vill du det. Helst. Men i brist på livegna svenskor tar du andra livegna kvinnor.

Nej, inte i ett kapitalistiskt samhälle. Om kvinnor slutade jobba, så skulle män få rycka in. Och då skulle det inte räcka med 8 timmar.

Jag kan enkelt motivera varför människor (som ju kvinnor är) ska ha mänskliga rättigheter/demokratiska rättigheter. Det blir kaos om vi inskränker sådant. Se på Iran. Förr eller senare görs det revolt om man tar ifrån människor (som ju kvinnor är) deras mänskliga och demokratiska rättigheter. Vill du ha inbördeskrig där kvinnorna säger ifrån?

Inte en chans att jag skulle ta en fet svensk subba med dryga attityder, glöm det.
Men frågan var varför de ska ha rösträtt, det kommer inga argument om det ser jag.
Man måste väl ändå vara lite pragmatisk och se på resultatet med kvinnlig rösträtt, landet har raserats.

Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Där är skillnaden mellan en kvinna som blir dödad av ryssen med ny nagellack och med ett hjärta medans du inte kräks för att inte se skillnaden.

Dödande sker i krig och om vi försvarar landet, så varför ska vi göra det när det svenska systemet dessutom är katastrofalt uselt?
Citera
2023-05-20, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Inte en chans att jag skulle ta en fet svensk subba med dryga attityder, glöm det.
Men frågan var varför de ska ha rösträtt, det kommer inga argument om det ser jag.
Man måste väl ändå vara lite pragmatisk och se på resultatet med kvinnlig rösträtt, landet har raserats.

Dödande sker i krig och om vi försvarar landet, så varför ska vi göra det när det svenska systemet dessutom är katastrofalt uselt?
Är du en förädare av Sverige? Eller en påverkare från främmande makt?
Citera
2023-05-20, 03:29
Medlem
Citat:
Är du en förädare av Sverige? Eller en påverkare från främmande makt?

Förräderiet står ju alla woke-anhängare för, det är de som förstört landet.
Citera
2023-05-20, 03:32
Medlem
Citat:
Förräderiet står ju alla woke-anhängare för, det är de som förstört landet.
Jag älskar Sverige trots allt gör du?
Citera
2023-05-20, 03:34
Medlem
Citat:
Jag älskar Sverige trots allt gör du?

Vad menar du med Sverige, naturen eller politiken?
Politiken hatar jag då den förstört landet.
Citera
2023-05-20, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Hahahahha....Löjligt hur duktig du är på att plocka saker och detaljer ur kontext.

Du ignorerar biten "sjuksystrar" för att förstärka ditt verklighetsfrånvända argument.

Kvinnor ska ha kvar sina vårdyrken, men när de fått barn så ska de bli hemmafruar och ta hand om barnen tills de har vuxit upp. Pappaledighet är det värsta jag hört. Män ska inte ta hand om barn, det ska kvinnor göra.

Du verkar vara helt verklighetsfrånvänd. Dels för att du tror att lika många kvinnor kommer dö som män i ett eventuellt krig, och dels för att du tror på allt som står i Aftonbladet.

Varför svarade du inte på varför du tycker att kvinnor ska ha rösträtt?

Du låter som en ung pojkspoling som inte är riktigt torr bakom öronen än.
Börja se nyanserat på saker och ting.

Kapitalismen fick ut kvinnor i arbetslivet. Det kapitalistiska systemet är inte intresserat av att ha tillbaka kvinnorna som hemmafruar. Om inte kvinnornas arbete ersätts av män. Men männen kommer fortsatt behöva jobba där de redan nu jobbar. Men absolut: jag vet flera kvinnor som gärna skulle vara hemmafruar och ta hand om sina barn på heltid och slippa förvärvsarbeta.

tja. Jag är övertygad om att om kriget kommer till Sverige så har vi med kärnvapen att göra. och vi alla kommer då innan vi ens hinner tänka tanken på vem som ska ut i strid. Så ja: lika många kvinnor som män mellan 16-70 år kommer dö i Sverige, eftersom det åldersspannet inte får fly. Eller tja. Fler män kommer dö faktiskt. men pga. mansöverskottet.

Det med rösträtten har jag redan svarat på. Läs om, läs rätt.

Och även det med sjuksköterskor. Men jag skrev det i mer generella ordalag. Som sagt. Läs om, läs rätt. Du har fått svar på dina frågor.
Citera
2023-05-20, 03:39
Medlem
Citat:
Vad menar du med Sverige, naturen eller politiken?
Politiken hatar jag då den förstört landet.
Ja men inget kan väl vara värre än Rysslands politik? Jag menar om du älskar Sverige i det stora hela?
Citera
2023-05-20, 03:40
Medlem
Citat:

Jag skrev att du säkert vill ha en svensk, ung, snygg och livegen kvinna.
Anser du att "svensk, ung, snygg och livegen kvinna" är synonymt med "fet svensk subba med dryga attityder"?

Jag har redan givit dig argument till det med kvinnlig rösträtt.
Människor vägrar att infinna sig i livegna roller. Människor vill ha autonomi och makt över sig själva och sina liv. Så du kan inte ta rösträtten/demokratiska rättigheter/mänskliga rättigheter från vissa människor och behålla den för andra. Då kommer det bli uppror till slut. Om du fattar att kvinnor är människor, så fattar du också att det skulle innebära uppror till slut, om deras demokratiska rättighet att få rösta skulle tas ifrån dem. Förr eller senare. Skulle det bli uppror. Och det skulle inte vara nådigt.
Citera
2023-05-20, 03:41
Medlem
Citat:
Ja men inget kan väl vara värre än Rysslands politik? Jag menar om du älskar Sverige i det stora hela?

Inget kan väl vara värre än Sveriges politik, vad kan vara värre än att totalt förstöra landet?
Citera
2023-05-20, 03:43
Medlem
Citat:
Jag skrev att du säkert vill ha en svensk, ung, snygg och livegen kvinna.
Anser du att "svensk, ung, snygg och livegen kvinna" är synonymt med "fet svensk subba med dryga attityder"?

Sådana finns inte, svenska tjejer är feta, fula och dryga.

Citat:
Jag har redan givit dig argument till det med kvinnlig rösträtt.
Människor vägrar att infinna sig i livegna roller. Människor vill ha autonomi och makt över sig själva och sina liv. Så du kan inte ta rösträtten/demokratiska rättigheter/mänskliga rättigheter från vissa människor och behålla den för andra. Då kommer det bli uppror till slut. Om du fattar att kvinnor är människor, så fattar du också att det skulle innebära uppror till slut, om deras demokratiska rättighet att få rösta skulle tas ifrån dem. Förr eller senare. Skulle det bli uppror. Och det skulle inte vara nådigt.

Att kvinnor vill ha rösträtt är ett svagt argument, lika dåligt som att säga att en mördare vill vara fri istället för att sitta i fängelset. Kvinnor är dessutom svagare fysiskt så uppror är ingen risk.
Citera
2023-05-20, 03:46
Medlem
Citat:
Sådana finns inte, svenska tjejer är feta, fula och dryga.

Att kvinnor vill ha rösträtt är ett svagt argument, lika dåligt som att säga att en mördare vill vara fri istället för att sitta i fängelset. Kvinnor är dessutom svagare fysiskt så uppror är ingen risk.

Märkligt du. Jag känner många smala, snygga och sympatiska svenska kvinnor.

Se på Iran.
Citera
2023-05-20, 03:50
Medlem
Citat:
Märkligt du. Jag känner många smala, snygga och sympatiska svenska kvinnor.

Se på Iran.

Du kanske gillar feta kvinnor och har det som din normal men detta är övervikt.
Jag har fortfarande inte läst några argument för kvinnlig rösträtt, verkar vara svårt att komma på något annat än att "de vill ha det".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in