Citat:
Ursprungligen postat av
knudo
Hahahahha....Löjligt hur duktig du är på att plocka saker och detaljer ur kontext.
Du ignorerar biten "sjuksystrar" för att förstärka ditt verklighetsfrånvända argument.
Kvinnor ska ha kvar sina vårdyrken, men när de fått barn så ska de bli hemmafruar och ta hand om barnen tills de har vuxit upp. Pappaledighet är det värsta jag hört. Män ska inte ta hand om barn, det ska kvinnor göra.
Du verkar vara helt verklighetsfrånvänd. Dels för att du tror att lika många kvinnor kommer dö som män i ett eventuellt krig, och dels för att du tror på allt som står i Aftonbladet.
Varför svarade du inte på varför du tycker att kvinnor ska ha rösträtt?
Du låter som en ung pojkspoling som inte är riktigt torr bakom öronen än.
Börja se nyanserat på saker och ting.
Kapitalismen fick ut kvinnor i arbetslivet. Det kapitalistiska systemet är inte intresserat av att ha tillbaka kvinnorna som hemmafruar. Om inte kvinnornas arbete ersätts av män. Men männen kommer fortsatt behöva jobba där de redan nu jobbar. Men absolut: jag vet flera kvinnor som gärna skulle vara hemmafruar och ta hand om sina barn på heltid och slippa förvärvsarbeta.
tja. Jag är övertygad om att om kriget kommer till Sverige så har vi med kärnvapen att göra. och vi alla kommer då innan vi ens hinner tänka tanken på vem som ska ut i strid. Så ja: lika många kvinnor som män mellan 16-70 år kommer dö i Sverige, eftersom det åldersspannet inte får fly. Eller tja. Fler män kommer dö faktiskt. men pga. mansöverskottet.
Det med rösträtten har jag redan svarat på. Läs om, läs rätt.
Och även det med sjuksköterskor. Men jag skrev det i mer generella ordalag. Som sagt. Läs om, läs rätt. Du har fått svar på dina frågor.