2023-05-19, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Tror inte den kommit upp här tidigare men här summerar Fredrik Vejdeland Nordiska motståndsrörelsens första maj-firande med torgmötena i Sundsvall och Trollhättan och infiltrationerna av Sossarnas tåg i Stockholm och Växjö. Verkar ha varit ett festligt firande överlag

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.s...adarnas-moten/

Det finns flera roliga filmklipp, ljudklipp och bilder i artikeln. Debatten med clownen i Sundsvall var skojig, vad ville han åstadkomma egentligen?
Fredrik Vejdeland ger sektens bedrift att man samlat 30 personer från hela landet till ett folktomt torg i Sundsvall högsta poäng. En braksuccé för Nordiska motståndsrörelsen. Kufarnas luftslott verkar ostoppbart !
Citera
2023-05-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullegardin
Det ble diskutert på to tidspunkt. Som jeg tolket det var det hverken noe de vinklet som braksuccé eller en flopp. Misfornøydheten så ut til å være innriktet på kulturen i nasjonale kretser om at det blir oppfattet som tilstrekkelig å gjøre små saker sammen og nøye seg med det og at det dermed er vanskelig å få igang noe som skal fungere som et slags samlende initiativ i alle fall temporært, som NMRs hadde igang da det var åpne demonstrasjoner man mønstret for. Og de har rett i at det er i vinden å skape løsaktige grupper som poserer på Instagram i en gymsal iført balaklava eller alteranativt kler seg som Atomwaffen eller IRA og legger ut bilder fra en tur i skogen. Jeg ser mye av dette fenomenet både i Norden og resten av verden.

Senere fikk de spørsmål om man kom til å få se 1000 mann på gaten i en NS-marsj i overskuelig fremtid og sa at det skulle man nok få se, med begrunnelsen at de økonomiske forholdene man ser fremfor seg kommer til å skape mer misnøye enn saker som vaksinepass o.l. Ikke et umulig scenario, men man kan nok også være djevelens advokat og si at det kan være vanskelig å få personer til å reise større strekker (som fra Norge og Danmark f.eks) som jeg vet skjedde i Stockholm-demoen 2016 og 1. mai i 2016-2019 når økonomien virkelig begynner å bli ille.

Jo, jag hörde också det avsnittet. Att man skulle ha beskrivit det som en "braksuccé" är bara en halmgubbe från extremvänstern. Att det var ett lyckat torgmöte I Sundsvall står dock klart. Bra tal och exponering och rätt många åskådare som tagit sig dit för att lyssna. Sedan med alla andra möten och aktioner i landet och Norden denna dag så är NMR nog rätt nöjda med dagen. https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.s...rtering-1-maj/

Angående marscher med tusentals och dina Djävulens advokat-argument så har du ju en poäng. Samtidigt så kommer det till en gräns där människor har det så fattigt att de känner att de inte har något annat val än att ansluta sig till motståndet. Se bara Tyskland på 20-talet, NSDAP:s medlemmar var i allra högsta grad arbetare - och fattiga.
Citera
2023-05-19, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Jo, jag hörde också det avsnittet. Att man skulle ha beskrivit det som en "braksuccé" är bara en halmgubbe från extremvänstern. Att det var ett lyckat torgmöte I Sundsvall står dock klart. Bra tal och exponering och rätt många åskådare som tagit sig dit för att lyssna. Sedan med alla andra möten och aktioner i landet och Norden denna dag så är NMR nog rätt nöjda med dagen.
Lyckat torgmöte med 30 personer inför ett folktomt torg? Nja det är väl klart att NMR försöker vara nöjda efter varje misslyckade aktion. Vad är alternativet? Att erkänna sina många misslyckanden och ge avhopparna i Nordisk Styrka rätt gång på gång? Svårt att svälja den stoltheten.
Citera
2023-05-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biguzera
Lyckat torgmöte med 30 personer inför ett folktomt torg? Nja det är väl klart att NMR försöker vara nöjda efter varje misslyckade aktion. Vad är alternativet? Att erkänna sina många misslyckanden och ge avhopparna i Nordisk Styrka rätt gång på gång? Svårt att svälja den stoltheten.
Hur känns det att vara en systemlakej? Jag trodde ni var revolutionärer och antikapitalister, men det är helt uppenbart att "vänstern" är det judiska kapitalets fotsoldater emot opinionen,tragiskt..
Citera
2023-05-19, 23:16
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Hur känns det att vara en systemlakej? Jag trodde ni var revolutionärer och antikapitalister, men det är helt uppenbart att "vänstern" är det judiska kapitalets fotsoldater emot opinionen,tragiskt..
Det var rätt många år sedan som v var revolutionärer 😂
Nu är de smällfeta, piercade mongon som knaprar tabletter och röker braj med Bajs Kim och går den judeoliberala vägen där man trycker till motståndet med alla medel man kommer åt, vilket är väldigt lite haha
Citera
2023-05-20, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Nu är de smällfeta, piercade mongon som knaprar tabletter och röker braj med Bajs Kim och går den judeoliberala vägen där man trycker till motståndet med alla medel man kommer åt, vilket är väldigt lite haha

Nu har jag inte mycket till övers för V, men lustiga att ni i NM är ju vänsterpack ifrån början som tröttnat, och försöker göra revolution. Arbetar-wt som drar på sig nasse kängorna och gapar om rättvisa. Ni är arbetarsmuts som känner er åsidosatt.

Pinsamt.
Citera
2023-05-20, 10:50
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Nu har jag inte mycket till övers för V, men lustiga att ni i NM är ju vänsterpack ifrån början som tröttnat, och försöker göra revolution. Arbetar-wt som drar på sig nasse kängorna och gapar om rättvisa. Ni är arbetarsmuts som känner er åsidosatt.

Pinsamt.
Jag är en stolt arbetare som sitter på ett kontor hela dagarna.
Klasskamp är så jävla bögigt
Citera
2023-05-20, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
NMR är ett gäng kufar som lajvar revolutionärer. Systemet bryr sig knappt om NMR längre. Förr fanns det livebevakningar och artiklar att läsa i massmedia, men nu när organisationen samlar 30 personer inför ett folktomt torg så är intresset heldött.
Citera
2023-05-20, 21:04
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanepagen1234
Efter att ha tittat på samtliga tre tal så tycker jag nog att anders tal var bäst.
Dessutom kul med en ung ny talare som i sammanhanget gjorde bra ifrån sig.
Kul med två talare som talade norrländska
Ja, det var ett imponerande tal. Nordiska motståndsrörelsen kommer säkert låta Anders Gudmarsson hålla många fler tal på torgmöten och demonstrationer i framtiden. Jag tycker även att Anders alltid är väldigt bra i podcasten Mer än ord.
Citera
2023-05-23, 21:40
Medlem
Citat:
Jag är en stolt arbetare som sitter på ett kontor hela dagarna.
Klasskamp är så jävla bögigt

Hela din retorik lyser lågutbildad arbetarklass.
Citera
2023-05-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ja det har du helt rätt i
Citera
2023-05-28, 19:14
Medlem
malva123s avatar
Känns som att tråden glider in på olika sidospår, men för att det tydligen behöver skrivas igen:

Nej sigurd, torgmötet var inte lyckat.

Ni kan inte relativisera allt, det fungerar inte att komma med "under omständigheterna" eller "trots allt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in