2023-05-12, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Var runt 100 pers där. 40 aktivister och 50-70 utomstående som dels var lite utspridda och dels i en annan klunga längre bort.

Absolut inga toppnoteringar och givetvis hoppas man alltid på tusentals, men ändå inte så illa heller, speciellt inte för att vara nedre Norrland och speciellt inte när NMR uppenbarligen inte storsatsade på att få dit alla sina aktivister utan också bedrev aktivism i Danmark, Norge, Island, Stockholm, Växjö och Trollhättan osv.

Huruvida gänget i Radio Nordfront var missnöjda eller inte vet jag inte, men personligen tycker jag det var helt okej under förutsättningarna.
Oj man förstår att det var dålig uppslutning när du måste hitta på att det var "runt 100 pers där". Vi har alla sett bilderna och det var långt ifrån 100 personer på NMR:s 1 maj i Sundsvall.

Är det på denna bilden vi kan se 100 personer från NMR? https://expo.se/sites/default/files/...mickanp528.jpg

Jaja att börja räkna osynliga personer är väl också en taktik
Senast redigerad av biguzera 2023-05-12 kl. 13:02.
Citera
2023-05-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biguzera
Oj man förstår att det var dålig uppslutning när du måste hitta på att det var "runt 100 pers där". Vi har alla sett bilderna och det var långt ifrån 100 personer på NMR:s 1 maj i Sundsvall.

Är det på denna bilden vi kan se 100 personer från NMR? https://expo.se/sites/default/files/...mickanp528.jpg

Han skrev aldrig att det var 100 från NMR. Fotografen har tagit bilden från publiken, så de 50-70 personerna som stod där syns inte på bilden.
Citera
2023-05-12, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Han skrev aldrig att det var 100 från NMR. Fotografen har tagit bilden från publiken, så de 50-70 personerna som stod där syns inte på bilden.
Visa oss några bilder på det stora publikhavet som ska ha sympatiserat med NMR tack. För det är väl inte ännu en lögn för att pumpa upp siffrorna?
Citera
2023-05-12, 15:25
Medlem
Citat:

Där ser du bara en del av aktivisterna (ca 40 som jag sa) inte den andra gruppen åhörare eller de som var utspridda runt torget.
Citera
2023-05-12, 15:26
Bannlyst
Citat:
Där ser du bara en del av aktivisterna (ca 40 som jag sa) inte den andra gruppen åhörare eller de som var utspridda runt torget.
Ok fram med bilder som styrker ditt påstående. För du ljuger väl inte?
Citera
2023-05-12, 15:28
Medlem
Citat:
Visa oss några bilder på det stora publikhavet som ska ha sympatiserat med NMR tack. För det är väl inte ännu en lögn för att pumpa upp siffrorna?

Hör du av dig till Expo som du länkar till istället. Dem har garanterat bilder också på resten av publiken även om de givetvis medvetet väljer att inte visa dessa då det skulle sabba deras lögn-vinkling om hur få vi är.

Du kunde ju kommit dit själv istället och kollar efter. Eller nästa gång vi utannonserar något. Skull gärna ta en diskussion med dig. Helst en bit bort från publiken.
Citera
2023-05-12, 15:29
Bannlyst
Citat:
Hör du av dig till Expo som du länkar till istället. Dem har garanterat bilder också på resten av publiken även om de givetvis medvetet väljer att inte visa dessa då det skulle sabba deras lögn-vinkling om hur få vi är.

Du kunde ju kommit dit själv istället och kollar efter. Eller nästa gång vi utannonserar något. Skull gärna ta en diskussion med dig. Helst en bit bort från publiken.
Så du har inga bilder alltså. Rena fantasier att ni skulle vara fler än 30-40 personer på plats. Tvivlar även på att du vågar dig utanför internet.
Citera
2023-05-19, 14:55
Medlem
skanepagen1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Nu finns Anders Gudmarssons tal upplagt också. Ett väldigt kraftfullt och coolt tal med ett bra innehåll:

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.s...-tal-pa-1-maj/

Nordiska motståndsrörelsen har otroligt duktiga talare. På första maj satt jag och följde Alternativ för Sveriges livesändning från deras torgmöte i Björns trädgård i Stockholm. Alla fyra tal som hölls där var så fruktansvärt mycket tröttare och sämre än vad Öbergs, Holmqvists och Gudmarssons tal i Sundsvall var.

Efter att ha tittat på samtliga tre tal så tycker jag nog att anders tal var bäst.
Dessutom kul med en ung ny talare som i sammanhanget gjorde bra ifrån sig.
Kul med två talare som talade norrländska
Citera
2023-05-19, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skanepagen1234
Efter att ha tittat på samtliga tre tal så tycker jag nog att anders tal var bäst.
Synd att Anders lyckas hålla sitt "bäääästaste tal" när NMR är i sin svagaste fas och samlar 30 pers från hela landet inför ett folktomt torg.
Citera
2023-05-19, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanepagen1234

Jag håller med, det var ett kraftfullt tal. Kul när det kommer nya förmågor.
Citera
2023-05-19, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Ja det här resultatet sög. De skulle inte ha annonserat ut det.
Nej i efterhand var det en otrolig miss. Trots att NMR uppmanat anhängare från hela landet att delta så blir man inte fler än ett 30-tal inför ett folktomt torg.
Citera
2023-05-19, 20:51
Medlem
Tror inte den kommit upp här tidigare men här summerar Fredrik Vejdeland Nordiska motståndsrörelsens första maj-firande med torgmötena i Sundsvall och Trollhättan och infiltrationerna av Sossarnas tåg i Stockholm och Växjö. Verkar ha varit ett festligt firande överlag

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.s...adarnas-moten/

Citat:
I Sundsvall höll man till att börja med ett riktigt väl utfört torgmöte där Pär Öberg var i högform, Simon Holmqvist visade att han borde tala mer och Anders Gudmarsson gjorde en riktigt bra talardebut i ett större sammanhang. Jag hade gärna varit där, för de verkar ha haft det roligt. Än en gång visade Öberg på god övertalningsförmåga då han lyckades åstadkomma en debatt. Visserligen med en pajas, men jag är inte den som klagar.

Samtidigt var Nordiska motståndsrörelsen i de södra delarna i full färd med att motdemonstrera, infiltrera, kuppa, ja faktiskt sabotera Socialdemokraternas möten i Stockholm, Växjö och Trollhättan.

Det finns flera roliga filmklipp, ljudklipp och bilder i artikeln. Debatten med clownen i Sundsvall var skojig, vad ville han åstadkomma egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in