Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Har inte läst i tråden för antar det spoilas hej vilt här!! Funderar på titta igen, är det stor förändring sen man såg det 1997? Anledningen fick ny tändning var jag såg faktiskt första robinson med martin melin =) alla episoder finns på youtube. Verkar som sänts av och till hela 2000 talet ser nu.
Robinson 2023 är inte ens nära att likna Robinson 1997. Det första året fanns två deltagare kvar i finalen. Idag är antal deltagare finalveckan nästan större än antal deltagare första veckan. TV4 tror att vi "tycker om det". Dessutom är de flesta deltagarna 2023 någon form av bokstavskombinationer. Det viktiga är inte tävlingar, utan bråk och feghet.

Intressant nog, så tycker många tittare (även bär i tråden) om bråk och avskyr rättvisa. Så största skillnaden är att vi äldre tävlingsmänniskor har bytts ut mot yngre PK-grisar som inte vill se tävlingar utan bara vill se bråk. Vi vill att den mest kompetenta ska vinna, de vill att en feg pk-kvinna skall vinna. Män ocj kompetenta kvinnor skall bort! Vi lever helt enkelt på fel tid.
2023-05-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Hoppas verkligen inte Erik kommer tillbaka.
Hans ständiga tjat om att han gör detta för sina barn får mej nästan att kräkas.
När han kramar Amanda mfl ser han ut som en gam. Böjer ner huvudet emellan axlarna. Herreguud! Vilken "Macho Man"...
Jag sagt det förut & säjer det igen...Vilken j-vla skitsäsong!
Är det nåt jag inte förstår är varför i h-vete det ska användas engelska ord för att uttrycka sig i synkar & dyl.
Jag ser det som en svaghet hos personer som väljer att använda engelska ord istället för svenska i sitt dagliga språk. Det blir lite patetiskt. Jag menar, kan du inte förklara dej hur du känner genom att enbart använda ditt modersmål ...tja...
Ja, suck...denna sk "tjejpakt". Gäsp.
Christoffer är en liten bögjävel som fått för sej att han kommer ta hem detta.
Ja, inte mej emot. Gör han det bevisar det endast vilka PK-idioter som jobbar på TV4.
Spot on! PK idioter som gör en hel dokusåpa bara för att Chris ska få vinna. High five på dig! ✋🏿
2023-05-19, 22:21
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Chris bor i Vänersborg.
Carro är inflyttad till Stockholm sen två år, kommer ursprungligen från Gävle.
https://www.gd.se/2023-03-16/tv-carolines-mormor-om-robinsonaventyret-tror-inte-du-ater-larver-3pAq7

Carro och Chris saknar självinsikt totalt. De ska lära andra hur de ska bete sig samtidigt som de snackar en massa skit och är helt obildade. Patetiskt.

Marcus behöver inte lära sig någonting från dessa svagbegåvade människor.
Stockholm är en ankdamm och vad som gäller på Södermalm, pk'ismens centrum, är knappast vägledande för resten av landet.
Det är Chris och Carro som borde få tuktas lite på Påskön istället, det är de som behöver lära sig lite allmänt folkvett.

Precis, de skulle aldrig fixa att starta ett liv på Påskön och lära sig det lokala språket där.
De behärskar knappt ens svenska utan att använda svordomar och könsord.

Nu är det väl så så att Chris och Carro, om de besökt Marcus, skulle gjort succe på påskön och blivit kompis med varenda en på ön. Du fiskar efter något som inte existerar kompis.
2023-05-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Robinson 2023 är inte ens nära att likna Robinson 1997. Det första året fanns två deltagare kvar i finalen. Idag är antal deltagare finalveckan nästan större än antal deltagare första veckan. TV4 tror att vi "tycker om det". Dessutom är de flesta deltagarna 2023 någon form av bokstavskombinationer. Det viktiga är inte tävlingar, utan bråk och feghet.

Intressant nog, så tycker många tittare (även bär i tråden) om bråk och avskyr rättvisa. Så största skillnaden är att vi äldre tävlingsmänniskor har bytts ut mot yngre PK-grisar som inte vill se tävlingar utan bara vill se bråk. Vi vill att den mest kompetenta ska vinna, de vill att en feg pk-kvinna skall vinna. Män ocj kompetenta kvinnor skall bort! Vi lever helt enkelt på fel tid.

Ja jädrar vilken skillnad det är. Såg också säsong ett. Dom vill hjälpa varandra, är lugn och sympatisk. Sen kostade den produktionen säkerligen en hel del. Jag tror dom sparar alla nu så länge dom kan och Chartrar ett plan för att hålla kostnader nere. Första säsongen fick produktionen bygga allt om jag minns rät medan nu hyr dom hela kitet av någon som äger ön . Förra säsongen kunde man se turist stigar där dom var. Första året var vad jag förstod det som en riktig ö.
Ja mycket har förändrats på 25 år. Attityder värderingar utseende tempo att leva i ett enbart uppbyggt samhälle på konsumtion
2023-05-19, 22:38
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Ja jädrar vilken skillnad det är. Såg också säsong ett. Dom vill hjälpa varandra, är lugn och sympatisk. Sen kostade den produktionen säkerligen en hel del. Jag tror dom sparar alla nu så länge dom kan och Chartrar ett plan för att hålla kostnader nere. Första säsongen fick produktionen bygga allt om jag minns rät medan nu hyr dom hela kitet av någon som äger ön . Förra säsongen kunde man se turist stigar där dom var. Första året var vad jag förstod det som en riktig ö.
Ja mycket har förändrats på 25 år. Attityder värderingar utseende tempo att leva i ett enbart uppbyggt samhälle på konsumtion

Säsong 2023: alla vill hjälpa varandra och är lugna och sympatiska.
2023-05-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Säsong 2023: alla vill hjälpa varandra och är lugna och sympatiska.
Typ hela tiden gå ihop och mobba ut en efter en.
2023-05-19, 22:42
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Typ hela tiden gå ihop och mobba ut en efter en.

Vet inte vad du pratar om. 0 mobbing I årets Robinson. Gå och lägg dig.
2023-05-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Ja, det var en klassisker. De hade svårt att vinna även när det andra laget medvetet gjorde allt för att förlora.

Inte bara projektledare utan även "projektchef"
Skrapar man på ytan så är hon en skönmålad säljare på ett vuxendagis kallat keysolutions.
Jag skrev om det i ett inlägg här:
(FB) Robinson 2023 Vår (Malaysia)
Mao en outbildad ointelligent skitstropp, man skapat ett oidentifierat " arbete" till.
2023-05-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Ja precis, det är bara att se hur snabbt hon glömde sveket från Dennis. Han trodde hon skulle vara skit sur men hon började till och med fjäska och berättade hur deras "relation" var mer speciell än hennes och Erik. Sen var det dags att skeda på kvällen igen och allt var helt bortglömt

Det där med att anklaga folk för att vara avundsjuka är bara ett sätt för idioter att fortsätta leva i förnekelse.
Alla som ser hur de är, är egentligen avundsjuka. Avundsjuka på vad? Osäkra diagnosmänniskor?

Det roligaste är att Erik tjatar om att göra sina barn stolta hela tiden, men idioten har dreglat efter en ung tjej som playar honom halva säsongen.

Konstig grej att han inte fick brev av fru och barn, han kanske är separerad. Oavsett så är det pinsamt hur han har bettet sig.
Fjanten lät Pernilla köra över honom totalt också. När hon gick fram till honom och alla var där så sa hon: "Sitter du här och fjäskar för tjejerna nu igen, kom så går vi iväg och pratar" och han bara "Okej, Pernilla jag kommer"
Sen satt han där som hennes hund och bara "ja jag vet Pernilla, du har verkligen varit lojal mot mig". Han kunde åtminstone ha frågat varför hon säger en sån grej framför hela gruppen. Men det vågade inte fegisen. Sen att han ändrade röst och tonläge efter "sveket" och körde med den resten av tiden, det var bara skumt. Och han ska vara värsta kampsports killen men ett enormt starkt psyke och pannben,, ja visst.. Vilken jävla fjant. Pernilla körde över honom psykologiskt som om han vore en 5 årig pojke.

Förlåt om jag skrattar åt dig men du är så sjukt avis på Erik och det bara lyser rakt igenom. För det första vet varken du eller jag om hans relation med sin fru. Kanske är dom i en separation, alla som är gifta på pappret är det inte på riktigt. Sen kanske hans fru till och med är helt ok med att Erik har vänner som inte bär en snopp. Amanda har inte alls "playat" Erik, vad får du det ifrån? Amanda är uppriktig och hon verkar bry sig enormt mycket om honom precis som Erik verkar bry sig enorm om Amanda. Båda har varit tydliga med att det är vänskap och om det nu skulle vara mer är det väl bara glädja sig med dem? Så jäkla ung är hon inte, det skiljer 10-11 år. Det är väl typ det normala i Sverige. Antingen är du en bitter ung kille som åter igen får inse att kvinnor generellt sätt föredrar äldre män. Eller så är du bara en äldre kvinna som är bitter för att du blivit brädad av män i din ålder. Eller så har du bara någon annan diagnos.
2023-05-19, 23:13
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Förlåt om jag skrattar åt dig men du är så sjukt avis på Erik och det bara lyser rakt igenom. För det första vet varken du eller jag om hans relation med sin fru. Kanske är dom i en separation, alla som är gifta på pappret är det inte på riktigt. Sen kanske hans fru till och med är helt ok med att Erik har vänner som inte bär en snopp. Amanda har inte alls "playat" Erik, vad får du det ifrån? Amanda är uppriktig och hon verkar bry sig enormt mycket om honom precis som Erik verkar bry sig enorm om Amanda. Båda har varit tydliga med att det är vänskap och om det nu skulle vara mer är det väl bara glädja sig med dem? Så jäkla ung är hon inte, det skiljer 10-11 år. Det är väl typ det normala i Sverige. Antingen är du en bitter ung kille som åter igen får inse att kvinnor generellt sätt föredrar äldre män. Eller så är du bara en äldre kvinna som är bitter för att du blivit brädad av män i din ålder. Eller så har du bara någon annan diagnos.

Nåja. Typ den enda gången den här säsongen det varit "skämskudde på" var veckan när Erik och Amanda träffades. Det var pinsamt på riktigt.

Erik presterade aldrig riktigt som man trodde han skulle göra och det började redan vid simtävlingen i första avsnittet mot Amanda. Han har defintivt inte överpresterat och ganska töntig har han allt varit.

Men jag förlåter honom och ger honom godkänt. Mest för att han faktiskt har varit en sjysst kille, något som jag uppskattar.
Senast redigerad av greta75 2023-05-19 kl. 23:16.
2023-05-19, 23:36
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Att döma utifrån ditt namn "Greta75" så tyder det på att ni är i ungefär samma ålder. Misstänker att du mest är bitter för att han har öga och att Amanda verkar ha ett öga för honom. Som vän.. eller kanske mer. Oavsett så har dom en speciell relation. Töntigt tycker du, vackert och underbart tycker jag.

Tror du verkligen det på allvar, att jag är avundsjuk på Erik. Det var verkligen inte kul att höra att du tänker så lite om mig.

Förvrigt högaktar jag Amanda men är inte intresserad av henne på det sättet du är. Inte någon annan i programmet heller för den delen.

Jag gillar finess, karaktär och leader skills (Sophie).
Senast redigerad av greta75 2023-05-19 kl. 23:38.
2023-05-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Tror du verkligen det på allvar, att jag är avundsjuk på Erik. Det var verkligen inte kul att höra att du tänker så lite om mig.

Förvrigt högaktar jag Amanda men är inte intresserad av henne på det sättet du är. Inte någon annan i programmet heller för den delen.

Jag gillar finess, karaktär och leader skills (Sophie).

Haha, jag tror inte du är avis på Erik. Jag VET att du är avis på Erik. Dina svar här på Flashback avslöjar dig. Du är inte ensam om att högakta Amanda, det gör Erik, jag och väldigt många i hela Sverige. Hon är en underbar person. Hoppas hon vinner hela skiten, om inte så får det bli Camilla. Ingen annan förtjänar en vinst förutom Oskar men jag håller inte på honom och vill inte att han vinner då han inte är lika rak, ärlig och genuin som person vilket både Erik och Marcus var.
Senast redigerad av Foden 2023-05-19 kl. 23:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in