Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Egentligen var ju den ende värdiga vinnaren Marcus som alla redan vet. ( och ja han hade också brister men i jämförelse med de andra..)
Senast redigerad av grobiankungen 2023-05-24 kl. 15:10.
2023-05-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman

Man hör ju i hennes röst att ursäkten är ironisk
2023-05-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75

2023-05-24, 14:56
Medlem
-SchmergliN-s avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y6X67A/caroline-och-dennis-relation-efter-robinson-hanglat

Citat:
Efter inspelningarna av ”Robinson” har de fortsatt ha kontakt och Dennis har även hälsat på hos Carolines familj och firat hennes födelsedag.

– Vi har fortsatt haft kontakt hemma, han ringer mig typ varje dag när han sitter i bilen så vi pratar hela tiden. Han träffade min familj i helgen och de älskade honom.

Har ni gått på dejten som han pratade om?

– Ja vi har gått på en dejt. Jag lovade ju honom att vi skulle gå på dejt, så det har vi gjort. Det var skitkul, vi har hängt flera gånger.

Citat:
Dennis har också fått känslan att Caroline ser honom som en storebror, men vet inte om han håller med om det.

– Man brukar ju inte hångla med sin bror…, säger han och skrattar.

– Hon är gullig som håller på. Hon försöker tysta ner det här, den rackaren. Vilken taktik hon kör.

Dennis, 43 kämpar vidare
2023-05-24, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y6X67A/caroline-och-dennis-relation-efter-robinson-hanglat

Dennis, 43 kämpar vidare

Dennis Boelius 40 års kris? (extremt eftersökt på mrkoll över 3500 sökningar)
2023-05-24, 15:24
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Sanna kan åka ner till Tjecken och fortsätta framför kameran..

Anknäbbs-Sanna i Czech casting couch inom ett halvår är en lågoddsare. Gäller att leva lajf innan bröstcancern kommer tillbaka. riktigt sexig och gör mig styv.
2023-05-24, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Jag tänker inte kolla på onsdagsavsnittet eftersom ni säger att det förekommer mobbning. Det har redan varit hemskt att se hur Pernilla har varit elak från starten och gjort allt hon kunnat för att förminska, trycka ner, prata skit, och säga så mycket elaka saker om de allra flesta den här säsongen.

Hon har varit den solklart värsta deltagaren och är fylld med bitterhet och hat. Vad hemskt att hennes barn och barnbarn behöver se vilken bitter kärring Pernilla är. Undrar ifall hennes man är en lika stor mobbare som henne annars är det på tiden att han lämnar henne.

Kan någon sätta spoiler-funktion och berätta ifall torsdagsavsnittet är värt att se eller ifall jag ska hoppa över det också och bara se finalen?

Edit: Glömde spiler åtgärdat.
Senast redigerad av Psykbryt76 2023-05-24 kl. 15:38.
2023-05-24, 15:47
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det finns olika typer av mobbning. Den du beskriver är ju något som barn mer ägnar sig åt.
Detta är mer en psykologisk variant och vuxenmobbning.
Ett klassiskt beteende där svaga kvinnor i grupp ger sig på en annan, ofta starkare kvinna. Det förekommer hela tiden i skolan och på arbetsplatser.
Det är ju tydligt hur de försöker trycka ner henne och få henne att be om ursäkt för sin blotta existens.
Amanda kan inte ens bidra med något i ett pågående samtal för då anklagas hon för att "ta över".
Allt vänds emot henne, hon kan inte säga eller göra någonting rätt enligt dessa kvinnor utan då ska hon "varnas", få tillsägningar och korrigeras på olika sätt.
Det är psykisk misshandel dessutom. Samma variant som när en partner trycker ner en annan så att denne till slut stryker längs med väggarna för att inte "provocera" eller säga "fel" saker.

Exakt och mycket väl beskrivet! Din sista mening berör mig mycket då jag - dessvärre - har egna dåliga erfarenheter av just det som vi ser på Robinson nu fast jag då förut var i en giftig relation ÄVEN om jag normalt är stark och självgående person. Då - utsatt = man krymper som människa ... Nu: åter tillbaka till mitt egna Jag lämnade den relationen/partnern för många år sedan och har läkt bra sedan dess. Fast jag är mycket observant på de Röda Flaggorna oavsett det gäller vänner eller partnerskap - numera.

Vi pratar då INTE om enstaka tillfällen utan repetativa händelser ... DET är stor skillnad.
Fel kan vi alla begå ibland - men det går att överse med. Fast om det upprepas gång på gång då är det toxiskt! Oavsett vilken relation det handlar om: Familj/Vän/Partner eller arbetskamrater/skolkamrater etc.

2023-05-24, 15:54
Medlem
CS128s avatar
Kan väl bara säga att (utan spoiler till och med - Huvva!) att fler i denna tråd har börjat att ta bort skygglapparna/fjällen ifrån ögonen och helt enkelt SER vad som sker och har skett i Robinson.

Det går inte att förneka längre att det helt klart är ett STORT förminskande av Amanda som person. Av vissa deltagare. Vidrigt att åse - men Tack och Lov har iaf deltagare i Robinson börjat agera även att se och ta ställning i det hela! Hoppas det räcker en bit fram så att en del personer hinna ryka innan slutfinalen.

Sedan får Greta75 och Insynsrapporteringen säga vad 17 de vill - de kanske lever med skygglapparna på även i det verkliga livet? Fast det får stå för dem i så fall.
2023-05-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Kan väl bara säga att (utan spoiler till och med - Huvva!) att fler i denna tråd har börjat att ta bort skygglapparna/fjällen ifrån ögonen och helt enkelt SER vad som sker och har skett i Robinson.

Det går inte att förneka längre att det helt klart är ett STORT förminskande av Amanda som person. Av vissa deltagare. Vidrigt att åse - men Tack och Lov har iaf deltagare i Robinson börjat agera även att se och ta ställning i det hela! Hoppas det räcker en bit fram så att en del personer hinna ryka innan slutfinalen.

Sedan får Greta75 och Insynsrapporteringen säga vad 17 de vill - de kanske lever med skygglapparna på även i det verkliga livet? Fast det får stå för dem i så fall.

Har väl dock alltid endast varit Greta och Insyn som har haft en annan uppfattning än oss andra?
2023-05-24, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CS128

Haha, du är så jävla töntig men det är roligt att se att du har tagit till dig av kritiken och börjat bjuda på dig själv lite mer, nu är inte dina inlägg lika totalt meningslösa längre (iallafall inte alla).

Att Pernilla är ett svin är det inget nyhet och att även trashet Sanna visade sig vara det är inte en överraskning för nån förutom Lostworld som hade höga tankar om henne.. Att se två styckna mot en på det visset är aldrig en snygg syn, men det betyder inte att Amanda är oskyldig. De stör sig på henne för att de är likadana själva. Alla 3 är trash..
Men det är intressant att se att du också relaterar till Amanda och har blivit utfrys av folk i alla möjliga situationer i ditt liv..
Att du och personer som Amanda behöver skydda er själva genom att hävda avundsjuka betyder bara att ni är knepiga människor att ha att göra med. Ju snabbare du inser det ju bättre det är för dig. Du kanske borde tänka på dina egna skygglappar.
2023-05-24, 16:20
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Det är verkligen helt omöjligt att skriva nått om en person i en situation med en annan utan att uteslutnings-typerna kryper fram.

Det är inte heller en slump att det är de 3 största trashen (Amanda, Pernilla och Sanna) som stör sig på varandra.. Det där säger nått om alla 3. Men alla här bråkar om änglar och demoner när i själva verket så är "änglarna"(som inte ens finns) sällan med i konflikter överhuvudtaget. Men man kan ju bråka om det detaljer hit och dit i evighet om det är det man vill.

Det finns helt enkelt en anledning till varför Zekis och Elins "bråk" aldrig dog ut, och den anledningen är inte att ena är en ängel och den andra är en demon utan att båda har saker med sig själva de borde jobba på.

På vilket sätt är Amanda trashig enligt dig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in