Citat:
Ursprungligen postat av
Tralfamadore
Och omvänt så finns det väl inga bilder som tillfredställer dig? Dvs, du ber om bilder på en nedskjuten Kinzhal men när du får det så avfärdar du det bl a med motiveringen att en Kinzhal är 1.2 meter bred.
Ryssvänner eller vad vi nu ska kalla er är oeniga.
Vissa påstår att Ryssland avfyrade oöverninnerliga Kinzhal som bl a förstörde ett komplett Patriot, andra menar att Ryssland inte har avfyrat dem överhuvudtaget och att Ryssland sparar på godbitarna till sist när nästan hela ryska armén är utraderad.
Vad nu än bråten föreställer finns inga bevis på att objektet skjutits ner av en Patriotmissil, eller att den ens skjutits ner.
Jag vet inte hur dessa är uppbyggda i detalj, men det kan mycket väl vara så att spetsen är en liten del av själva innanmätet, jag köper det. Men jag ser inga övriga yttre delar som direkt pekar på att det är en Kinzhal. Exempelvis visas bilder på en cylindrisk grönmålad sak med någon typ av stjärtfenor. Diametern på den ser ut att vara ca 60 cm. Den når ungefär till knäskålarna på Vitalyj Klitschko. Det är många cm kvar till 1,20, men även det kan ju vara en del av den ryska Kinzhal-dockan?
Jag har ingen aning, men förklara gärna varje del och vad de föreställer.