2023-05-19, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
BREAKING

Vita huset tror inte längre på en seger för Ukraina mot Ryssland. Andra alternativ diskuteras öppet runt om i Washington:

Ukraine could join ranks of ‘frozen’ conflicts, U.S. officials say
U.S. officials are planning for the growing possibility that the Russia-Ukraine war will turn into a frozen conflict that lasts many years — perhaps decades — and joins the ranks of similar lengthy face-offs in the Korean peninsula, South Asia and beyond.

The options discussed within the Biden administration for a long-term “freeze” include where to set potential lines that Ukraine and Russia would agree not to cross, but which would not have to be official borders. The discussions — while provisional — have taken place across various U.S. agencies and in the White House
/.../
“There’s a school of thought that says, ‘Oh, the Ukrainians have to have [the city of] Mariupol and Azov Sea access.’ There’s others less hung up about the placement of the lines as long as Ukraine is secure going into the future,” the former administration official said, describing the internal conversations.
.

https://www.politico.com/news/2023/05/18/ukraine-russia-south-korea-00097563

Men nu när det går så bra med framryckningar i Bakhmut och när Patriot gett Ukraina en interception rate på 100%.

Har du läst det eller det är som vanligt shit posting? Du tycker att detta som alla barn i världen förstått sen minst 12 månader är "breaking"?

Citat:
A fifth person, a senior Biden administration official speaking on behalf of the White House, said an array of contingency plans are being weighed, but the situation is fluid and the only safe prediction is that Russia will not conquer Ukraine.

Ryssland överlever inte en frusen konflikt med fortsatta sanktioner.
Citera
2023-05-19, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Vad nu än bråten föreställer finns inga bevis på att objektet skjutits ner av en Patriotmissil, eller att den ens skjutits ner.
Jag vet inte hur dessa är uppbyggda i detalj, men det kan mycket väl vara så att spetsen är en liten del av själva innanmätet, jag köper det. Men jag ser inga övriga yttre delar som direkt pekar på att det är en Kinzhal. Exempelvis visas bilder på en cylindrisk grönmålad sak med någon typ av stjärtfenor. Diametern på den ser ut att vara ca 60 cm. Den når ungefär till knäskålarna på Vitalyj Klitschko. Det är många cm kvar till 1,20, men även det kan ju vara en del av den ryska Kinzhal-dockan?
Jag har ingen aning, men förklara gärna varje del och vad de föreställer.

Minst sju (7) stycken Kinzhal har skjutits ner medelst Patriot-systemen
Citera
2023-05-19, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Vad nu än bråten föreställer finns inga bevis på att objektet skjutits ner av en Patriotmissil, eller att den ens skjutits ner.
Jag vet inte hur dessa är uppbyggda i detalj, men det kan mycket väl vara så att spetsen är en liten del av själva innanmätet, jag köper det. Men jag ser inga övriga yttre delar som direkt pekar på att det är en Kinzhal. Exempelvis visas bilder på en cylindrisk grönmålad sak med någon typ av stjärtfenor. Diametern på den ser ut att vara ca 60 cm. Den når ungefär till knäskålarna på Vitalyj Klitschko. Det är många cm kvar till 1,20, men även det kan ju vara en del av den ryska Kinzhal-dockan?
Jag har ingen aning, men förklara gärna varje del och vad de föreställer.

Du har alldeles rätt delarna på fotot härstammar från en hemlig rysk flygande tvättmaskin.
Skapad av samma grupp som levererade kinzhal raketen!!!!!
Det är tack vare detta foto som de anhållits för landsförräderi.
Citera
2023-05-19, 07:01
Medlem
Citat:

Alltså du exemplifierar verkligen vad som är fel hos många i denna tråd. Du tar vad en anonym källa i Washington spontant kommenterar som sanning. Du hoppar över resten av budskapet. Klassisk Confirmation Bias skulle jag vilja säga.

Säga vad man vill om Politico - inte min kopp te precis - men de har bra koll på det politiska skvallret i Washington och Bryssel. Samtalsämnena för dagen och vad som är värt att veta om det.

Du länkar en artikel och hävdar nu att innehållet är nonsens?

Ah, du förstår inte att mitt citat kommer från din länk. Bra jobbat.

Kamrat, du har länkat en artikel som som innehåller självklarheter och hävdar att det är "breaking".
Citera
2023-05-19, 07:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632

Kamrat, du har länkat en artikel som som innehåller självklarheter och hävdar att det är "breaking".

Det råder totalt kaos inte bara i de ryska trupperna nu, även trollen är i upplösningstillstånd
Citera
2023-05-19, 07:14
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632

Du klarar uppenbarligen inte att ta in ens det jag skriver på svenska, hur ska du då kunna tolka en artikel på engelska?

Framgår inte det av vad jag säger att jag tycker att det Politico säger är värdefullt "skvaller" som man faktiskt kan ta till sig och inget annat?

För min del ger Politico en ögonblicksbild av vad man pratar om i Washington och eftersom jag hört samma från andra håll men från mindre trovärdiga källor att snacket går i den riktningen tycker jag att det är värt att notera vad just Politico säger.

Har du en annan uppfattning?

Vi pratar alltså bara om vad som informellt diskuteras men som kan vara en indikation på åt vilket håll utvecklingen går.
Citera
2023-05-19, 07:15
Bannlyst
Citat:
Har inte Elensky åkt hem till Ukraina än? Oklart om han varit där sedan april enl. flera:

Ukraine’s President Zelensky to attend G-7 summit in Japan in person
Ukrainian President Volodymyr Zelensky is scheduled to attend the Group of Seven nations summit in person, significantly amplifying his warnings about Russia’s potential to escalate the war in Ukraine by visiting Hiroshima, the site of nuclear destruction in World War II.
https://www.washingtonpost.com/world/2023/05/18/zelensky-g7-summit-hiroshima-japan-ukraine/

Eftersom han får lift med USAF kan man iaf vara ganska säker på att han inte utgår från Kiev.

Och Zaluzhnyi, är han fortfarande på sin polares bröllopsfest?:

Not showing up for an important meeting. Zaluzhnyi alarmed NATO with disturbing news from the battlefield

https://proukraine.news/en/news/viyna/not-showing-up-for-an-important-meeting-zaluzhnyi-alarmed-nato-with-disturbing-news-from-the-battlef ield-1618.html

Vad gäller Elensky så gör han nog bäst i att hålla sig undan ett tag skulle jag tro.

Zelenskyj är varmt välkommen i väst till skillnad mot Putin som kommer att beläggas med handbojor om han törs sätta foten utanför ryssland

När kommer negrerna förresten? Kommer Uganda till undsättning snart??
Citera
2023-05-19, 07:20
Medlem
Vi får väl se hur det låter när det blir aktuellt men pga F35 utrullningen verkar det lite lättare med stridsflyg än med MBT. 125-200 F16 ska finnas tillgängliga från bara 4-5 länder. 25 till länder och tusentals plan finns.

Nu hjälper det inte så mycket på kortsikt eller är det dags att krossa den sista röda linjen? Frivilliga stridspiloter på semester?
Putin säger ju att om man har semester så går det bra.
Citera
2023-05-19, 07:24
Medlem
Citat:
Du klarar uppenbarligen inte att ta in ens det jag skriver på svenska, hur ska du då kunna tolka en artikel på engelska?

Framgår inte det av vad jag säger att jag tycker att det Politico säger är värdefullt "skvaller" som man faktiskt kan ta till sig och inget annat?

För min del ger Politico en ögonblicksbild av vad man pratar om i Washington och eftersom jag hört samma från andra håll men från mindre trovärdiga källor att snacket går i den riktningen tycker jag att det är värt att notera vad just Politico säger.

Har du en annan uppfattning?

Vi pratar alltså bara om vad som informellt diskuteras men som kan vara en indikation på åt vilket håll utvecklingen går.

Jag har uppfattningen att du oärligt försöker presentera lite random skvaller, som du själv kallar det, som något annat under rubriken "breaking".
Troligen har du själv bara läst rubriken.
Citera
2023-05-19, 07:26
Medlem
Citat:
Har aldrig hört talas om en ledare som håller sig borta från sitt land under så lång tid under ett brinnande krig.

Har du?

Med tanke på de sista två veckornas rapporter om stöd till 🇺🇦 från Europa så är resan en stor framgång.
Citera
2023-05-19, 07:32
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Till skillnad mot väskbajsarPutin så överlåter Zelenskyj till sina militärer att sköta det operativa
Gör han?

Jag tror att den allmänna uppfattning är att han går emot alla goda råd han får. Iaf är det uppenbart med tanke på det vansinniga att hålla Bakhmut till varje pris.
Citera
2023-05-19, 07:33
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Har aldrig hört talas om en ledare som håller sig borta från sitt land under så lång tid under ett brinnande krig.

Har du?

Erkänn att du inte har en anning om hur länge ledare för länder varit utanför sin nation under krigstid? Att du inte hört talas om det är inte samma sak som att det inte skett innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in