2023-05-19, 01:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om jag minns rätt nu, filmade man en husesyn med åklagare, tekniker och Stefan , vilken visdes i rätten. Man visade t ex var blodet fanns på tvättmaskinen och teknikern fick berätta. Filmen har jag sett, har en del sparat sedan den rättegången. Det var också rundgång området, på brottplatsen mm. Det är ju nu många år sedan, så jag har glömt en del.

När det blev överklagande och rättegång I HR, gick faktiskt domaren (och vilka andra, det var en helt grupp med människor inklusive Stefan med fängsle) med till brottsplatsen och i området för att själv bilda sig en uppfattning om avstånd mellan Stefans hus, Lenas hus och brottsplatsen. Delar av filmen från tidigare var av dålig kvalitet (mycket biltrafik och brus) och därför ville man göra det.

Man ville också göra en ny husesyn, men jag har för mig att Stefan nekade då. Avel kanske minns bättre.

Jag har noll aning om sådant är vanligt, någon annan kanske vet.

Nu skriver du väl i fel tråd?
Citera
2023-05-19, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Testa låt några olika personer, gamla som unga, låsa dina armar så kan du försöka se hur det går att slå dig loss sen.

Testa att ha armarna både med handflatan eller överdelen av mellanhanden i golvet.

Ta en titt på JJ:s lår också. T.ex på övervakningsbilderna från Dollarstore. Stadiga.
Men.... på riktigt.....
Tove är också stark, även om man är längre eller har stora lår...... eller stora arm biceps så betyder det inte att man är starkare
Citera
2023-05-19, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja precis!

Detta är en punkt som går i samma linje som allt annat. ”I gemensamt samförstånd”.
Yes
Citera
2023-05-19, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Men.... på riktigt.....
Tove är också stark, även om man är längre eller har stora lår...... eller stora arm biceps så betyder det inte att man är starkare

Det är dessutom ytterst märkligt att ingen hittat ETT ENDA liknande fall där en personen dör och den andra inte får en skråma. Även de fall man hittar där män stryper kvinnor är det extremt ovanligt att inte avvärjningsskador finns. Hade det varit så enkelt som många här verkar tro så skulle det funnits liknande fall.
Citera
2023-05-19, 02:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har inte i någon tråd upplevt sådan acceptans och tilltro till en dömd mördares ord tidigare. Att varenda indicium som pekar mot hennes skuld försöker förklaras med den ena bortförklaringen dummare än den andra är häpnadsväckande . Att hennes ord (efter att polisen avslöjat hennes lögner om hennes delaktighet) tolkas som rena sanningar utan kritiskt filter, går över mitt förstånd.

Hon ljög så länge hon kunde. När hon avslöjades så skyllde hon allting på J, och kryddade lite extra för att få J att se ännu värre ut än vad hon är.

Maja har som alla i hennes situation all anledning att ljuga! Hon gör allt hon kan för att slippa ansvar och ett långt fängelsestraff. Vi har sett det förr och kommer de det igen.

Hon har inte gjort någonting för att underlätta eller hjälpa någon annan än sig själv. På bekostad av T s anhörigas sorg ljög hon tills hon blev överbevisad. Varken i rätten eller i förhör har hon fällt en enda tår för T s skull.

Jag undrar om det vore samma inställning om mördarna varit två killar? Skulle då den ena av dem få så mycket sympati och försvarande som MH får?

Jag upplever att det är många här som har moderskänslor för den stackars adopterade flickan med neuropsykiatriska problem och därför gör de allt de kan för att skydda och försvara henne.
Citera
2023-05-19, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Hade hon varit så oskyldig då hade hon ganska snart efter att de blivit tagna brutit ihop totalt av alla skuldkänslor. Det ska till otroligt mycket för att man ska sitta och neka sig genom förhör efter förhör. Låta alla aktivt söka efter Tove. Låta hennes anhöriga lida, och själv veta att hon ligger, delvis uppeldad i skogen. Den enda anledningen är att man inte vill åka fast för man är så skyldig det går att bli. Inte ens alla gängkriminella orkar sitta och neka sig igenom så lång tid som M gjort, det säger ganska mycket om hur man är som människa. Och rättegången bad hon någonsin Toves anhöriga om ursäkt? Nej hon bröt ihop när åklagaren yrkade på livstid för då var det synd om henne. Tycker de båda är lika vidriga!

Jag kan bara hålla med
Hon har iskallt varit tyst och inte haft något samvete ånger eller empati för T anhöriga

Och inte ens till medsittaren har hon pratat om ånger till T anhöriga
Och inte hellet visat någon sorg över att T är död
Citera
2023-05-19, 02:26
Medlem
Hade skrivit ett lite längre detaljerat svar till Herectik".....
Lyckades stänge ner fönstret....
Det jag ville skriva som svar och något vi alla måste ha med oss... särskilt de som är lite nyare här...
Och Herektic, Tove faller inte handlöst bakåt, inte ens knuffas så hon faller handlöst bakåt. Tove "svingas" ned i golvet. JJ "fäller " henne genom att sparka undan i knävecken /underbenen på baksidan av Toves ben , men samtidigt så tar Johanna tag runt Toves nacke och ryggoch "häver" eller hur man ska säga, hon ökar fallet rejält med att hon (Johanna) gör det ju. Kan inte beskriva mer men tror alla här fattar ändå, fallet får säkert fördubblad effekt i och med hennes tag runt T....
En annan sak med Johannas uppgifter... Vem fäller någon på ett golv inomhus liksom? Hade varit en helt annan sak om hon fällde henne på gräsmattan utanför tex....det är ju ingen självklar " vilja spöa/skrämma metod" tänker jag...
Citera
2023-05-19, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag undrar om det vore samma inställning om mördarna varit två killar? Skulle då den ena av dem få så mycket sympati och försvarande som MH får?

Jag upplever att det är många här som har moderskänslor för den stackars adopterade flickan med neuropsykiatriska problem och därför gör de allt de kan för att skydda och försvara henne.
Kanske nära anhöriga försvarar
Citera
2023-05-19, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Det är dessutom ytterst märkligt att ingen hittat ETT ENDA liknande fall där en personen dör och den andra inte får en skråma. Även de fall man hittar där män stryper kvinnor är det extremt ovanligt att inte avvärjningsskador finns. Hade det varit så enkelt som många här verkar tro så skulle det funnits liknande fall.

Om inte jag minns fel så sas det i media tidigt om fallet att det var ovanligt
Både att det var unga kvinnor som mördat en kompis och även om strypningen utan avvärjningsskador
Citera
2023-05-19, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Så du menar alltså att Maja är helt oskyldig till mord? Lagen i Sverige bör anpassas så den liknar lagen i USA, går tre st in i en lgh och 2 kommer ut så döms bägge för mord på den tredje, Sen om Maja sov eller spydde eller vad fan hon nu gjorde spelar ingen som helst roll.

Ringde hon 112, nej.

Avbröt hon mordet på Tove, nej.

Lämnade hon lägenheten, nej

Ljuger hon i förhör, ja.

Hon är lika skyldig som Johanna men tyvärr så kommer HR att sänka hennes straff till 18 år ( min gissning)

Om hon ens får 18 år?
Ännu värre om de dömer henne endast för giftesfriden normalstraffet

Risken finns att det knappt blir något straff när sk medisexperter har lagt sig i fallet
Citera
2023-05-19, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Vem har / hade J varit vän med längst ?

Tyckte J sa nåt om att hon blev vän med T år 20.
Stämmer det ?

Om jag minns rätt så gick de på samma gymnadieskola men inte i samma klass och att de blev vänner efter gymnasietiden eller att de blev vänner på slutet av skoltiden och då gm gemensamma vänner

J hade umgåtts med M i ca 3 år
Senast redigerad av Anedin 2023-05-19 kl. 03:01.
Citera
2023-05-19, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror inte heller hon velat följa med om hon anat något, men samtidigt hade hon ingen annan stans att ta vägen. Hennes bror hade fest och hon hade sagt att hon skulle sova hos J, vilket jag i o f s tycker är lite märkligt eftersom J inte brukade sova där p g a renoveringen.
Hon visste att J ville ge igen
att de skulle ge T en omgång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in