• 4
  • 5
2021-08-19, 09:38
Medlem
Jan Malmsjö hoppar av föreställningen Glada änkan bara en månad innan premiären. Verkar inte bero på något akut, utan det är nog mer åldern som tar ut sin rätt.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...nnan-premiaren
Citera
2021-08-19, 11:24
Medlem
The Beach boys avatar
Jag har för mig att Jan Malmsjö erbjöds låten Stad i Ljus, men var tvungen att tacka nej så därför gavs den till Tommy Körberg
Citera
2021-09-03, 23:10
Medlem
Jan Malmsjö var en fantastisk sångare i sin krafts dagar. Kanske ännu men han är ju snart 90 år. I mitten på 80-talet turnerade han och Lill-Babs med Leif Kronlunds orkester. Han sjöng bl a "Vår bästa tid är nu" ur musikalen La cage av folle, som han på hösten skulle spela på Malmö Stadsteater. Showen bestod av två akter och i den första akten bestod en del av hans framträdande av att han berättade historier om Karl Gerhard, som var känd för kupletter med många och invecklade verser. Vid ett tillfälle hade KG uppträtt i Göteborg med ett program som publiken delvis fick välja. "Vad ska jag ta nu", frågade han och så ropade publiken önskade nummer. När han hållit på så ett tag och åter ställt frågan vad han skulle ta nu, hördes en röst från publiken: "Ta igen dig!".

Under andra akten sa Jan plötsligt: "Vad tycker ni att jag ska ta nu?" Så vände han sig om och nickade mot logen, där Lill-Babs fanns och fortsatte: "Jag kanske ska gå ut och ta....." Publiken förstod direkt vad han syftade på men jag kan undra om detta var en spontan ide han fick eller om det var ett inövat inslag i scenshowen, dvs att Lill-Babs ställde upp på att han så öppet från scenen gjorde promiskuösa antydningar om henne.
Citera
2021-09-03, 23:47
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Jan Malmsjö var en fantastisk sångare i sin krafts dagar. Kanske ännu men han är ju snart 90 år. I mitten på 80-talet turnerade han och Lill-Babs med Leif Kronlunds orkester. Han sjöng bl a "Vår bästa tid är nu" ur musikalen La cage av folle, som han på hösten skulle spela på Malmö Stadsteater. Showen bestod av två akter och i den första akten bestod en del av hans framträdande av att han berättade historier om Karl Gerhard, som var känd för kupletter med många och invecklade verser. Vid ett tillfälle hade KG uppträtt i Göteborg med ett program som publiken delvis fick välja. "Vad ska jag ta nu", frågade han och så ropade publiken önskade nummer. När han hållit på så ett tag och åter ställt frågan vad han skulle ta nu, hördes en röst från publiken: "Ta igen dig!".

Under andra akten sa Jan plötsligt: "Vad tycker ni att jag ska ta nu?" Så vände han sig om och nickade mot logen, där Lill-Babs fanns och fortsatte: "Jag kanske ska gå ut och ta....." Publiken förstod direkt vad han syftade på men jag kan undra om detta var en spontan ide han fick eller om det var ett inövat inslag i scenshowen, dvs att Lill-Babs ställde upp på att han så öppet från scenen gjorde promiskuösa antydningar om henne.

Haha, var nog inte inövat och hon gick nog igång på det
Klart han fick rejäla omgångar under denna scenshows period!
Säkert många andra i uppsättningen oxå.
Citera
2021-09-05, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Haha, var nog inte inövat och hon gick nog igång på det
Klart han fick rejäla omgångar under denna scenshows period!
Säkert många andra i uppsättningen oxå.
Ja, det är svårt att svara på. En skicklig skådespelare, vilket Jan Malmsjö är, kan ju få en inrepeterad replik att låta spontan. Å andra sidan låter det ju konstigt att hon skulle ha gått med på att vid varje föreställning höra honom fråga publiken om de tyckte att han skulle gå bakom scenen och knulla henne.
Citera
2021-09-05, 00:19
Medlem
Silltunnas avatar
Han har gjort sitt, på tiden att han stämplar ut för gott!
Citera
2023-04-06, 07:20
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Han har gjort sitt, på tiden att han stämplar ut för gott!

Ja, det har han gjort. Blir nog inga fler framträdanden än på ålderdomshemmet.

Jan Malmsjö fyller 91 år i maj. Han går med käpp och rullator. Han går på dagverksamheten på ett ålderdomshem på Gärdet. Kanske kan han underhålla de andra gamlingarna där ?

Finns det tillräckligt med kraft i stämman för att framföra "Bygga upp ett stort berg" ?

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...lmsjo-langsamt
Citera
2023-05-19, 01:19
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Det blir en jävlig stund, för våran bästa tid ännu

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse

Jan Malmsjö fyller 91 år i maj. Han går med käpp och rullator. Han går på dagverksamheten på ett ålderdomshem på Gärdet. Kanske kan han underhålla de andra gamlingarna där ?

Finns det tillräckligt med kraft i stämman för att framföra"Bygga upp ett stort berg" ?

Enda sättet att få veta är att en journalist bryter sig in på ålderdomshemmet & ber honom uttala sig (med tanke på att Janne är känd för att pratsjunga )

Jag har svårt att acceptera att Jan inte är i "Den Japanska Shungamålningen" form längre, men Ernst Levendahl hade blivit ännu mindre farlig om han gick från att stödja sig på käpp till att vilja avrätta den tyska polisgrisen med browningen liggandes på rullatorn för att skjuta honom som om han vore en kvinnlig polis som ska stoppa en kille med Down syndrom

Jan bör 2023 läsa Tennysons Nyårsklocka på Midsommarafton för att inte svika svenskarna
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-19 kl. 01:53.
Citera
2023-05-29, 06:33
Medlem
Arne Bajses avatar
Idag den 29/5 fyller den folkkäre artisten Jan Malmsjö 91 år !

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Enda sättet att få veta är att en journalist bryter sig in på ålderdomshemmet & ber honom uttala sig (med tanke på att Janne är känd för att pratsjunga )

Janne sjöng Hej Clown och Bygga upp ett stort berg. Faktiskt så var det en hel del pratsjungande i de sångerna. Frågan är om JM är mer skådespelare än sångare. Nu är han nog allra mest vårdtagare på ålderdomshemmet där han bor. Kanske kommer han att sjunga för de andra åldringarna på hemmet idag när han fyller år. ?
Citera
2023-10-11, 12:35
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Idag den 29/5 fyller den folkkäre artisten Jan Malmsjö 91 år !

Janne sjöng Hej Clown och Bygga upp ett stort berg. Faktiskt så var det en hel del pratsjungande i de sångerna. Frågan är om JM är mer skådespelare än sångare. Nu är han nog allra mest vårdtagare på ålderdomshemmet där han bor. Kanske kommer han att sjunga för de andra åldringarna på hemmet idag när han fyller år. ?
Hej Clown!......sade Jan Malmsjö i en videohälsning i tv4s "Här är inte ditt liv" i en tydlig hälsning hem till Marie Göransson i hyllningsavsnittet till Lasse Berghagen

I övrigt verkade Janne pigg
Citera
2024-02-26, 03:35
Medlem
Citat:

Finns det tillräckligt med kraft i stämman för att framföra "Bygga upp ett stort berg" ?

Det är väl underbart om Janne kan sjunga o glädja dom som verkligen behöver det
Citera
2025-06-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dongelidong
Stor skådespelare och sångare, faktum är att han är i en klass för sig.
Men som människa oerhört knepig. Ska vara grymt ego och jobbig enligt folk som varit i hans närhet.

Lite som Gary Busey

Stämmer bra med min bild av honom. Bra skådis.

Men som person är han FÖR mycket. FÖR jobbig.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in