• 1
  • 2
2005-10-11, 14:19
Medlem
Arne Bajses avatar
Tänkte ägna en tråd åt min stora idol Jan Malmsjö, han förtjänar det. Herr Malmsjö har alltid ingjutit respekt och är vad man kallar folkkär. Malmsjö är Sveriges svar på Liberace. Denne ambitiöse underhållningsgigant har roat mången tvtittare genom åren. Vem minns honom inte som den elake prästen i Bergmans Fanny&Alexander eller sketchen Tvättomaten med Isa Quensel, där Malmsjö utbrister "Oj vad det kan toka till sig" Den gode Malmsjö kvalificerar sig också som sångare och är ingen dålig sådan heller..han sjunger med inlevelse. Malmsjö är idag kanske mest känd som den vithårige gubben som läser nyårstalet på Skansen..Han har ett
gediget arv att förvalta iomed det. Tidigare hölls nyårstalet av storheter som Georg Rydeberg, Jarl Kulle och Margareta Krook. Nu har det blivit Malmsjös tur, undrar hur länge klockorna kommer att klämta för honom?

Nu undrar jag om någon sitter inne med lite smarrigt skvaller om Hr Malmsjö...har han varit på dekis?, har han nyttjat droger eller varit otrevlig ? Är han jordnära eller uppblåst självgod stjärna? Det måste skvallras om gubben innan det är för sent...
Citera
2005-10-11, 15:07
Medlem
Även favorit hos mig. Han har en lättsamhet nånstans. Och han spelade "danskdödarn" i NP Möller. Och greve Kjettil Kyhle på motorcykel i Hedebyborna. Dock har han inte gjort speciellt myckt film faktiskt.

Han har själv talat om sin alkoholbruk: "Om jag inte fortsatte jobba skulle jag nog supa ihjäl mig". Sa att han suttit på ett hotellrum i NY i två veckor och bara druckit whiskey och tittat på TV enbart.

Var deprimerad nyligen efter att ha jämförts med Farbror Blå i en Dramatenpjäs. Tog tydligen hårt.

Skandal vid ett dåligt framträdande i somras i Skåne (?).

En bra rättfram intervju med Skytte i TV för tio år sen som visade på en hopplös fader.

Själv är min hemliga dröm att uppleva tvättstugescenen i mitt verkliga liv.
Citera
2005-10-11, 15:30
Medlem
erikbes avatar
Berättade inte herr Malmsjö att han var statist i en Hitchcockfilm i ett avsnitt av "Sen kväll med Luuk"?
Citera
2005-10-11, 15:53
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Även favorit hos mig. Han har en lättsamhet nånstans. Och han spelade "danskdödarn" i NP Möller.:

Jo, den gamla serien är roande, men tycker inte riktigt att Malmsjö får ge uttryck för sin skådespelarkonst där.

Citat:
En bra rättfram intervju med Skytte i TV för tio år sen som visade på en hopplös fader.

Jo, fast han och sonen pusssades i tv, för att visa hur mycket de tyckte om varandra..lite fjollvarning på Malmsjö emellanåt, har han inte spelat charleys tant också?

Citat:
Själv är min hemliga dröm att uppleva tvättstugescenen i mitt verkliga liv.

Jo, tvättstugescenen är för skön, fast det är ett tag man såg den nu..
Citera
2005-10-11, 16:04
Medlem
Karlfan ä r på dekis. Han hade ju missat en konsert häromsistens... den gamle tomten skulle snubbla in och riva av tre låtar. Den första gick åt helvete, den andra gick ännu mer åt helvete och den tredje lät de vara instrumental medan Malmsjö leddes av scenen.

Efteråt kritiserades han hårt av lokaltidningens korrespondent (var det nånstans i Skåne? Ystad?) varpå Malmsjö gormade något med whiskybas om "Ta hit den *hick* jävelen schom schkrev att jag inte kom ihåg tekschten schå schka ja... *hick* nita den faaan!" eller nåt sånt.

Han är full som en örn. Konstant. Kolla vimmelbilderna, han fokuserar på tre saker samtidigt, inte ens med 1/2000 slutartid håller han blicken stadig.
Citera
2005-10-11, 16:17
Medlem
erikbes avatar
Snorgult hår och hästsvans hade han i TV-huset när han var där. Verkade helt dement
Citera
2005-10-11, 22:08
Medlem
Minkybabys avatar
Han är f.d svärfar till Regina Lund via sonen Jonas , och således farfar till deras son, stackars barn ...
Citera
2005-10-11, 23:15
Medlem
wonderlands avatar
^Reginas son är inte Jonas barn... Sonen fick hon med nån musiker.
Citera
2005-10-12, 01:21
Medlem
L.Skugges avatar
inte för det är värt ngt.
men jag såg honom förra veckan på arlanda. han drog en bärs och en jäger på o´learys klockan 13.
sen satt vi på samma plan till malmö. när planet inte startade i tid tog han vant kontakt med flygvärdinnan och snackade ett och annat med henne om hur man får plan att avgå i tid.
Citera
2005-10-12, 08:50
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
^Reginas son är inte Jonas barn... Sonen fick hon med nån musiker.
Sorry, my bad.
"Förhållandet med Wiggos pappa, musikern Jan ”Lounge” Lindberg, tog slut efter bara två veckor. " enligt http://www.aftonbladet.se/puls/0004/14/regina.html
Men Jan Malmsjö är kanske att betrakta som "plastfarfar" ?
Citera
2005-10-12, 09:19
Medlem
Arne Bajses avatar
mer malmsjö..

Den folkkäre estradören är en känslig person. Malmsjö grät nästan när han stod och läste nyårstalet förra gången, pga tsunamitragedin i asien.

På nationaldagens Skansensfirande förra året fällde Hr Malmsjö en liten småelak kommentar om kungens fortkörning, men sen kröp han till korset och bad tårögt hans majestät om ursäkt för att han "skämtat grovt och opassande". När Anita Ekborg var med på allsången på Skansen i år, satt Janne och gullade med henne medan hans fru satt brevid. Herr Malmsjö är fortfarande en kvinnokarl.
Citera
2005-10-12, 10:36
Medlem
Kolla på http://www.ystadsallehanda och använd sökfunktionen i övre högra hörnet "Jan Malmsjö" och läs. *hehe*
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in