Citat:
Ursprungligen postat av
Letrangere
Nu har du en himla otur igen när du tänker, gissar att du är en hipster med långt hår och skägg som tycker att alla måste köra exakt den hastighet som vägskylten visar. Håll dig till dina kompisar i MP och propagera för en mossig och insnöad åsikt, jag kommer köra effektivt, säkert och snabbt. Har så alltid gjort och kommer så alltid att göra.
Hoppsan, nu hamnade du på min ignorelista

Så du kunde inte citera var jag skrivit det du påstod…? Ok, då vet vi att du bara tramsade/ljög…
Nu kastar du fram ännu ett påstående som jag på inga vis ens antytt….. Så var får du dessa hallucinationer ifrån….? Läskunnigheten….?
Om du klarat körskolan så borde du veta vad hastighetsskyltar har för betydelse, och hur varje enskild förare skall anpassa sin hastighet.
Det tråkiga är att de flesta som, likt dig, hävdar att de kör så himla bra ofta kör på ett sätt som gör att de bryter flera trafiklagar och inte alls är så säkra eller duktiga som de själva tror, och ofta har bristfällig riskanalys och konsekvenstänk….
Ytterligare så verkar du mena att folk ska bryta trafiklagar för att du inte ska bli irriterad… Tippar på att din körskola och uppkörningskontrollant inte nickar gillande…
Själv ser jag dagligen folk göra en drös saker i trafiken som är fel, korkade, farliga etc etc. Men då jag vill vara en bra förare så är målet att ha överseende med andras tabbar och brister, för det hjälper föga att låta sig bli irriterad… Dessutom gör vi alla tabbar och fel i trafiken ibland.