2023-05-14, 08:50
Medlem
Ysterkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
swipear du vänster får den andra personen inte upp dig nej.

Om jag swipeat vänster på en person kommer den inte få upp mig som en matchning, men de kan se mig i sitt "flöde" så att de kan välja att själva swipea höger eller vänster på mig och därmed uppleva att de har ytterligare en potentiell partner i Tinderappen.

Detta är naturligtvis under förutsättningen att mitt konto har såpass hög "attraktivitetsrating" (ratio av högerswipes vs vänsterswipes) att jag visas för någon över huvud taget innan de tröttnar på att använda appen. Men du kan lita på att konton för supersnygga killar och tjejer, som nästan alla swipear höger på, visas även för användare som dessa själva swipeat vänster på. Det är nämligen det optimala för Tinders lönsamhet.
Citera
2023-05-14, 23:52
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Det är ju bättre än de jag får som initierar med ett hej men sedan är knäpptysta och inte skriver något mer efter jag svarat dem. Vet inte hur många gånger jag råkat ut för det. Jag tror dem skriver till flera och ser vem som nappar fortast så tar bort dem relativt snabbt.
jag håller med dig, är förvånad hur oerhört osköna många kvinnor är, kaxiga , dryga, och enormt dåliga på att skapa ett intresse för att man ska vilja lägga ner tid, pengar för att träffa dem

kan förstå att många är kvar när man varit borta ett tag

inte bara kvinnor som börjar tröttna på Tinder, för många 5 or som fått för mycket luft av Simps.
Senast redigerad av DayNite 2023-05-14 kl. 23:57.
Citera
2023-05-17, 23:31
Medlem
Känns som om jag alltid sitter och sveper vänster. Fick något erbjudande om premium o tog det. Har 5327 likes. Bör ha skickat bort rätt många av den tid man lägger ner på att svepa bort folk.

Jag bara undrar om män är roliga på något vis. Är allt som krävs för att ni ska gilla oss, att vi är kvinnor?
Citera
2023-05-17, 23:47
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Känns som om jag alltid sitter och sveper vänster. Fick något erbjudande om premium o tog det. Har 5327 likes. Bör ha skickat bort rätt många av den tid man lägger ner på att svepa bort folk.

Jag bara undrar om män är roliga på något vis. Är allt som krävs för att ni ska gilla oss, att vi är kvinnor?
ta det inte som en merit, alla kvinnor får likes på Tinder, även dom feta
Citera
2023-05-18, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
ta det inte som en merit, alla kvinnor får likes på Tinder, även dom feta
Jag är inte fet och majoriteten av männen är rätt snygga. Så jag blir knappast störd när det är en rätt attraktiv grupp generellt. Det fattar väl jag att femton år yngre män inte ser mig som kvinnan i deras framtida liv

Det jag reagerar på är att män då sitter och gillar alla.
Du behövde inte svara ur botten av dina komplex. Behåll din mindervärdighetskänsla för dig själv.

En annan sak är att en man, ung man, som jag tror att jag på något vis tjafsat med dykt upp på Facebook igen och nu låg i toppen på min Tinder. Det känns liiite mer som om han är särskilt intresserad av mig.

En annan kille har jag grälat med rejält. Han vet nu mina sämsta sidor som kvinna och människa och ligger ändå där i toppen. Vilket ju känns lite underligt. Minst sagt.

Förövrigt är det inte meriterande att du själv inte får några alls. Innan du försöker "sänka" mig eller andra kvinnor, kan du komma ihåg hur få som ens gillar dig överhuvudtaget.
Senast redigerad av SablarKonstaplar 2023-05-18 kl. 10:57.
Citera
2023-05-18, 13:26
Medlem
Triremers avatar
Jaha då var jag avstängd...

Efter att ha använt appen i två omgångar om total 5-6 år utan problem så är jag nu bannad. Detta upptäckte jag efter att inte ha loggat in på flera dagar.

Jag har inte skrivit något olämpligt, har inga konstiga bilder eller något skit i profilen.

Det märkliga är att detta sammanföll på dagen med att jag skulle bytt jobbmobilen men jag hann inte.
Kan IMEI-numret vara spärrat på något sätt och så har Tinder plockat upp det och trott att det är en tjuv som använder enheten?

Annars kanske det är någon brud som blev sur på att jag inte svarade på flera dagar eller någon tidigare som blivit sårad och anmält mig.

Finns ingen vettig förklaring. Antar att jag är för snygg och folk anmälde vad de trodde var en fejkprofil
Senast redigerad av Triremer 2023-05-18 kl. 13:30.
Citera
2023-05-20, 16:08
Medlem
Saltkungens avatar
Tinder börjar bli så jävla dåligt. För något år sedan fick jag cirka 30-40 likes när jag skapade ett nytt konto. Nu får jag typ 5. Testade att betala för Platinum en månad (var en ensam vinter månad hehhh) så fick man plötsligt 20 likes på enstaka dagar. Detta har numera blivit en tävling om vilken kille som betalar mest. Synd att de flesta hänger på tinder.
Citera
2023-05-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Tinder börjar bli så jävla dåligt. För något år sedan fick jag cirka 30-40 likes när jag skapade ett nytt konto. Nu får jag typ 5. Testade att betala för Platinum en månad (var en ensam vinter månad hehhh) så fick man plötsligt 20 likes på enstaka dagar. Detta har numera blivit en tävling om vilken kille som betalar mest. Synd att de flesta hänger på tinder.

Låter bekant. Men gissar att andra betalar bra så de ändrar inte algoritmen…
Citera
2023-05-20, 18:52
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Skaffade Tinder i höstas, fick runt 90 likes på ett par dagar, matchade med ett gäng som var intressanta. Träffade en tjej utanför Tinder och tog bort appen. Nu blev det inget långvarigt med henne och jag skaffade appen igen. Nu hade Tinder ett erbjudande när jag skaffade nytt konto och jag blev Guld-prenumerant. Nu har jag typ 40 likes på tre veckor och en intressant matchning, trots samma bilder i stort sett och samma presentation. Skulle kört med gratis-varianten istället känns det som!
Citera
2023-05-20, 19:16
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Skaffade Tinder i höstas, fick runt 90 likes på ett par dagar, matchade med ett gäng som var intressanta. Träffade en tjej utanför Tinder och tog bort appen. Nu blev det inget långvarigt med henne och jag skaffade appen igen. Nu hade Tinder ett erbjudande när jag skaffade nytt konto och jag blev Guld-prenumerant. Nu har jag typ 40 likes på tre veckor och en intressant matchning, trots samma bilder i stort sett och samma presentation. Skulle kört med gratis-varianten istället känns det som!

Åfan, testade guld också. Och i jämförelse med platinum så fick jag knappt några likes alls på guld. Jag bor i och för sig i en liten skithåla. Men platinum marknadsförs ju som "prioriterad likes"
Citera
2023-05-21, 19:48
Medlem
Asså vafan! Kan inte kvinnor lägga ut normala bilder, där man kan se bild över hela kroppen? Man vill inte hamna på dejt med något superfetto med fint ansikte. Kvinnor utan helkroppsbild döljer något.

Sen äcklas jag av kvinnor som lägger ut bilder på sina kråkfötter.

I övrigt går kvinnor med följande fett bort för mig:

Kamphundsägare
Hästkvinnor
Skidåkningskvinnor
Golfkvinnor
WT-slödder
Feminister med hår under armarna
Sönderopererade trynen så de ser ut som Bianca Ingrosso och hennes Jokerface.

Kvinnor borde skärpa sig. Vi ser mer propra ut på bilder.
Citera
2023-05-21, 22:35
Medlem
Triremers avatar
Jag begärde ut datan från Tinder för att se vad de har på mig.

Antal matchningar:
Alla konversationer finns indixerade utifrån matchning men jag kan bara läsa vad jag själv skrivit.

Använding:
Appöpningar: anger gånger per dag
Högerswipes: anger gånger per dag
Vänsterswipes: anger gånger per dag
Superlikes: anger gånger per dag
Matchningar: antal per dag
Skickade meddelanden: antal per dag
Mottagna meddelanden: antal per dag

Annons-ID (ett per dag verkar det som).

Åldersintervall: Lägsta och högsta

Bio: texten där

Födelsedatum: ej fyra sista

Senast aktiv.
Skapelsedatum

Vet inte alls varför jag blev bannad.

* Jag hade inte skickat något spam eller något skumt alls. En tjej skrev att hon tappat rösten och jag svarade att vi inte behövde prata. Men det var ju på skoj. Inget som borde resultera i avstängning.
* Den sista tre dagarna hade 180 meddelanden skickats till mig men jag hade bara skrivit 37. Kanske blev jag bannad pga att Tinder ansåg att jag inte var tillräckligt aktiv.

Vad anger de att de har som de kanske kan banna på?
Telefonnummer
Födelsedatum (ej fyra sista)
E-post
Fullständigt namn
Kön
IP-adress
Jobbtitel
Position (Longitud och latitud xx.xxx)
Utbildning och skola
Sen har de resplatsinformation som råkar vara adressen till mitt förra jobb som jag hade innan jag skaffade detta kontot (skitskumt). Gata, nummer, postnummer och latitud+longitud
Kundregisterinformation:
Plattform
Appversion
De har även köp registrerat på den e-post jag har kopplat till mitt Apple-ID
De har även sparat de bilder jag laddat upp med tillhörande metadata.

Det verkar inte som de har IMEI-nummer. Däremot behövs det om man är bannad minst:
Nytt nummer, ny IP-adress, skapa inte kontot på samma koordinater, justera födelsedatum något, använd ej samma bilder, använd inte samma Apple-ID. Gå in Facebook och ta bort kopplingen till Tinder. Använd mobildata med nytt SIM/nummer och inte samma wifi. Länka ej till Spotify, Instagram osv. Lägg inte till samma bio, skola, jobb osv. Rensa även och blockera annonserings-ID. Rensa allt skit på mobilen så borde det fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in