Citat:
Ursprungligen postat av
Rannsakaren
Låter mycket bra, tack för tipset. 5 mg då kanske? Tror du det är riskfritt avseende biverkningar? Har hemska minnen från avdelningen av hur läkaren (samma som jag hade, en riktig liten Mengele) förgiftade en ganska harmlös stackare med på tok för hög neuroleptikados.
Frågan är bara hur jag skall kunna testa detta utan att blanda in den offentliga vårdapparaten. Är ju bränd i det avseendet. Kan man gå till en privat läkare tror du? Det skall ju helst vara snabbt ordnat utan en massa kostsamt utredningstjafs. Har en diagnos i grunden som jag dock inte vill nämna här. Tidigare hade jag en privat läkarkontakt men vederbörande har avlidit.
5mg låter rätt bra om man vill bli sänkt men inte vill få så mycket biverkningar, hade dock inte rekommenderat att ta min gamla dos (15mg), jag var helt borta då och var ökentorr i munnen, såna doser kan jag inte rekommendera. Som sagt var en bra början kan vara 5mg.
Och gällande läkare så skulle jag inte rekommendera familjeläkare eller underläkare, försök få en privatläkare, dom har mer frihet att skriva ut vad dom vill och så vidare. Sen utgår jag ifrån att du har testat andra metoder innan du ber om neuroleptikum?
Jag tillexempel fick Olanzapin från början mot psykossjukdom och inte mot irritation, läkaren tyckte dock att den hade en positiv humörinverkan hos mig med ett lugn, så därför tar jag den fortfarande.
Om du känner att inget annat funkat kan jag verkligen rekommendera ca 5mg Olanzapin mot din irritabilitet, särskilt om den kan föranleda till konflikter!
Mvh