2023-04-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulf
DHL är inte bättre. Kunde inte leverera ett paket eftersom telefonnummer och portkod saknades. Det slog aldrig chauffören att ringa på porttelefonen?

Jag råkade ut för samma sak med UPS i en bostad med olåst trapphus. Jag fick ett sms med ett meddelande att det inte gick att leverera. Jag ringde direkt till supporten och fick reda på att chauffören befann sig på andra sidan stan 10 mil bort. Det tar minst 2 timmar dit i morgontrafiken, men den chauffören flög dit på 10 minuter.

Jag har dock aldrig råkat ut för detta med PostNord.
Citera
2023-04-24, 23:38
Medlem
Adelaides avatar
Aldrig haft problem med postnord fram tills nu. Har gjort lite beställningar på internet och enligt spårningsnumren är mina paket i Sverige, och har varit det i en hel vecka nu, men ändå har jag inte fått dem ännu. Vilket hemskt företag!
Citera
2023-04-24, 23:57
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Aldrig haft problem med postnord fram tills nu. Har gjort lite beställningar på internet och enligt spårningsnumren är mina paket i Sverige, och har varit det i en hel vecka nu, men ändå har jag inte fått dem ännu. Vilket hemskt företag!

PostNord brukar ta minst en vecka på sig att leverera en utlandsförsändelse. Leveranstiden är ändå bättre än förut när alla försändelser mellanlagrades i Örebro. En mobiltelefon tog runt ett halvår att leverera och batteriet var nästan helt död när jag fick den.
Citera
2023-05-17, 10:56
Medlem
PostNord orkar inte dela ut post på fredag på grund av att torsdag är en röd dag. Om ett brev inte hinner levereras i dag så får man vänta 6 dygn tills nästa utdelningsdag. Fy fan vad värdelöst av PostNord.

Kolla ert eget postnummer i PostNords sökverktyg.

https://www.postnord.se/vara-verktyg/sok-utdelningsdag
Citera
2023-05-17, 11:27
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelJanne
PostNord orkar inte dela ut post på fredag på grund av att torsdag är en röd dag. Om ett brev inte hinner levereras i dag så får man vänta 6 dygn tills nästa utdelningsdag. Fy fan vad värdelöst av PostNord.

Kolla ert eget postnummer i PostNords sökverktyg.

https://www.postnord.se/vara-verktyg/sok-utdelningsdag

Sant. Kollade ett postnummer som skulle ha utdelning mån, ons och fre denna vecka, men fre är inställd.

Ofattbart. Ingen media verkar ta upp detta heller.

Ed: Verkar vara olika för olika postnummer. Ett annat mån, ons, fre-postnummer denna vecka som jag skriver in får faktiskt utbärning på fredag..!

Verkar rent godtyckligt. Undrar om samma postnummer som skulle fått på fredag (vecka 20) också blir utan vecka 23 (klämdag måndag 5 juni).

Väldigt störande detta också att postnord inte kan vara konsekventa med udda och jämna veckor, utan verkar "rulla" schemat så att det är helt omöjligt att förutsäga utan man måste gå in på sidan för att kolla.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2023-05-17 kl. 11:48.
Citera
2023-05-17, 13:55
Medlem
har inga problem själv, flyter på snabbt och bra, nöjd med postnord
Citera
2023-05-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Sant. Kollade ett postnummer som skulle ha utdelning mån, ons och fre denna vecka, men fre är inställd.

Ofattbart. Ingen media verkar ta upp detta heller.

Ed: Verkar vara olika för olika postnummer. Ett annat mån, ons, fre-postnummer denna vecka som jag skriver in får faktiskt utbärning på fredag..!

Verkar rent godtyckligt. Undrar om samma postnummer som skulle fått på fredag (vecka 20) också blir utan vecka 23 (klämdag måndag 5 juni).

Väldigt störande detta också att postnord inte kan vara konsekventa med udda och jämna veckor, utan verkar "rulla" schemat så att det är helt omöjligt att förutsäga utan man måste gå in på sidan för att kolla.

Röda dagar mitt i veckan förskjuter hela utdelningschemat en dag framåt. Blir samma sak 6/6. Sen är det stabilt vilken dag posten kommer på fram till nyårsdagen -24 då det återigen hoppar över en dag.

Lagom tills alla har lärt sig vilken dag posten kommer ...

Inte intuitivt system men så är det.
Citera
2023-05-17, 18:06
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Varför går det inte att hitta på deras pisshemsida öppettider för telefon kundtjänst? inte ens google
jävel ger svar längre

Jag vill inte ha svaret på ENGELSKA!!!
https://www.postnord.se/en/contact-us

Jag vill inte hamna på en satans FAQ efter att ha plockat
bort /en/ https://www.postnord.se/kundservice-faq
Citera
2023-05-17, 18:52
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Postnord är ett skitföretag. Låt Citymail/Bring ta hand om allt istället.
Citera
2023-05-22, 17:58
Medlem
Postnord är så jävla värdelösa så jag fan håller på att explodera!!!!

Och man har inget annat val än att böja sig framåt och bända isär skinkorna😫😫😫

Ghhaaaa😫😫😫😫
Citera
2023-05-23, 15:27
Medlem
Messerschmittzzs avatar
När jag möter Post Nords lastbilar så brukar jag för det mesta bara tycka synd om dom för att tvingas jobba på ett sådant skitföretag.
Citera
2023-06-04, 12:12
Medlem
Tar PostNord-appen inte hänsyn till vilka utdelningsdagar jag har? Det står att jag ska få en försändelse i postlådan i morgon, men på postnord.se står att nästa utdelningsdag är om tre dagar. Hur dåligt är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in