2023-01-26, 16:03
Avstängd
ts är som sagt utväcklingsstörd
bor hos sin mamma
man bokar leverans via change.postnord.com
och dom ringer aldrig
så mata inte trollet!!
Citera
2023-03-16, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Ja, det menar jag. För alla känner sin brevbärare och de på postkontoret ute på landet och de har en heder.

Gigantisk skillnad även i Stockholm. Hade jag vetat vem som hade hanterat en del av mina paket hade jag åkt hem till dem och frågat vad fan de håller på med.

Instämmer helt. Flyttade från en mindre stad till en söderort i Stockholm. I min gamla stad tog var det en skräll om ett brev tog 5 arbetsdagar, normalt tog det 2-3 dagar. Här i Stockholm? Två veckor minst om dom inte slarvar bort skiten. Förarna måste ha dyslexi också för jag får mina grannars post i min brevlåda.
Citera
2023-04-12, 15:07
Medlem
boredomss avatar
Flashback levererar igen - random tråd kapas snabbt av generiska flashback-incels till att handla om hur dom tycker det är jobbigt att se bruna människor på bussen.

Iaf, när det är illa med postnord så är det riktigt illa.
Men TS, du sa ju själv att chauffören inte hade fått någon info?
Dom som jobbar är sönderstressade och likt SL's arbetare så är deras jobb inte bara att utföra dom tjänster företaget lovar utan att även vara en mänsklig sköld som tar all skit som är riktad mot toppskiktet.

Jag har dock beställt varubrev 1:a klass minst en gång i veckan dom senaste åren och jag kan räkna missarna på handen. Tar mer än oftast mindre än 24 timmar från beställning till brevlåda.

Flashback levererar igen - random tråd eskalerar snabbt
Citera
2023-04-12, 20:39
Medlem
carminaburanas avatar
Jag betalade precis 15 spänn för ett frimärke till ett vanligt brev. Sinnessjukt.
Citera
2023-04-16, 09:47
Avslutad
Då var man hemma i 5 timmar igår och väntade på en bokad leverans som inte kom. Ingen notis om varför eller vad de tänker göra åt saken, och trots att de ska leverera är kundtjänsten såklart stängd för att det är helg.

Inte konstigt att de är så glada i att skicka ”VI HAR LEVERERAT” i SMS, mail och appnotiser samtidigt när de väl får till det. Jävla idioter.
Citera
2023-04-20, 14:51
Medlem
Mike.Andersens avatar
Har PostNord slutat dela ut reklam? Jag har inte fått någonting i brevlådan sedan Uppslaget gick i graven.
Citera
2023-04-20, 14:54
Medlem
Ett-Noll-Etts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Har PostNord slutat dela ut reklam? Jag har inte fått någonting i brevlådan sedan Uppslaget gick i graven.

https://www.branschkoll.se/postnord-lagger-ner-odr-och-uppslaget/

"Sista helgen som Postnord delar ut oadresserad direktreklam blir 3-4 april nästa år (läs i år)."
Citera
2023-04-20, 15:24
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-Noll-Ett

"Sista helgen som Postnord delar ut oadresserad direktreklam blir 3-4 april nästa år (läs i år)."

Vad bra, då kan man skrota brevlådan.
Citera
2023-04-20, 15:44
Medlem
gamlingen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-Noll-Ett

Fast dom har ju aldrig delat nåt på helgerna
Citera
2023-04-21, 08:31
Avstängd
1997 så fanns väl inte PostNord, utan det var Posten som delade ut brev (och julkort)
Kanske inte var bättre förr?

När busschauffören Tore Hedenberg i Lekvattnet gick ut och vittjade brevlådan i början av veckan så fann han ett julkort, adresserat till hans far. Det märkliga är att kortet skickades för 25 år sedan. – Ingen av de som skickade kortet är i livet längre, säger Tore.

(låst artikel) https://www.nwt.se/2023/04/21/tore-fick-julkort-fran-slakten-25-ar-for-sent-b88ad/
Citera
2023-04-21, 08:44
Medlem
Trulfs avatar
Beställde en utemöbel. Skickades samtidigt i två delar från lev. Del första delen kom fram en lördag och den andra kom fram en vecka senare.

Beställde en vara som skickades via A-post. Efter 11 dagar har den fortfarande inte kommit fram.

Fick ett brev skickat med A-post från Borås till Stockholm. Tog 8 dagar att komma fram.

Bedrövligt!

DHL är inte bättre. Kunde inte leverera ett paket eftersom telefonnummer och portkod saknades. Det slog aldrig chauffören att ringa på porttelefonen?
Citera
2023-04-21, 13:10
Medlem
brianmolkos avatar
Mest värdelösa företag ?
Det är nog snarare herrmodebutikerna.

Inget postleverans företag har strulat för mig, har de strulat så är de köpare som haft gammal adress
Men de löste sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in