2023-05-17, 12:38
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Att det inte finns lika många kvinnor som är utklädda till män beror på kulturhistorian. Men även om det hade funnits så hade ni gråtit över det också. Det är bara titta på alla sociala medier där tjejer har opererat sig till män.

Det enda jag läst om är bröst, läpp och bakdelsförstoringar dvs mer kvinnlighet.
Det är väl inte operationer vi talar om här, utan att klä ut sig.
Vi måste försöka stävja det självskadebeteendet med operationer genom att acceptera utklädda kvinnor till män och göra det populärt.
Senast redigerad av pe11e 2023-05-17 kl. 12:42. Anledning: Tillägg
Citera
2023-05-17, 12:42
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det enda jag läst om är bröst, läpp och bakdelsförstoringar dvs mer kvinnlighet.
Det är väl inte operationer vi talar om här, utan att klä ut sig.

Men uppståndelsen beror ju på att tokhögern tror att barnen kommer vilja operera om sina kön efter att ha sett en drag queen läsa sagor för dem. Det är vad hela grejen handlar om.
Citera
2023-05-17, 12:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Det hör till. Men i det här fallet har vi nog inte sett ett enda exempel på någon undersökande journalistik.
Filma & ställa jobbiga frågor. Låter lite som klassisk undersökande journalistik typ 60 Minutes eller Uppdrag Granskning.
Citera
Medlem
frantiks avatar
Fan vad alla har blivit kristna jävla tråkmånsar.
Ska vi börja diskutera videovåld och WASP också?
Citera
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Det är ju ni som är hjärntvättade i er bubbla. Dårar.

Visa en enda länk där ett barn har tagit skada av det här så ändrar jag min intställning.

Att det skett en kraftig ökning av barn och unga med könsdysfori är ju faktum men det beror kanske inte enkom på dragqueens men det är absolut en del i HBTQ-fieringen av samhället.

Citat:
Det som är nytt är att 727 unga personer diagnostiserades med könsidentitetsstörning år 2017 jämfört med 31 personer 10 år tidigare, vilket motsvarar en ökning med 2 345 procent på 10 år. Denna ökning förtjänar eftertanke, eftersom personer med könsidentitetsstörning erbjuds irreversibel könskorrigerande behandling.

https://lakartidningen.se/klinik-och...ar-eftertanke/

Ska ut och fånga dagen nu så det blev en snabbgoogling. Rätta mig gärna om det blev fel
Citera
2023-05-17, 12:47
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Så då har du något emot att tokhögern politiserar detta också eller tror du att politiserandet bara kommer från vänsterhåll?

Du, hela grejen om att det skulle vara en förtryckt minoritet är befängd. Korporal Klinger är vad, en 50 år gammal troupé?
Det finns ingen orsak alls att ha dragqueens på bibliotek bland barn, traditionellt är det inte en företeelse som är riktad mot barn heller utan förbehållet sängkammare eller red light.

Därmed förstår jag högern. After Dark riktade sig mot en vuxen publik.
Citera
2023-05-17, 12:48
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Hoppla, här bytte du blixtsnabbt ämne. Men OK. Vilken skolklass pratar du om?

Jag bytte inte alls ämne.

Lillan och Tjorven riktar sig till barn i åldern 5-7. Du vill mena att alla barn är uteslutande där med sina föräldrar, jag vill mena att barn bussas dit från skolor och tvingas se denna skit. Vem har rätt? Troligen en blandning.
Denna perversion riktad mot barn måste få ett slut.

Men än viktigare är att komma åt roten av problemet, och det är inte Lillan eller Tjorven. Utan det är den cyniska sammansvärjningen som organiserar och stödjer denna skit runt om i världen. Soros har mer en ett finger i detta.
Citera
2023-05-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Att det skett en kraftig ökning av barn och unga med könsdysfori är ju faktum men det beror kanske inte enkom på dragqueens men det är absolut en del i HBTQ-fieringen av samhället.

https://lakartidningen.se/klinik-och...ar-eftertanke/

Ska ut och fånga dagen nu så det blev en snabbgoogling. Rätta mig gärna om det blev fel
Att fler diagnostiserad betyder inte samma sak som att det har skett en ökning. Men det kanske inte spelar någon roll för din världsbild.
Citera
2023-05-17, 12:50
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Du gillar inte vinhoran, nej. Låt bli att ta dina ungar på hennes föreställningar då, och låt andra föräldrar själva få avgöra vilken underhållning de vill låta sina ungar gå på. Att du personligen inte gillar innehållet i föreställningarna är helt legitimt, men så länge föreställningarna inte utgör någon risk för publik och medverkande finns det ingen anledning att få panik över dem.

Det är just detta som är problemet - idiotiska föräldrar som vill vara woke och normkritiska drar med sina småbarn i karusellen. Detta är ett övergrepp då barn INTE skall utsättas för sexualiserande miljöer och perverterade vuxna. Skulle du låta vinhoran sitta barnvakt till dina barn?
Citera
2023-05-17, 12:50
Nu börjar häxjakten på "transfobiker", begriper inte att folk fortfarande tror att Europa består av demokratier.
Det är The Telepgrah som tagit del av en 15 sidor lång pamflett som delats ut till hundratals anställda som arbetar med administrativa roller i parlamentet och som ska ha varit i bruk internt under de senaste tre åren. Det framgår bland annat att personalen uppmanas att ”lära sig att identifiera hur transfobiskt beteende ser ut och förstå att detta måste bemötas med en attityd av nolltolerans”.

Ett exempel på ”transfobiskt beteende” som lyfts fram är att en kollega vägrar att använda en transpersons föredragna pronomen eller namn och man tillägger här att dylikt beteende ”bör hanteras på ett lämpligt sätt”.

https://nyadagbladet.se/utrikes/brit...foba-kollegor/

De vill tydligen skrämma oss till tystnad. Sinnesjukt är bara förnamnet.

Är det fler än AFS och Lamotte som kämpar emot det här?
Vad kan vi fotsoldater göra förutom att sitta här och försöka övertyga trollen?
Citera
2023-05-17, 12:51
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpringCampaign
Du, hela grejen om att det skulle vara en förtryckt minoritet är befängd. Korporal Klinger är vad, en 50 år gammal troupé?
Det finns ingen orsak alls att ha dragqueens på bibliotek bland barn, traditionellt är det inte en företeelse som är riktad mot barn heller utan förbehållet sängkammare eller red light.

Därmed förstår jag högern. After Dark riktade sig mot en vuxen publik.

Traditionellt och historiskt fanns drag queens, transor och män utklädda till kvinnor på scener och teatrar där även barn var tillåtna, både i publiken och på scen. Så du vet inte vad du pratar om.
Citera
2023-05-17, 12:51
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Filma & ställa jobbiga frågor. Låter lite som klassisk undersökande journalistik typ 60 Minutes eller Uppdrag Granskning.
Nu råkar jag veta att din debatteknik bl.a. går ut på att du använder din egen privata semantik som om den vore allmängiltig, och inte godkänner någon annan användning av begreppen än din egen. Med det sagt:

Grävande/undersökande journalistik handlar om att undersöka fenomen som är svåra att få information om genom vanlig journalistik. Om sagostunderna vore något som verkade i det fördolda skulle jag ha förståelse för att man skulle behöva använda sådana medel för att granska dem. Men nu gör de ju inte det – det är öppna tillställningar – vilket leder mig till slutsatsen att du använder begreppet "undersökande journalistik" för att försöka sminka över aktionens egentliga karaktär, nämligen sabotage av en visning.

Du kommer aldrig bli en riktig man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in