Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Vill kommentera punkt 5. Jag jag har upprepat många gånger att jag aldrig läst om någon förövare som lyckats låsa sitt offer på detta sätt. Och om offret är medvetet vågar jag nästan påstå att det är omöjligt.
Jag har googlat och sökt efter liknande fall sedan tråden startade utan att hitta nåt. Även gått igenom hundratals mma klipp där en sittande person lyckas låsa motståndarens armar på det sätt. Inget gåt att hitta.
Jag har förståelse för att det är svårt att hitta ex på liknande strypmord som motsäger det jag säger. Men om detta skulle vara praktiskt genomförbart borde man kunna hitta nåt ex bland alla tiotusentals mma matcher som finns uppladdade.
Ok, så kan det vara. Men min tes är ju att Tove är påverkad, och inte alls hundra efter överrakningen, fallet, slag i huvudet och viss alkoholpåverkan.
Så jag är inte ute efter att överträffa dig, utan jag tycker att det finns fog för att dessa faktorer kan ha samverkat.
Rättsläkaren har ju exemplifierat sådana situtioner där ett offer kan bli strypt utan att tillfogat förrövaren skador och inte kunnat avvärja sig. Jag litar på hennes kunskap där, som förstås utgår från statistiken.