2023-05-16, 17:24
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det är väl klart att du har rätt! Till dina åsikter. Precis som vi andra.

Du är bara väldigt dålig på att få fram fördelarna med den här påverkansoperationen.
Jag har inte ens försökt, eftersom det inte är min uppgift att bevisa nyttan av Drag Queen Story Hour för t ex dig. Det är du och övriga smakpoliser i tråden som behöver förklara varför er kränkthet ska avgöra vilken kultur vi andra ska få ta del av.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-16 kl. 17:50.
Citera
2023-05-16, 18:23
Medlem
DenFlygandeGrisens avatar
Citat:
Det är inte topic i den här tråden, personligen anser jag att det var länge sedan vi hade demokrati i Sverige.

Hur tycker du vi ska göra ang. topic för tråden, när vi inte ens fått rösta om införandet av HBTQ-certifierade förskolor och sagoläsning av transor för småbarn?

Så du tror att Sverige hade varit emot det? Dessutom borde förskolor få bestämma själva, vad har staten med det att göra? Du är emot demokrati och fria val, kanske är du kommunist?
Citera
2023-05-16, 18:31
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Hur tycker du vi ska göra ang. topic för tråden, när vi inte ens fått rösta om införandet av HBTQ-certifierade förskolor och sagoläsning av transor för småbarn?
Antyder du att du tycker att du borde ha fått rätt att rösta om utbudet på biblioteken runtom i kommunerna?
Citera
2023-05-16, 18:37
Medlem
Extinctionists avatar
Folk med avvikande beteende blir i allmänhet inte bra behandlade. Dels därför jag tycker att man inte borde exponera ungar hursomhelst och skapa massa missuppfattningar om hur samhället är organiserat kring identitet och kön. Det ger barnet inte rätt förutsättningar.

Rent biologiskt tror jag nog att transor lever ett rätt ofullständigt liv eftersom de också har svårt att skaffa sig partners och bilda familj ,vilket leder dem att söka tillfredsställelse på andra vis.

Att kalla sig epitetet Ms Shameless ger inte rätt signaler. Det är inte vettigt för en vuxen att stoltsera att man är skamlös.

Däremot att omotiverat kalla dessa missfoster för pedofiler är riktigt lågt. Man ska vara försiktig med vad man anklagar folk för.
Senast redigerad av Extinctionist 2023-05-16 kl. 19:05.
Citera
2023-05-16, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenFlygandeGrisen
Så du tror att Sverige hade varit emot det? Dessutom borde förskolor få bestämma själva, vad har staten med det att göra? Du är emot demokrati och fria val, kanske är du kommunist?
Ämnet skapar en del upprördhet bland befolkningen, vem som skulle vunnit en omröstning vet jag inte.
En kommunist tror jag inte skulle opponerat sig så mycket, däremot. Jag är inte emot demokrati, jag anser bara att vi inte har en fungerande sådan sedan länge.

Du svarade inte på frågan.
Citera
2023-05-16, 19:03
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extinctionist
Folk med avvikande beteende blir i allmänhet inte bra behandlade. Dels därför jag tycker att man inte borde exponera ungar hursomhelst och skapa massa missuppfattningar om hur samhället är organiserat kring identitet och kön. Det ger barnet inte rätt förutsättningar.

Rent biologiskt tror jag nog att tror jag att transor lever ett rätt ofullständigt liv eftersom de också har svårt att skaffa sig partners och bilda familj ,vilket leder dem att söka tillfredsställelse på andra vis.

Att kalla sig epitetet Ms Shameless ger inte rätt signaler. Det är inte vettigt för en vuxen att stoltsera att man är skamlös.

Däremot att omotiverat kalla dessa missfoster för pedofiler är riktigt lågt. Man ska vara försiktig med vad man anklagar folk för.
Jag, för min del, tänker att föräldrar och andra vårdnadshavare borde få behålla rätten att avgöra vilken underhållning deras barn får ta del av. Det ska varken du, jag eller någon annan bestämma åt dem. Och eftersom inget tyder på att sagostunderna skulle medföra någon risk för publiken finns det således inte så mycket att prata om. Vill man inte ta sina ungar till just de här sagostunderna slipper man.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-16 kl. 19:06.
Citera
2023-05-16, 19:36
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ämnet skapar en del upprördhet bland befolkningen, vem som skulle vunnit en omröstning vet jag inte.
En kommunist tror jag inte skulle opponerat sig så mycket, däremot. Jag är inte emot demokrati, jag anser bara att vi inte har en fungerande sådan sedan länge.

Du svarade inte på frågan.

Intressant.

Det måste vara ensamt så långt ut på skalan.. Men underhållande - när gamla bedagade högerextremister går i god för vad kommunister hostar fram för åsikter. Dessutom på förhand.

Gissar att man måste vara 1940-talist för att göra anspråk på att äga den frågan i bägge toklägren.

Även om Lamotte är betydligt yngre - blir det iofs även intressant att se hur hans "skämt" visavi kommunen och andra nu kommer att hanteras. Han är så klockrent korkad på exakt samma manér, när han nu hotar med utpressning (för att inte droppa de riktiga namnen på dragsen offentligt) - och därefter skryter om det på Twitter.

Extremist-tanterna ogillar att se sin egen svaga spegelbild projicerad på biblioteken.

För egen del ogillar jag själva konceptet.
Senast redigerad av Xedome 2023-05-16 kl. 19:38.
Citera
2023-05-16, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Jag har inte ens försökt, eftersom det inte är min uppgift att bevisa nyttan av Drag Queen Story Hour för t ex dig. Det är du och övriga smakpoliser i tråden som behöver förklara varför er kränkthet ska avgöra vilken kultur vi andra ska få ta del av.

Kultur? Vet du ens vad kultur är? Att störda människor indoktrinerar barn och förvirrar dem är inte kultur utan övergrepp.
Citera
2023-05-16, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenFlygandeGrisen

Vilka är "staten"? Vem betalar transornas perversa intrång i barns psyken och sexualitet?

"Qruisers grundare dömd till 7.5 års fängelse för brott mot 13 barn" https://dumpen.se/2023/05/14/qruisers-grundare-domd-till-7-5-ars-fangelse-for-brott-mot-13-barn/
Citera
2023-05-16, 20:52
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Kultur? Vet du ens vad kultur är? Att störda människor indoktrinerar barn och förvirrar dem är inte kultur utan övergrepp.
Givetvis är det möjligt för dig att ha en helt privat semantik där orden har den betydelse som passar just din världsbild, men för oss andra är det rätt okontroversiellt att se sagoläsning som kultur.
Citera
2023-05-16, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Intressant.

Det måste vara ensamt så långt ut på skalan.. Men underhållande - när gamla bedagade högerextremister går i god för vad kommunister hostar fram för åsikter. Dessutom på förhand.

Gissar att man måste vara 1940-talist för att göra anspråk på att äga den frågan i bägge toklägren.

Även om Lamotte är betydligt yngre - blir det iofs även intressant att se hur hans "skämt" visavi kommunen och andra nu kommer att hanteras. Han är så klockrent korkad på exakt samma manér, när han nu hotar med utpressning (för att inte droppa de riktiga namnen på dragsen offentligt) - och därefter skryter om det på Twitter.

Extremist-tanterna ogillar att se sin egen svaga spegelbild projicerad på biblioteken.

För egen del ogillar jag själva konceptet.
Jag tycker att han har humor och hanterar det hela briljant!

Nu ska han läsa sagor som sitt alias Hot Lamotte eller så väljer han Mister Shameless Swishwhore. Sagorna blir Tintin i Kongo och Pippi i Söderhavet. 👍
https://www.friatider.se/lamotte-bjuder-till-sagostund-som-mister-shameless-swishwhore

Namnen är för övrigt redan ute, en kommuntant tabbade sig.
Citera
2023-05-16, 21:24
Medlem
Jimmy Å och Lamotte de enda två som vågar säga som det är och ta hatet och hotet som medföljer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in