2023-05-16, 12:50
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Länken funkar inte.
Det gör den visst.

Citat:
Det är Drag Queen Story Hour (DQSH) organisationen de arbetar för.
Icke vinstdrivande står det, men då borde de ju inte ta betalt!
Icke vinstdrivande verksamhet är just det - inte vinstdrivande. Med det menas att pengarna som betalas till sån verksamhet bara går till driften, inte till vinsten. Det du pratar om heter välgörenhet och det är en helt annan diskussion.

Citat:
[i]Målet är dels att uppmuntra läsning och förmedla sagor och berättelser, dels att som dragartister kunna visa barnen att det finns många olika personliga uttryck och olika sätt att definiera sig, och på så vis sprida kunskap om mångfald och HBTQI.
Ja, det är väl inget att säga något om? Du tycker att det är indoktrinering, men på vilket sätt är det det?

Citat:
Barn under 7 år ska inte behöva bry sig om normbrytning och sexuella identiteter. De vill indoktrinera barnen med sin "värdegrund".
Drag queen är inte en sexuell identitet. Den enda "normen" som bryts är vilka kläder som ansetts vara avsedda för män resp. kvinnor under ett antal decennier.

Har du starka minnen från tiden innan du fyllde sju? Så pass starka att dessa präglat dig och gjort dig till den du är idag? Du såg en clown när du var fem år gammal och numera går du alltid klädd i clownkläder? Du fråntar barnen sin agens och med det berövar du dem också på sin individualitet. Det är nog du som har en dålig syn på dina medmänniskor - både när det gäller barn och vuxna.
Citera
2023-05-16, 13:01
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Det är ju de som lobbar för att sånt här transtrams ska accepteras.
Min fråga var vad RFSL har med sagostunderna att göra. Det är ju sagostunderna vi diskuterar i den här tråden. Vill du diskutera RFSL:s historia kan du väl göra det i en annan tråd? Med mindre att du förklarar här och nu vad RFSL:s koppling till sagostunderna är.

Citat:
Ingen har frågat mig om kyrkans barntimmar, men om du läser vad jag skrev tidigare så ser du att jag är emot all indoktrinering av barn.
Jamen vad bra. Vilka andra typer av indoktrinering av barn har du engagerat dig mot?
Citera
2023-05-16, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Det gör den visst.

Icke vinstdrivande verksamhet är just det - inte vinstdrivande. Med det menas att pengarna som betalas till sån verksamhet bara går till driften, inte till vinsten. Det du pratar om heter välgörenhet och det är en helt annan diskussion.

Ja, det är väl inget att säga något om? Du tycker att det är indoktrinering, men på vilket sätt är det det?

Drag queen är inte en sexuell identitet. Den enda "normen" som bryts är vilka kläder som ansetts vara avsedda för män resp. kvinnor under ett antal decennier.

Har du starka minnen från tiden innan du fyllde sju? Så pass starka att dessa präglat dig och gjort dig till den du är idag? Du såg en clown när du var fem år gammal och numera går du alltid klädd i clownkläder? Du fråntar barnen sin agens och med det berövar du dem också på sin individualitet. Det är nog du som har en dålig syn på dina medmänniskor - både när det gäller barn och vuxna.

Du har rätt, fel av mig. Det räcker tydligen med att de får ut budskapet.

Hur många gånger ska detta förklaras?! De indoktrineras med en HBTQ-agenda de är för små för att processa och ta till sig på ett vettigt sätt. De blir förvirrade och är inte mogna uppgiften som slängs i deras knä. RFSL står bakom HBTQare i Sverige, läs på om vad de pysslar med. De får vända sig till könsmogna personer, eller än hellre de över 25 som har färdigutvecklat konsekvenstänk. Nej, det är transorna som vill påverka barnens agens och utveckling till självständigt tänkande individer, de är som sagt inte mogna detta i den åldern och behöver utveckla sin identitet i lugn och ro med stabila föräldrar.

Ja, jag kommer ihåg mycket från min barndom. Den var harmonisk och stabil och ingen behövde lära mig att älska människor som de är. Min självkänsla är väldigt god.

Som någon skrev tidigare, det här kan få motsatt effekt. Ingen bryr sig om vad folk identifierar sig som och det var länge sedan jag hörde något om att knacka bögar. Nu är dock folk uppretade, då de ger sig på barnen.
Citera
2023-05-16, 13:29
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Som någon skrev tidigare, det här kan få motsatt effekt. Ingen bryr sig om vad folk identifierar sig som och det var länge sedan jag hörde något om att knacka bögar. Nu är dock folk uppretade, då de ger sig på barnen.
Det här börjar bli tröttsamt. Du påstår nu att man ger sig på barnen under de här sagostunderna. Du undviker konsekvent att besvara frågan på vilket sätt barnen kommer till skada under tillställningarna, men du får chansen igen nu: Vem är det som enligt dig angriper barnen under sagostunderna, och hur går angreppen till?
Citera
2023-05-16, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Min fråga var vad RFSL har med sagostunderna att göra. Det är ju sagostunderna vi diskuterar i den här tråden. Vill du diskutera RFSL:s historia kan du väl göra det i en annan tråd? Med mindre att du förklarar här och nu vad RFSL:s koppling till sagostunderna är.

Jamen vad bra. Vilka andra typer av indoktrinering av barn har du engagerat dig mot?
Förklara du istället nyttan med det hela. Och kom inte dragandes med något mumbojumbo om kärlek och acceptans, det kan barnen bättre än någon annan.
Citera
2023-05-16, 14:12
Medlem
Hazizas avatar
Har de fått fram namnet på denna perverterade man än? Lamotte skulle väl avslöja det igår?

Ser inte folk kopplingen mellan sexuellt perverterade män och barn?
Citera
2023-05-16, 14:28
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Förklara du istället nyttan med det hela. Och kom inte dragandes med något mumbojumbo om kärlek och acceptans, det kan barnen bättre än någon annan.
Varför skulle jag behöva förklara "nyttan" med det hela? Det här är kultur, eller underhållning om man så vill. Det behöver inte vara nyttigt. Det räcker att det drar en publik. Givetvis ansvarar arrangören för säkerheten under arrangemangen, men så länge den är garanterad kan jag inte förstå varför de inte skulle få arrangeras. Din smak är ju inte tongivande för vad resten av samhället får ägna sig åt. Som tur är.
Citera
2023-05-16, 14:33
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ingen har frågat mig om kyrkans barntimmar, men om du läser vad jag skrev tidigare så ser du att jag är emot all indoktrinering av barn.
Du missade att besvara min följdfråga på det här påståendet. Kanske var jag inte tydlig nog. Du antyder att din framfart i tråden inte handlar om att du är motståndare till att just drag queens läser sagor för barn, nej då, du är minsann motståndare till all "indoktrinering av barn" – oavsett vem som ligger bakom den.

Det påståendet är rätt svårt att svälja, men du har chansen att öka din trovärdighet nu genom att berätta vilka andra former av indoktrinering av barn du opponerar dig mot.

Och nej, "alla former" är inte ett svar. Om det verkligen är sant att du har reagerat även mot andra former av "indoktrinering av barn" borde det vara möjligt för dig att berätta vilka de var. Om inte, tyder det på att aldrig annars bryr dig om huruvida ungar "indoktrineras", och att du alltså försöker gömma dig bakom en dimridå nu igen.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-16 kl. 14:55.
Citera
2023-05-16, 15:08
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenFlygandeGrisen
Jag förstår att du uppfattar att ideologi och politik kan vara närvarande i olika samhällsinstitutioner och att vissa ideologier kan vara mer framträdande än andra. Men jag skulle vilja påpeka att det finns flera perspektiv att överväga när det gäller denna fråga.

För det första är det viktigt att komma ihåg att människor har olika politiska åsikter och ideologier, och det är en naturlig del av demokratiska samhällen att olika åsikter får existera och uttryckas. I en demokrati är det viktigt att människor har rätt att uttrycka sina åsikter och att olika politiska perspektiv får finnas.

För det andra är det inte ovanligt att samhällsinstitutioner som skolor och bibliotek åtar sig att främja värden som tolerans, jämlikhet och demokrati. Det kan uppfattas som att en viss ideologi eller politiskt synsätt frodas där, men det kan också vara en del av institutionernas uppdrag att främja dessa grundläggande värden som är viktiga för ett samhälle.

Det är viktigt att uppmuntra en sund och öppen debatt om olika politiska åsikter och ideologier. Genom att lyssna på olika perspektiv och ha en öppen dialog kan samhället som helhet utvecklas och förbättras. Det innebär inte att man behöver "rota upp" det man inte håller med om efter ett maktskifte, utan snarare att man främjar en mångfald av åsikter och värderingar som kan berika samhället.
Vi säger utvärdera och omforma istället för rota upp då.

Jämställdhetsarbetet har blivit en ekokammare av genusdoktrin och intersektionalitet, finns inget som talar för ett positivt utfall för samhället eller människors väl generellt.

Utvärdera och omforma.

Tolerans och solidaritet: Ja, vi ser vad det lett till när vi tillämpat det utan diskriminering, och visat det mot folkgrupper och individer som själva inte är vare sig toleranta eller solidariska med oss. Fina ord från självgoda människor som dessutom anser sig veta bättre än folkviljan.

Utvärdera och omforma.
Citera
2023-05-16, 16:15
Avslutad
Citat:
Jag kan däremot inte acceptera ditt politiska program om att försvåra för föräldrar att ge sina barn den möjligheten om de nu vill det.

Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Om vilka "de" vill det?

Citat:
Föräldrarna som tar sina ungar till sagostunderna.

Alltså inte om barnen själva vill ...

Tänkte väl att du inte tänkte på barnen ...
Citera
2023-05-16, 16:52
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Alltså inte om barnen själva vill ...

Tänkte väl att du inte tänkte på barnen ...
Det är till att gripa efter halmstrån, va? Om det här är det enda motargument du har mot min argumentation stärker du mig bara i min förvissning att jag har rätt.

Ordväxlingen du hoppade in i var mitt svar till Psychosopher om varför jag under denna diskussion inte har behandlat honom med de silkesvantar han önskar bli behandlad med. Jag tror inte att det gagnar diskussionen att spinna vidare på det sidospåret. Däremot går det bra att du träder fram ur skuggorna och klämmer fram vad du egentligen har för problem med min argumentation, så att vi kan belysa det. Om du vågar.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-16 kl. 17:06.
Citera
2023-05-16, 17:20
Avslutad
Citat:
Det är till att gripa efter halmstrån, va? Om det här är det enda motargument du har mot min argumentation stärker du mig bara i min förvissning att jag har rätt.

Ordväxlingen du hoppade in i var mitt svar till Psychosopher om varför jag under denna diskussion inte har behandlat honom med de silkesvantar han önskar bli behandlad med. Jag tror inte att det gagnar diskussionen att spinna vidare på det sidospåret. Däremot går det bra att du träder fram ur skuggorna och klämmer fram vad du egentligen har för problem med min argumentation, så att vi kan belysa det. Om du vågar.
Det är väl klart att du har rätt! Till dina åsikter. Precis som vi andra.

Du är bara väldigt dålig på att få fram fördelarna med den här påverkansoperationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in