Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Skulle just svara om det här med tyvärr och ser nu att även du reagerat. Det är ingen ”målande” och ”sammanhängande” beskrivning hon ger. MH:s medverkan.
Nej det låter konstruerat.
Sitter och läser igenom JJs första förhör om själva mordet då säger hon så här:
"J: Sen så sparkar hon mig då och då, det här momentet var väldigt tumult så jag kan inte
exakt placera vilken ordning men där sparkade hon mot mig och då försöker jag ju sätta mig
grensle på henne och här så fortsätter hon och sparkar och liksom åla sig så att hon vred ju sig
så att huvudet var mer här då och benen mot väggen tror jag."
Detta ska vara INNAN Maja tagit Toves händer. Då kan man fråga sig VARFÖR finns inga skador på JJ?
flera i tråden som påpekar att Maja är med pga Johanna skulle haft motvärnsskador om Toves händer var fria.
Men här (enligt JJ) så sparkar Tove, hon ålar och vrider sig ( här har fortfarande Maja INTE kommit in i bilden) HUR kommer det sig att Tove inte gör motvärn med sina armar här då? då är ju armarna fortf fria?
De har en liten brottningsmatch hon och Tove, medans JJ fortf "halft sitter" på henne. Riktningen ändras lite och DÄR först kommer Maja in i bilden.
"J: Mmm först så säger hon det liksom va fan håller ni på med och då vet jag att hon tog sina
händer om min hals då och ja, runt där omkring är ju Maja hon är ju kvar i badrummet och då
försöker hon ju ta undan Toves händer."
Så här tycker jag alla som haft en teori om att Maja måste hållt i TTs händer iom TT ej kunnat försvara sig mer än benen, hur förklarar ni det här då?
sen detta:
J: Ja hon sitter ju liksom kvar med Toves händer ett tag.
F: Nu säger du sitter.
J: Mmm.
F: Har Maja satt sig ner alltså?
J: Mmm.
F: Hur sitter hon?
J:
Det minns jag inte.
F: Sitter hon på rumpan eller sitter hon på huk eller står hon på knä?
J:
Det minns jag faktiskt inte.
F: Okej men hon står inte raklång upp utan på något sätt så har hon kommit ner mot golvet.
Är det så jag ska förstå dig?
J: Ja.
BF: Och var är hon någonstans i förhållande till Tove och dig?
J:
Alltså hon är ju bredvid här tror jag.
Mycket JJ inte minns om Majas medverkande ändå tycker folk att JJ är så trovärdig här..hmm