2023-05-16, 10:19
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det är ju de som lobbar för att sånt här transtrams ska accepteras.
Drag och transsexualitet är olika saker.

Citat:
Ingen har frågat mig om kyrkans barntimmar, men om du läser vad jag skrev tidigare så ser du att jag är emot all indoktrinering av barn.
En ytterst naiv inställning. Hur ska denna "indoktrinering" hindras? Genom att låsa in barnen i fönsterlösa celler dit ingen annan människa får tillträde?

Citat:
Haha, ja men hur många behöver man?! Klart de ljugit för att skydda sig då de vet att folk inte gillar deras verksamhet. Finns det fler barnaktiviteter som behöver vakter och utövarna skydda sin riktiga identitet? Har du några exempel?
"Lögnerna" om identiteterna är vad du kallar det - ingen annan gör det.

Att det finns ett säkerhetsarrangemang kring dessa tillställningar är ett resultat av de hot som riktats mot dessa och inte för att man vill dölja något.
Citera
2023-05-16, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenFlygandeGrisen
Jag förstår att du uppfattar att ideologi och politik kan vara närvarande i olika samhällsinstitutioner och att vissa ideologier kan vara mer framträdande än andra. Men jag skulle vilja påpeka att det finns flera perspektiv att överväga när det gäller denna fråga.

För det första är det viktigt att komma ihåg att människor har olika politiska åsikter och ideologier, och det är en naturlig del av demokratiska samhällen att olika åsikter får existera och uttryckas. I en demokrati är det viktigt att människor har rätt att uttrycka sina åsikter och att olika politiska perspektiv får finnas.

För det andra är det inte ovanligt att samhällsinstitutioner som skolor och bibliotek åtar sig att främja värden som tolerans, jämlikhet och demokrati. Det kan uppfattas som att en viss ideologi eller politiskt synsätt frodas där, men det kan också vara en del av institutionernas uppdrag att främja dessa grundläggande värden som är viktiga för ett samhälle.

Det är viktigt att uppmuntra en sund och öppen debatt om olika politiska åsikter och ideologier. Genom att lyssna på olika perspektiv och ha en öppen dialog kan samhället som helhet utvecklas och förbättras. Det innebär inte att man behöver "rota upp" det man inte håller med om efter ett maktskifte, utan snarare att man främjar en mångfald av åsikter och värderingar som kan berika samhället.
Nu var det inte mig du citerade, men du blandar in demokrati trots att användaren inte nämnt något om detta.

Demokrati är inte jämlikhet eller att alla får som de vill. Demokrati är när en grupp vill ha pizza, en annan hamburgare och får uttrycka detta, men det bli gröt.
Citera
2023-05-16, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Drag och transsexualitet är olika saker.

En ytterst naiv inställning. Hur ska denna "indoktrinering" hindras? Genom att låsa in barnen i fönsterlösa celler dit ingen annan människa får tillträde?

"Lögnerna" om identiteterna är vad du kallar det - ingen annan gör det.

Att det finns ett säkerhetsarrangemang kring dessa tillställningar är ett resultat av de hot som riktats mot dessa och inte för att man vill dölja något.
Drag är transvestiter men inte nödvändigtvis transexuella.

Genom att låta barn vara barn utan allt för mycket påverkan. Speciellt barn upp till skolåldern, sedan är det svårt att undvika då även skolan indoktrinerar och vi har skolplikt.

Vad kallar du det uppenbara då?
Citera
2023-05-16, 10:35
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Drag är transvestiter men inte nödvändigtvis transexuella.
Och då är vi tillbaka på ruta ett. Vad är det för fel med transvestiteter som läser sagor för barn? Du kallar det för indoktrinering, så vad är det barnen indoktrineras i?

Citat:
Genom att låta barn vara barn utan allt för mycket påverkan. Speciellt barn upp till skolåldern, sedan är det svårt att undvika då även skolan indoktrinerar och vi har skolplikt.
Barn är barn är barn == barn. A == A och B == B. Tautologier är inte särskilt intressanta att diskutera.

Eleverna i skolan undervisas i enlighet med läroplanen. Ge ett exempel från gällande läroplan för grundskolan, där indoktrinering (hjärntvätt) tydligt framgår.

Citat:
Vad kallar du det uppenbara då?

Jag vet inte vad du menar med det där. Du glider ifrån ämnet.
Citera
2023-05-16, 10:38
Medlem
DenFlygandeGrisens avatar
Citat:
Nu var det inte mig du citerade, men du blandar in demokrati trots att användaren inte nämnt något om detta.

Demokrati är inte jämlikhet eller att alla får som de vill. Demokrati är när en grupp vill ha pizza, en annan hamburgare och får uttrycka detta, men det bli gröt.

Så vad förslår du istället för demokrati?
Citera
2023-05-16, 11:01
Avslutad
Citat:
Och då är vi tillbaka på ruta ett. Vad är det för fel med transvestiteter som läser sagor för barn? Du kallar det för indoktrinering, så vad är det barnen indoktrineras i?

Barn är barn är barn == barn. A == A och B == B. Tautologier är inte särskilt intressanta att diskutera.

Eleverna i skolan undervisas i enlighet med läroplanen. Ge ett exempel från gällande läroplan för grundskolan, där indoktrinering (hjärntvätt) tydligt framgår.

Jag vet inte vad du menar med det där. Du glider ifrån ämnet.
Men snälla söta rara människa, sitter du och försvarar något du inte vet vad det är?! Har du inte lyssnat på budskapet Vinhoran och Bystiga barnen vill inpränta i våra barn?

Nå, sammanfattningsvis så vill de lära ut att det är okej att vara skamlös utan gränser, samt att man ska bortse från biologin och kan välja kön. Vissa av oss anser att detta skapar osäkerhet och förvirring, när det är motsatsen barn behöver, dvs. trygghet och stabilitet.

Jag menar att de har en skyddsmur av alias vilket inte är speciellt normalt.

Sexualitet i förskolan, kan det vara en bra grej?
https://pedagog.malmo.se/bloggposter/arbetet-med-sexualitet-och-relationer-i-forskolan/

Har inte tid att leta i läroplanen just nu, men det finns mycket om den heliga värdegrunden där för den intresserade.
Citera
2023-05-16, 11:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenFlygandeGrisen
Så vad förslår du istället för demokrati?
Det är inte topic i den här tråden, personligen anser jag att det var länge sedan vi hade demokrati i Sverige.

Hur tycker du vi ska göra ang. topic för tråden, när vi inte ens fått rösta om införandet av HBTQ-certifierade förskolor och sagoläsning av transor för småbarn?
Citera
2023-05-16, 11:18
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Men snälla söta rara människa, sitter du och försvarar något du inte vet vad det är?! Har du inte lyssnat på budskapet Vinhoran och Bystiga barnen vill inpränta i våra barn?

Nå, sammanfattningsvis så vill de lära ut att det är okej att vara skamlös utan gränser, samt att man ska bortse från biologin och kan välja kön. Vissa av oss anser att detta skapar osäkerhet och förvirring, när det är motsatsen barn behöver, dvs. trygghet och stabilitet.

Jag menar att de har en skyddsmur av alias vilket inte är speciellt normalt.

Sexualitet i förskolan, kan det vara en bra grej?
https://pedagog.malmo.se/bloggposter/arbetet-med-sexualitet-och-relationer-i-forskolan/

Har inte tid att leta i läroplanen just nu, men det finns mycket om den heliga värdegrunden där för den intresserade.
Nej, jag har inte varit och lyssnat. Men det har inte du heller!

I SVT-artikeln som länkas i TS står det:

Citat:
Jag undrar om han [Jimmie Åkesson] har varit på någon av våra sagostunder. Jag tror inte han har varit det med tanke på allt som han påstår. Budskapet i sagostunderna handlar om acceptans, vänskap, kärlek och att våga uttrycka sig på det sätt man vill.

(min förstärkning)

Där framgår budskapet i klarspråk. Du läser in att det handlar om sexualitet och att man ska bortse från biologi och välja kön. Förklara för mig hur du har kommit till fram till dessa slutsatser.
Citera
2023-05-16, 11:22
Avslutad
Citat:
Nej, jag har inte varit och lyssnat. Men det har inte du heller!

I SVT-artikeln som länkas i TS står det:

(min förstärkning)

Där framgår budskapet i klarspråk. Du läser in att det handlar om sexualitet och att man ska bortse från biologi och välja kön. Förklara för mig hur du har kommit till fram till dessa slutsatser.
Ohederligt att inte länka till citatet som dessutom verkar vara en privatpersons tolkning av vad de sagt med sina avsikter. Men då förstår jag din inställning i frågan bättre, för det där kan ju ingen klandra.
Citera
2023-05-16, 11:26
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ohederligt att inte länka till citatet som dessutom verkar vara en privatpersons tolkning av vad de sagt med sina avsikter. Men då förstår jag din inställning i frågan bättre, för det där kan ju ingen klandra.
Privatperson? Det är Miss Shameless jag citerar.

Här har du länken, som finns i TS, igen:

https://www.svt.se/kultur/miss-shameless-om-partiledardebatten-vet-inte-om-jag-ska-skratta-eller-grata
Citera
2023-05-16, 11:50
Avslutad
Citat:
Privatperson? Det är Miss Shameless jag citerar.

Här har du länken, som finns i TS, igen:

https://www.svt.se/kultur/miss-shameless-om-partiledardebatten-vet-inte-om-jag-ska-skratta-eller-grata
Länken funkar inte.

Det är Drag Queen Story Hour (DQSH) organisationen de arbetar för.
Icke vinstdrivande står det, men då borde de ju inte ta betalt!

Målet är dels att uppmuntra läsning och förmedla sagor och berättelser, dels att som dragartister kunna visa barnen att det finns många olika personliga uttryck och olika sätt att definiera sig, och på så vis sprida kunskap om mångfald och HBTQI.

I Sverige drivs initiativet DSQH Sweden av två dragqueens i Malmö, men det finns fler dragartister i landet som är engagerade i sagostunder för barn. Flera av dem jobbar inom pedagogiska yrken vid sidan av dragartisteriet, eller är skådespelare.

https://levandekulturarv.se/hall-kulturarvet-levande/exempelbanken/exempel/drag-queen-story-hour-sverige

Barn under 7 år ska inte behöva bry sig om normbrytning och sexuella identiteter. De vill indoktrinera barnen med sin "värdegrund".
Citera
2023-05-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det står klart att det inte är barnens bästa det handlar om här, förutom möjligen fostran/indoktrinering vars eventuella utkomst kan betraktas olika beroende på preferenser.

Då återstår de transpersoner eller dragartister som tycks tro de gynnas av spektaklet. Denna drag queen (klipp tidigare postat i tråden) är av en annan åsikt, och anser att sagoläsarna gör sin community en björntjänst.

Jag är böjd att hålla med. Jag har inte brytt mig ett skvatt om drag/trans innan agendan började pushas. Det har varit en ickefråga, men nu ser jag rött vad gäller allt som faller under kategorin.

Lite som BLM (ytterligare en import från nordamerika, som dött den sotdöd jag förutspår DQSH), jag hade aldrig reflekterat särskilt över svarta förrän det började skuldbelägga vita och ställa ohemula krav. Många svarta sluter inte upp bakom rörelsen för den delen, utan ser den som kontraproduktiv.

Eller Pride, som mina gaykompisar inte vill låta sig förknippas med. Bögarna gynnas inte av bondage inför barn mitt på ljusan dag.

Min slutsats är att det är ni (förespråkarna) som själva orsakar hatet ni förfasas över. Jag undrar om det är avsiktligt, för att ni hatar er själva och världen, eller om det endast rör sig om aningslöshet. För nåt positivt kommer inte ur detta, aldrig någonsin.
Kan bara hålla med vartenda ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in