Citat:
Ursprungligen postat av
Psilosopher
Programförklaring:
Notera den illa formulerade texten, skrivfelen är deras egna.
Ja hu, vilket brott mot mänskligheten. När de skriver så dåligt förstår jag varför du tyvärr måste verka för att förbjuda biblioteken att köpa in deras föreställningar.
Jamen kanon. De här artisterna har uppenbarligen en vision om en föreställning de vill erbjuda barn, och biblioteken verkar tycka att det är en bra idé så de köper in det. Föräldrar som vill att ungarna inte ska få positiva queera förebilder under kontrollerade former, utan tycker att det är bättre att de söker upp dem i smyg på nätet, kan låta bli att gå på föreställningen med sina ungar.
Jag kan absolut respektera att du inte vill att barn ska få några positiva queera förebilder, och jag kan till och med respektera din tro på att barn mår dåligt ifall man upprätthåller lögnen om att det inte finns några alternativ till det binära genussystemet (folk håller ju på och lurar sina barn att tomten finns, så varför inte). Jag kan däremot inte acceptera ditt politiska program om att försvåra för föräldrar att ge sina barn den möjligheten om de nu vill det.