2023-05-15, 19:21
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Nä och då får man ju söka hjälp för sin psykiska störning.

Som jag sa, bättre att vänta några år tills transsexualitet inte längre räknas som en psykisk störning. Vi ser ju utvecklingen , 2017 nedklassades transsexualitet från psykisk sjukdom till det lindrigare psykisk störning.
Det följer homosexualiten som gick från psykisk sjukdom till psykisk störning till att avklassas helt.
Citera
2023-05-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Säg nån annan minoritetsgrupp/subkultur som får läsa sagor på biblioteken med avsikt att influera barnen? Jag har förklarat tidigare att en sagoläsare inom verkamheten som råkar vara queer är helt ok med mig.
Man skulle kunna tänka sig SAMER och ROMER, eller varför inte JUDAR?
Men icke - dessa är väl för "normativa".
Citera
2023-05-15, 21:01
Medlem
Det vore spännande att veta vad en "vanlig" sagotant får betalt. Dragsen får tydligen 7000 för 2 sagostunder på 30 min.

Det är det säkert värt, va. Tänk om man hade det så bra att man tjänade 7lax i timmen!
Vad tror ni en sagoläsande latex-gimp får i timmen?
Citera
2023-05-15, 21:16
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
"Deras" – vems?
"Uttalad" – när och var?
Programförklaring:
Citat:
Drag Queen Story Hour är precis vad det låter, Dragqueens som läser Normkreativa barnböcker och med allas lika värde i grund. När vi läser ger vi barnen positiva queera förebilder som utmanar könsnormerna. Syftet är att barnen ska få med sig att dom har rätt att vara som dom är, oavsett vilken identitet de har, hur de ser ut eller var de kommer ifrån samt att stärka självförtroendet, Vi är alla olika och har rätt att vara det.
Notera den illa formulerade texten, skrivfelen är deras egna.
Citera
2023-05-15, 21:22
Medlem
Citat:
Under två veckors tid har jag försökt ta reda på vilka det är som för skattepengar åker runt i Sverige utklädda till kvinnor och läser sagor för småttingar. Det visade sig vara lättare sagt än gjort. Båda två har gjort allt i sin makt för att dölja sina verkliga identiteter och existerar inte med sina riktiga namn i sociala medier. På Flashback och i vissa artiklar nämns förslag på namn, som vid en närmare granskning inte visar sig stämma. När man begär ut allmänna handlingar från kommuner där de anlitats framgår att all korrespondens sker från anonyma konton och fakturering sker via företaget Frilans finans vilket innebär att personernas namn inte behöver stå på de inskickade fakturorna.

Under min granskning inser jag att kommunerna i själva verket inte har någon aning om vilka personerna är som de bjudit in för att läsa sagor tillsammans med tvååringar. Det enda som finns är anonyma mejl och fakturor. Men häromdagen kom ett genombrott och jag har nu kunnat kartlägga båda dessa män.

Från Joakim Lamottes facebook.

Biblioteken har alltså inte gjort någon som helst bakgrundskontroll! De vet inte ens vad människorna heter som de bjuder in små barn att umgås med!

Man borde inte bli förvånad längre, men ändå...Uppenbarligen känner sig de politiska aktivisterna på biblioteken så trygga med att ha makten på sin sida och med att kunna avfärda all kritik som hat och hot och fobi att de helt struntat i att vidta även de mest grundläggande åtgärderna för barnens trygghet.
Citera
2023-05-15, 21:27
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Programförklaring:

Notera den illa formulerade texten, skrivfelen är deras egna.
Ja hu, vilket brott mot mänskligheten. När de skriver så dåligt förstår jag varför du tyvärr måste verka för att förbjuda biblioteken att köpa in deras föreställningar.

Jamen kanon. De här artisterna har uppenbarligen en vision om en föreställning de vill erbjuda barn, och biblioteken verkar tycka att det är en bra idé så de köper in det. Föräldrar som vill att ungarna inte ska få positiva queera förebilder under kontrollerade former, utan tycker att det är bättre att de söker upp dem i smyg på nätet, kan låta bli att gå på föreställningen med sina ungar.

Jag kan absolut respektera att du inte vill att barn ska få några positiva queera förebilder, och jag kan till och med respektera din tro på att barn mår dåligt ifall man upprätthåller lögnen om att det inte finns några alternativ till det binära genussystemet (folk håller ju på och lurar sina barn att tomten finns, så varför inte). Jag kan däremot inte acceptera ditt politiska program om att försvåra för föräldrar att ge sina barn den möjligheten om de nu vill det.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-15 kl. 21:29.
Citera
2023-05-15, 21:27
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Biblioteken har alltså inte gjort någon som helst bakgrundskontroll! De vet inte ens vad människorna heter som de bjuder in små barn att umgås med!
Det är ju andra vuxna närvarande under föreställningen? Vad är det du tror händer på de här tillställningarna egentligen?
Citera
2023-05-15, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Från Joakim Lamottes facebook.

Man borde inte bli förvånad längre, men ändå...Uppenbarligen känner sig de politiska aktivisterna på biblioteken så trygga med att ha makten på sin sida och med att kunna avfärda all kritik som hat och hot och fobi att de helt struntat i att vidta även de mest grundläggande åtgärderna för barnens trygghet.
Namnen är ute nu, se andra trådar ang. samma ämne.
Citera
2023-05-15, 22:11
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Namnen är ute nu, se andra trådar ang. samma ämne.

Lämna länk till tråden med namnen, tack på förhand.
Citera
2023-05-16, 04:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Lämna länk till tråden med namnen, tack på förhand.
(FB) Joakim Lamotte ska läsa sagor för barn i Olofström på fredag (2023-05-19)
Citera
2023-05-16, 04:48
Avslutad
Citat:
Det är ju andra vuxna närvarande under föreställningen? Vad är det du tror händer på de här tillställningarna egentligen?
Indoktrinering av barn.
Citera
2023-05-16, 04:59
Avslutad
Citat:
Jag kan däremot inte acceptera ditt politiska program om att försvåra för föräldrar att ge sina barn den möjligheten om de nu vill det.

Om vilka "de" vill det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in