2023-05-15, 18:30
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Fetade: Falskt. Jag motsätter mig däremot positiv särbehandling av HBTQ-personer.
Fetade: Falskt. Du har i den här tråden argumenterat för att offentliga institutioner inte ska få köpa in sagostunder ifall dessa arrangeras av drag queens. Det är ett praktexempel på negativ särbehandling av HBTQ-personer. Behöver jag förklara detta ytterligare?
Citera
2023-05-15, 18:34
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Men ok, låt oss stryka ordet "agenda" för tydlighets skull och ersätta det med avsikt.

Det föreligger en avsikt att lösa upp könsroller och -mönster för att det förmodas gynna barnens välbefinnande och självständighet.

Jag tror att detta är destruktivt då identitet är grundläggande för trygghet och förståelse av sammanhang. Det är viktigt för de flesta killar och tjejer att identifiera sig som detsamma helt enkelt.

De som faller utanför kategorierna bör man fånga upp, erkänna och ta hand om efter bästa förmåga. Men att inrätta hela miljön efter denna minoritets behov är endast helt förbluffande jävla feltänkt.
Vilken miljö är det som har inrättats efter HBTQ-personers behov? Tänker du på sagostunderna nu eller svävar du iväg i OT-kosmos?
Citera
2023-05-15, 18:37
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelter
Dragqueen och transperson är inte samma sak vill jag påminna om.
Dragqueen är snarare en hobby/fetish/yrke, inte en sexuell läggning/könstillhörighet/dysfori.

Jag tror det är viktigt att fundera över vad en dragqueen är, vad en dragqueen gör, och varför den gör det. Vad jag kan minnas har dessa drags aldrig hävdat sig vara transpersoner.
Det finns transpersoner som är drag queens. Men alla drag queens är inte transpersoner, och omvänt.

Jag tror emellertid att de som förfasar sig över att drag queens har fräckheten att alls delta i samhällslivet inte är kapabla att göra sådana här distinktioner.
Citera
2023-05-15, 18:47
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Filosofi inrymmer en del som kan te sig mystiskt för den oinvigde, men likväl är vedertaget. Vänd på steken och granska intersektionalismens doktrin, det är ju rena metafysiken faktiskt. Men tänkvärt och till viss del giltigt, fast sannerligen inte lämpat som övergripande rättesnöre.
Återigen: Vad är det som gör att de du inte är enig med i HBTQ-frågor är del av en agenda, medan du själv inte skulle vara det?
Citera
2023-05-15, 18:53
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Fetade: Falskt. Du har i den här tråden argumenterat för att offentliga institutioner inte ska få köpa in sagostunder ifall dessa arrangeras av drag queens. Det är ett praktexempel på negativ särbehandling av HBTQ-personer. Behöver jag förklara detta ytterligare?
Säg nån annan minoritetsgrupp/subkultur som får läsa sagor på biblioteken med avsikt att influera barnen? Jag har förklarat tidigare att en sagoläsare inom verkamheten som råkar vara queer är helt ok med mig.
Citera
2023-05-15, 18:55
Medlem
Joakim Lamotte kommer att livesända ikväll angående Vinhoran och hans polare

Tydligen så försöker även en svensk kommun stoppa hans avslöjande

https://m.facebook.com/joakim.lamotte?wtsid=rdr_0HhabvWdNloGCdurO
Citera
2023-05-15, 18:57
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Vilken miljö är det som har inrättats efter HBTQ-personers behov? Tänker du på sagostunderna nu eller svävar du iväg i OT-kosmos?
Här avser jag främst genuspedagogiken, vilken utgör en del av den övergripande idéströmningen. Vidare är de normkritiska sagostunderna till för alla barn, inte endast queera.
Citera
2023-05-15, 18:58
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Säg nån annan minoritetsgrupp/subkultur som får läsa sagor på biblioteken med avsikt att influera barnen?

Varför ska jag det?
Citat:
Jag har förklarat tidigare att en sagoläsare inom verkamheten som råkar vara queer är helt ok med mig.
Så storsint. Du låter oss delta i samhällslivet så länge vi lämnar vår kultur där hemma. Tyvärr, gumman, ditt förslag innebär en inskränkning av vårt livsutrymme. Stå åtminstone upp för att du vill trycka ner oss i stället för att försöka bortförklara det.
Citera
2023-05-15, 19:00
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Här avser jag främst genuspedagogiken, vilken utgör en del av den övergripande idéströmningen. Vidare är de normkritiska sagostunderna till för alla barn, inte endast queera.
Ja, man kan ha många synpunkter på genuspedagogik, men nu finns det en hel del föräldrar som tycker att det finns poänger med den. De betalar också skatt. Biblioteket har, återigen, ingen skyldighet att strömlinjeforma sin verksamhet efter din smak.
Citera
2023-05-15, 19:02
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Varför ska jag det?
Så storsint. Du låter oss delta i samhällslivet så länge vi lämnar vår kultur där hemma. Tyvärr, gumman, ditt förslag innebär en inskränkning av vårt livsutrymme. Stå åtminstone upp för att du vill trycka ner oss i stället för att försöka bortförklara det.
Sagostunderna är positiv särbehandling av en grupp, vilket du inte tycks inse.
Citera
2023-05-15, 19:05
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Återigen: Vad är det som gör att de du inte är enig med i HBTQ-frågor är del av en agenda, medan du själv inte skulle vara det?
Deras agenda är som sagt uttalad. Min agenda i sammanhanget är väl att hålla hysteriska kravmaskiner till identitetskrigare som dig kort, om jag skjuter från höften.
Citera
2023-05-15, 19:10
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Sagostunderna är positiv särbehandling av en grupp, vilket du inte tycks inse.
Nej. Men vi behöver inte tjafsa vidare om detta. För mig är det uppenbart att du vill beskära HBTQ-personers livsutrymme (även om du inte vågar stå för det), och du blir behandlad därefter.

Citat:
Deras agenda är som sagt uttalad. Min agenda i sammanhanget är väl att hålla hysteriska kravmaskiner till identitetskrigare som dig kort, om jag skjuter från höften.
Skulle du inte sluta använda begreppet agenda om det här? Men OK.
"Deras" – vems?
"Uttalad" – när och var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in