2023-05-15, 22:03
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Vad jag undrar är hur lång den där sagostunden egentligen är? Fakturan ser ut att avse ett enskilt tillfälle och ligga på 7 000 kr exklusive moms. En helt okej ersättning för lite sagoläsning.

Kanske dags att handla damkläder och barnböcker för den som vill tjäna en slant.

Det tycks för övrigt vara någon form av "normkritik" som ska uppfyllas om man vill bli sagoberättare inom offentlig verksamhet, så jag undrar om vi kanske kan få förslag på andra "normbrytande beteenden" man kan satsa på om man vill göra karriär den här vägen?

Vad tror ni om furries exempelvis? Det borde väl barnen uppskatta mer än gubbar i damkläder?

Nazister är normbrytande. Skaffa en SS-uniform och sök jobb som sagonazist.
Citera
2023-05-15, 22:13
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nazister är normbrytande. Skaffa en SS-uniform och sök jobb som sagonazist.

Förvisso, men jag tänker att Mein Kampf kan vara skrämmande för de minsta barnen och de som inte har tyska som modersmål.
Citera
2023-05-15, 22:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Varför är transornas identitet så viktigt för Lamotte? Känns fjantigt och oseriöst detta..

Mer fjantigt och oseriöst att inte publicera namnen. Visar på att Lamotte är en etablissemangsjournalist även om han låtsas annorlunda.
Citera
2023-05-15, 22:21
Medlem
Facades avatar
Det var då ett jävla utnyttjande av barn för sin egen agenda.

Vinhoran och whats-its-face använder barnen för sin agenda.
Då blir lilla Lamotte ledsen och ska istället använda barnen för sin egen agenda.

Ge fan i barnen!
Ska vi kasta ner dom i Kiruna gruvan också så de kan få hacka sten medans vi ändå håller på och utnyttjar barnen? För isåfall för vi åtminstone lite produktivitet ifrån dom.

Idioter. Hela bunten. Alltifrån föräldrar till kommun.
Alla förutom barnen.
Citera
2023-05-15, 22:38
Medlem
FckdUps avatar
Varför vill man doxxa dessa dragshowartister? I vilket syfte?
Citera
2023-05-15, 22:45
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FckdUp
Varför vill man doxxa dessa dragshowartister? I vilket syfte?
Denna Maths-Ola är 51 bast och bög utan egna barn antar jag. Han ska hållas borta från alla ungar då han har helt fel syn på vad barn har för behov i en uppfostran. Drag show är inget sådant.
Citera
2023-05-15, 22:59
Medlem
Carl S Bergs avatar
Di kan försöka hämta min dotter till en dylik happening. Dragna vapen är ett tips för jag kommer inte släppa iväg henne helt och hållet frivilligt..Idiotin i samhället har tagit över mer än sunt förnuft. Varför i hela helvete skulle detta vara nån bra ide?? Kan inte nån normalt klädd person läsa sagor? Varför i hela återigen helvete ska det vara någon som klär sig som en clown men ändå inte...?
Citera
2023-05-15, 23:00
Avslutad
Personen som nämnts i tråden Mat*s har försökt ta bort sin adress från mrkoll men den syns ändå
Citera
2023-05-15, 23:01
Bannlyst
Dom där transorna är inte dumma, dom gillar livet precis som alla andra. Förstår dock att det kan verka olämpligt ibland i detta fall, men alla människor gillar livet.
Citera
2023-05-15, 23:07
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Hahahaha....Du skämtar väl !!!

Det var visst inget skämt.

Ja det får man ändå ge dem, de kan konsten i att fakturera utan att skämmas

Vilken tur att de gör detta med skattepengar som verkar kunna strösslas hur som helst utan att någon bryr sig.

8750kr ink moms.
Skönt att veta att våra skattepengar används på rätt sätt.

Vansinne, jag hade kunnat gjort det för halva summan.
Citera
2023-05-15, 23:08
Medlem
Carl S Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeatherFlower
Dom där transorna är inte dumma, dom gillar livet precis som alla andra. Förstår dock att det kan verka olämpligt ibland i detta fall, men alla människor gillar livet.
Jo, Ku Klux Klan medlemmar gillar nog också livet, men dom blir nog inte inbjudna å läsa sagor i svarta kvarter i USA, eller vad tror du?
Citera
2023-05-15, 23:17
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Verkar inte finnas på Lexbase iallafall.

Edit: Han är gift med St*fan Alexand*r And*rsson. Lady Busty?

inte heller dömd de senaste fem åren, vad det verkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in