2023-05-15, 23:33
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Finns väl inga Ukrainare kvar i Bachmut? Det föll ju i ryzzarnas händer för flera månader sedan...

Eller tänker ryzzarna bomba sina egna trupper, liksom de skjuter ner sina egna flyg och helikoptrar?

Skulle tro att det finns en del kvar. Ukraina har ju säkrat flankerna nu så de kvarvarande inne i Bakhmut har någon chans att komma därifrån med livet i behåll.
Citera
2023-05-15, 23:35
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Det börjar bli dags och tänka på refrängen för kvarvarande ukrainska trupper inne i Bakhmut.
I natt kanske?

https://i.imgur.com/Ksilawp.jpg
Haha! Du klamrar dig fast vid hoppet dag efter dag. Imorgon så....
När I själva verket så har UAF vänt situationen de senaste dygnen och nu verkar kunna göra en kniptång mot rysskackerlackorna inne i Bakhmut.
I natt kanske?
Senast redigerad av Enterprise 2023-05-15 kl. 23:37.
Citera
2023-05-15, 23:47
Medlem
Ryssarna är nu inne i "fästningen".
Citera
2023-05-15, 23:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad

Tänker du på Ixodes ricinus ? (den kan de få och behålla, helt gratis)

Eller vad ?
Citera
2023-05-15, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Eller vad ?

Jasså, så ryssarna ska få behålla det man tagit nu?
Citera
2023-05-16, 00:00
Medlem
"Arga Patrioter" med galningen Igor Girkin i spetsen, hotar nu med statskupp.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEbooj/putin-kan-stortas-i-kaosartad-kupp-av-arga-patrioter

Inbördeskriget är nära. Har vi lite tur så kanske ryssråttorna förintar sig själva.

Man undrar vad Putin gör en natt som denna. Bajsar i portföljen?
Senast redigerad av Chillgren 2023-05-16 kl. 00:19.
Citera
2023-05-16, 00:20
Medlem
Citat:
ju fler omringade ryssar ju bättre. tänk att ryssarnas bästa trupper fastnade i ett bakhåll samtidigt som den efterblivne skitstöveln i kreml tror sig vara mästerstrateg, eller var det mästerkatt utan stövlar?
Citera
2023-05-16, 00:23
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:

Eller vad ?

Citat:
Jasså, så ryssarna ska få behålla det man tagit nu?

Infantilt svar!

Du får en chans att upprätta din heder. Läs om inläggen och skriv ett nytt svar.

Citera
2023-05-16, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
"Arga Patrioter" med galningen Igor Girkin i spetsen, hotar nu med statskupp.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEbooj/putin-kan-stortas-i-kaosartad-kupp-av-arga-patrioter

Inbördeskriget är nära. Har vi lite tur så kanske ryssråttorna förintar sig själva.

Man undrar vad Putin gör en natt som denna. Bajsar i portföljen?
Det låter som en plan, fram med den där T34an från museet och bomba skiten ur puttler och hans bajsväska. Sjojgu har iallafall sitt på det torra, en tredjedel av militärbudgeten de senaste åren har visst letat sig till hans bankkonton i Schweiz, inte konstigt att soldaterna fick klara sig utan vinteruniformer.
Citera
2023-05-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Girkin Strelkov tar till judestämpeln för att ifrågasätta Prigozhins lojalitet med Ryssland förstås. I fallet Prigozhin så är det väl att sparka över en tröskel utan dörr eftersom Prigozhin aldrig varit känd för några skrupler, men rent allmänt är etniciteter någon man tar till i Ryssland ofta, när man är pressad, för att spela ut personer/grupper mot varandra. Så har det alltid varit där. Och på alla andra platser i välrlden med f ö.

Jo visst är det så Schleisen. Men nu frågade jag såklart inte för att jag undrade om varför eller hur det kommer sig, för då hade jag ju varit tyst från början och istället stirrat ned i min kaffekopp och fått mitt svar. (Inte mot dig). Oavsett Strelkovs agenda eller ej.

Jag tror du missade orsaken till min ödmjuka undran där.....och så gjorde de aktiva moderatorerna. Men tack för ett bra svar ändock. Det hjälper säkert någon så det får vi vara glada för.

Vad var det jag undrade över då? Jo - hur kommer det sig att saker som är DIREKT kopplade till kriget i Ukraina städas bort, medans saker som inte har ett jävla skit med det att göra, som tex religion och tro, lever fritt i hörnorna? Hugin med runt munstycke tillverkat i Bonn kanske? Till och med nu är jag OT när jag svarar på din fråga, precis som din fråga var

Tack ändå som sagt
Citera
2023-05-16, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Girkin Strelkov tar till judestämpeln för att ifrågasätta Prigozhins lojalitet med Ryssland förstås. I fallet Prigozhin så är det väl att sparka över en tröskel utan dörr eftersom Prigozhin aldrig varit känd för några skrupler, men rent allmänt är etniciteter någon man tar till i Ryssland ofta, när man är pressad, för att spela ut personer/grupper mot varandra. Så har det alltid varit där. Och på alla andra platser i välrlden med f ö.
Utöver mitt förra svar så, nej. Det är inget "man" tar till oftare i Ryssland än någon annanstans faktiskt. Att Ryssland är ruttet och nedgånget på alla sätt och vis ja, men på den punkten du menar på, inte ett skit mer än andra nationer faktiskt nej. Nu var ju inte detta topic nej, men om jag nu skall vara objektiv och sanningsenlig så får jag nog allt ge Ryssland 1 och Flashback 0 i den frågan
Citera
2023-05-16, 00:36
Medlem
Citat:

Eller vad ?

Fästningen är säkert den före detta bensinmacken vid södra infarten till Bakhmut. Intar de bara den så är hela kriget vunnet!
Intar de den så behövs inga kärnvapen och den ryska börsen öppnar fullt ut imorgon. Kanske, för vi vet ju aldrig, men teoretiskt skulle det kunna bli så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in